اخبار داغ

کرونا همچنان می تازد

وضعیت قرمز گچساران و احتمال بروز یک فاجعه در کهگیلویه و بویراحمد

وضعیت قرمز گچساران و احتمال بروز یک فاجعه در کهگیلویه و بویراحمد
در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا موضوعاتی مانند افزایش 6 برابری بیماران بستری در آی سی یو، وضعیت قرمز شهرستان گچساران، لزوم قطع ارسال پیامک های عروسی و عزا و آمار نگران کننده از وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس  ظهر امروز نشست استانی ستاد مقابله با کرونا در سالن دولت یاسوج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع ۲۰۰ مبتلای جدید به کرونا در استان طی هفته گذشته، ۱۰۰ مورد مربوط شهرستان گچساران است.

,

وی ابراز داشت: همچنین در آمار ابتلای هفته گذشته، ۴۲ مورد مثبت کرونا در شهرستان بویراحمد و ۳۸ مورد در شهرستان کهگیلویه شناسایی شد.

,

یزدانپناه با بیان اینکه شهرستان گچساران در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، عنوان داشت: بویراحمد و دنا در وضعیت نارنجی، باشت و کهگیلویه در وضعیت زرد و بهمئی و لنده در حالت کم خطر هستند.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: در حوزه بستری مربوط به کرونا، ۵۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونا و ۴۵۲ نفر در قرنطینه خانگی داریم.

,

یزدانپناه گفت: همچنین از ابتدای شیوع کرونا در استان ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند که ۲۸ نفر دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

,

وی از ارسال ۱۷ هزار و ۸۰۰ آزمایش به آزمایشگاه‌های هدف خبر داد و بیان کرد: همچنین ۱۵۶۳ نفر بهبود یافته کامل و بالینی مبتلا به کرونا در استان هستند.

,

بنا به دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد فعالت تالارها ممنوع بوده و به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی می توان با متخلفین برخورد و پلمپ کرد.

,

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به افزایش ۵ برابری مراجعه به این بیمارستان به نسبت گذشته بیان کرد: نسبت به پیک اول کرونا سن افراد پایین تر آمده و حتی بین این افراد ورزشکار ها هم دیده می شود و شاهد تغییرات بدنی در این بیماری هستیم.

,

جاودان سیرت گفت:شاهد افزایش ۶ برابری افراد بستری در ICU هستیم و مردم باید این بیماری را جدی بگیرند.

,

وی افزود: ۹۰ بیمار در بیمارستان بستری هستند و اگر با این وضعیت باشد می توان گفت آمار بالا رفته و نیازمند توجه مردم و مسئولان هستیم.

,

جاودان سیرت از اختصاص ۱۴ تخت بستری و ۴ تخت ای سی یو در شهرستان گچساران خبر داد و گفت : بیماران ای سی یو ما از اعزام های شهرستان ها هست.

,

رئیس بیمارستان شهید جلیل با بیان این که باید هشدارها به صورت جدی به مردم داده شود اظهار کرد: بیشتر مراجعین ما کارمندان و کسانی هستند که در مراسمات عزا و عروسی شرکت می کنند.

,

وی تاکید کرد: اگر وضع به این شکل پیش رود با یک فاجعه ملی و انسانی در استان روبرو خواهیم شد .

,

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان نیز در این نشست با اشاره به لزوم قطع شدن ارسال پیامک های عروسی و عزا گفت : در این رابطه صحبت شده و دارندگان سیستم پیامک کشوری عنوان می کنند ما با توجه به دستور العمل های کشوری ارسال پیامک را قطع نمی کنیم و در این رابطه با دادستان هماهنگی هایی شده است .

,

غلامپور از استاندار خواست تا رویه ملی ارسال پیامک پیگیری شود چرا که در این رابطه دستورالعملی وجود ندارد.

,

استاندار خطاب به غلامپور گفت ؛ بنا به دستورالعمل های صادر شده در استان مسئولیت قطع ارسال این پیامک ها را می پذیریم چرا که وضع مناسب نیست ، و بایک فاجعه روبرو هستیم و نباید پیامک تدفین و تشییع در استان ارسال شود .

,

مدیرکل میراث فرهنگی نیز از پلمپ ۷ طرح گردشگری خبر داد و گفت : تمامی طرح ها موظف به اجرای پروتکل ها هستند و ۷ تالار متخلف در استان امروز پلمپ شدند.

,

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت : بی توجهی مردم به فاصله گذاری های اجتماعی و عدم توجه به هشدار ها باعث شده تا شیب شیوع کرونا در استان بالا برود .

,

حسین کلانتری گفت: در کشورهای دیگر تجمعات بیشتر از ۱۰ نفر را ممنوع کرده اند اما متاسفانه این تجمعات در استان بستر مناسبی برای شیوع بیماری شده است.

,

 کلانتری ادامه داد: اگر استفاده از ماسک و فاصله گذاری ها رعایت شود تا حدودی می توان از شیوع ویروس جلوگیری کرد اما در تالارها با فاصله کم و بدون ماسک و بدون رعایت فاصله گذاری نمی توان از شیوع کرونا جلوگیری کرد.

,

 وی از مردم خواست تا افراد ناسالم خانواده و دارای ریسک را تحت پوشش ایزوله قرار داد و از ارتباط افراد ناقل و یا کسانی که رفت و آمد زیادی با بیرون دارند خودداری شود.

,

 نماینده ارشد دولت با تقدیر از خدمات پزشکان و پرسنل و پرستاران در خدمات دهی گفت : با همه محدودیت ها تلاش نظام سلامت نشان داده که در شیوع بیماری وارد شیب تندی شدیم، کمبود خدمات نداریم اما کسانی که خدمات دهی می کنند به استراحت و توان ارائه خدمات نیازمند هستند و مردم باید به این نکات هم توجه کنند.

,

کلانتری با اشاره به اینکه نظارت های صمت،  گردشگری و فرمانداری ها هدفمند و ضروری شود تاکید کرد : رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک به یک گفتمان تبدیل شود چرا که کرونا در دنیا می چرخد و کسانی را که رعایت نمی کنند به عنوان طعمه انتخاب می کند .

,

استاندار  تاکید کرد: از ارسال پیامک های تشیع و تدفین در استان  با مسئولیت من جلوگیری شود و دانشگاه دستگاه هایی که دستورالعمل ها را رعایت می کنند معرفی کنند .

,

وی از مسئولان اجرایی استان خواست تا در دستگاه ها تنها به مراجعین رعایت کننده پروتکل ها خدمات داده شود و از ورود کارمندانی که  پروتکل ها را رعایت نمی کنند خود داری شود و برای این کارمندان غیبت زده شود .

,

نماینده ارشد دولت در استان ایجاد محدودیت را بدلیل حفظ سلامت مردم عنوان کرد و اذعان داشت : مسئولیت همه محدودیت ها را می پذیرم و نظامند کردن کنترل اصناف ضروری هست و به آن تاکید می شود .

,

 کلانتری  در این نشست گفت : محدودیت ها در دو شهر یاسوج و سی سخت در پایان هفته ها در محل های گردشگری توسط شهرداری و گردشگری به صورت ویژه با مسئولیت من انجام شود.

,

وی گفت یقین دارم کرونا جمع می شود و تا آن زمان استفاده از ماسک ، رعایت پروتکل ها ، عدم شرکت در مراسمات ، به تعویق انداختن عروسی ها می تواند در کنترل کرونا کمک کند
وی گفت از قوی ترین استانها در بحث فضای مجازی هستیم و نیاز هست آموزش ها اطلاع رسانی ها و آگاهی بخشی ها در این فضا انجام شود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه