اخبار داغ

دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف در سبزوار:

70هزار نفر از جمعیت سبزوار حاشیه نشین هستند

70هزار نفر از جمعیت سبزوار حاشیه نشین هستند
مهدی برزویی گفت: بیش از 70هزار نفر از جمعیت سبزوار در مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح توس؛ مهدی برزویی دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف در سبزوار ظهر امروز در نشست کارگروه اجتماعی شهرستان که به‌منظور رسیدگی و بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق تشکیل‌شده بود اظهار داشت: بیش از 70هزار نفر از جمعیت شهری در سبزوار به مناطق حاشیه‌نشین اختصاص داده‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با برشمردن آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی موجود در این مناطق عنوان کرد: عمده معضل که سبب شده است تا آسیب‌های اجتماعی در این مناطق به‌وفور دیده شود بیکاری و اقتصاد ضعیف خانواده‌های ساکن در این مناطق است.

,

دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف در ادامه بابیان اینکه باید با نگاه فرصت به این مناطق نگریسته شود و تنها مشکلات موجود را نبینیم بلکه از این مشکلات فرصت بسازیم تصریح کرد: در حال حاضر با ایجاد مشاغل خانگی با سرمایه‌های کوچک و در اختیار قرار دادن آن‌ها برای خانواده‌های ساکن در این مناطق می‌توان علاوه بر کاهش آسیب‌های موجود به رشد اقتصاد خانواده نیز کمک کرد.

,

برزویی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مرتبط در حوزه بازآفرینی نظیر کمیته امداد،سپاه پاسداران،به ریستی و .. باهم افزایی با یکدیگر باید سبد فرصت‌های شغلی ساده را برای این افراد آن‌چنان پر کنند که برای هر فرد با هر توانایی شغل متناسب پیدا شو تأکید کرد: بسیاری از مشاغل خانگی موجود هستند که می‌توانند با درگیر کردن همه اعضای یک خانواده به کاهش بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی کمک کرد.

,

وی بابیان اینکه در حال حاضر در موقعیت اضطرار اجتماعی در این مناطق قرار داریم و طرح‌هایی نظیر ساخت اماکن ورزشی مشکلی را حل نمی‌کند افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود نظیر فضاهای فیزیکی مدارس و مساجد باید در دستور کار این ستاد قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه