اخبار داغ

نماینده مردم قزوین در مجلس:

عدم تمایل به ازدواج و بی‌مسئولیتی در خانواده‌ها نشات گرفته از سبک زندگی غربی است

عدم تمایل به ازدواج و بی‌مسئولیتی در خانواده‌ها نشات گرفته از سبک زندگی غربی است
فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: عدم تمایل به ازدواج و بی‌مسئولیتی در خانواده‌ها نشات گرفته از سبک زندگی غربی است و متاسفانه در این حوزه خوب عمل نکرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی امروز(شنبه) در جمع بانوان دستگاه‌های اجرایی استان که به همت بسیج کارمندان استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در حادثه خونین مسجد گوهرشاد رژیم ستم شاهی پهلوی برای آنکه چادر و حجاب را از سر زنان ما بردارد، دست به جنایتی بزرگ زد و تعداد زیادی از مردم متدین و معترض به کشف حجاب را به شهادت رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: با وجود تمام تلاش‌های رژیم پهلوی آنها نتوانستند چادر را از سر زن مسلمان ایرانی بردارند؛ چرا که چادر جزئی از هویت بانوان کشورمان بود؛ می‌توان حجاب را یکی از ارزش‌های بزرگ اسلامی و نماد پایداری و استحکام به شمار آورد.

,

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم در پنج مرحله آیات مربوط به حجاب و عفاف را به بندگان خود گوشزد می‌کند. نکته جالب آن است که در اولین مرتبه خطاب خداوند به سمت آقایان است؛ لذا می‌توان سردمداری حوزه حجاب را با مردان دانست.

,

وی با بیان اینکه فلسفه عفاف و حجاب در راستای تقویت بنیان خانواده است؛ گفت: عدم تمایل به ازدواج و بی‌مسئولیتی در خانواده‌ها نشات گرفته از سبک زندگی غربی است، متاسفانه در این حوزه خوب عمل نکرده‌ایم و نتوانستیم الگوها و اسوه‌های قرآنی و دینی را در جامعه امروز برای نسل جوان و نوجوان به خوبی معرفی کنیم.

,

از فرهنگ سازی برای نهادینه کردن اندیشه عفاف و حجاب غفلت شده است

, از فرهنگ سازی برای نهادینه کردن اندیشه عفاف و حجاب غفلت شده است,

محمدبیگی تصریح کرد: در قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بعد از ارائه راهکارها، وظایف سازمان‌ها و ارگان‌ها ذکر می‌شود، حال سوال اینجاست سازمان‌های مختلف چه میزان برای اجرایی کردن قوانینی که بر عهده آنها است فعال بوده‌اند؟

,

وی ابراز کرد: باید اقدامات ما به گونه‌ای باشد که نیازی به کار سلبی نباشد، متاسفانه در کتاب‌های درسی موضوع عفاف و حجاب در حداقل ممکن مورد توجه است و فعالیت‌های این حوزه محدود به فعالیت نیروی انتظامی شده و از تولیدات محتوایی، آموزشی، الگوسازی و فرهنگ سازی در راستای نهادینه کردن اندیشه عفاف و حجاب غفلت شده است.

,

این مقام مسئول بیان کرد: امروز با شیوع کرونا تمامی مسئولان این موضوع را متذکر می‌شوند که مردم بدون ماسک در جامعه حضور پیدا نکنند و همه هم آن را پذیرفتند، چراکه استفاده از ماسک را در راستای سلامتی خود می‌دانند، سوال اینجاست که مسئول مقابله با کرونای بی‌حیایی و بی‌عفتی، خانواده گریزی و بی‌غیرتی در جامعه کیست؟ مسئولان در این حوزه چه اقداماتی انجام داده‌اند؟

,

وی در پایان گفت: امروز والدین نگران سرنوشت فرزندان خود در فضای از هم گسخته و رها شده مجازی هستند، ما از دولت مطالبه داریم در عرصه نهادینه سازی و فرهنگ سازی سبک زندگی ایرانی- اسلامی اقدامات موثر و همراه با فرهنگ سازی داشته باشد، در این راه همه ما مسئول هستیم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه