اخبار داغ

نقش دختران هرمزگانی در انتخاب چادر:

عاشق چادرمان هستیم

عاشق چادرمان هستیم
در روز حجاب و عفاف به سراغ دختران هرمزگانی رفتیم که نوع پوشش خود را چادر انتخاب کرده و اعتقاد دارند که زیبایی زن باید در محیط خانه و خانواده نمایان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ طبق مطالعات صورت گرفته تمام ادیان در این کره خاکی حجاب دارند و برای هر ملتی رتبه و اندازه متفاوتی دارد، به عنوان مثال پوشش زنان در اسلام طبق آیات قرآن تعریف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

چنانچه خداوند کریم در قرآن می فرماید « به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است مانند دیدن زنان نامحرم و عورت دیگران فرو بندند، و شرمگاه خود را حفظ کنند، این برای آنان پاکیزه تر است، قطعاً خدا به کارهایی که انجام می دهند، آگاه است».

,

همچنین می فرماید: «و به زنان باایمان بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است فرو بندند، و شرمگاه خود را حفظ کنند، و زینت خود را مانند لباس های زیبا، گوشواره و گردن بند مگر مقداری که طبیعتاً مانند انگشتر و حنا و سرمه، بر دست و صورت پیداست در برابر کسی آشکار نکنند، و برای پوشاندن گردن و سینه مقنعه های خود را به روی گریبان هایشان بیندازند».

,

در روز حجاب و عفاف به سراغ دختران هرمزگانی رفتیم که نوع پوشش خود را چادر انتخاب کرده و اعتقاد دارند که زیبایی زن باید در محیط خانه و خانواده نمایان باشد چرا که خداوند در قرآن کریم فرموده است « و زینت خود را آشکار نکنند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدران شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران شوهرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان بهم کیش خودشان، یا بردگان زر خریدشان، یا خدمتکارانشان از مردانی که ساده لوح و کم عقل اند و نیاز شهوانی حس نمی کنند، یا کودکانی که به سنّ تمیز دادن خوب و بد نسبت به امیال جنسی نرسیده اند. و زنان نباید پاهایشان را هنگام راه رفتن آن گونه به زمین بزنند تا آنچه از زینت هایشان پنهان می دارند به وسیله نامحرمان شناخته شود. و شما ای مؤمنان! همگی به سوی خدا بازگردید تا رستگار شوید»

,

اسماء ترکی زاده در گفتگو با هرمز اظهار کرد: ازبچگی چادر را دوست داشتم یادم است با مادرم به مسجد که برای مراسمات دهه محرم می رفتیم ازهمان زمان به چادر علاقه داشتم حتی مادرم برایم یک چادرنماز دوخته بود، هرزمان باد می آمد به حیاط می رفتم و بر سر می گذاشتم و می دویدم، یک حس آزادی خاصی داشتم.

,

ترکی زاده ادامه داد: بزرگ تر که شدم و ازهمان دوران دبستان چادرسرمیکردم هیچ وقت کسی مجبورم نکرد همیشه عاشق چادرم بودم حتی اکنون نیز چادر را دوست دارم، خدارا شاکر هستم و دست مادرم را می بوسم.

,

چادر؛ آرامش و عزت و احترام است

,

وی افزود: ماهرچه داریم از روضه هایی بود که مادرم مرا می برد، هرچه دارم از روزضه های حضرت فاطمه(س) است که شرکت می کردیم، مادرم برای خانم فاطمه زهرا (س) و پسرش (ع ) اشک می ریخت و ما نیز در این مسیر بزرگ شدیم.

,

ترکی زاده با بیان اینکه دعا کنید هیچ وقت چادرم ازسرم برداشته نشود، اضافه کرد: همیشه با خود می گویم خدایا ماهرچقدر گناهکارباشیم اما عاشق چادری هستیم که بر سر داریم، بخاطر حضرت زهرا(س) این چادر را از ما نگیر.

,

وی تصریح کرد: نمی دانم اگر در این مسیر قرار نمی گرفتم چه اتفاقاتی برایم رقم می خورد اما آرامش، عزت، احترام و استجابت دعاهایم را از چادرم دارم و به آن خوش بین هستم.

,

این نوجوان چادری ادامه داد: خانم هایی که سن و سالشان از من بالاتر است به دلیل چادری که بر سر دارم به من احترام می گذارند و می گویند حجاب زیبایی داری، برخی تصور می کنند کودکان از حجاب خوششان نمی آید اما با توجه به ارتباطی که با کودکان دارم از چادر حس خوبی دریافت می کنند و مهر و علاقه بین مان نیزافزایش پیدا می کند، دلشان می خواهد نوع پوششان مانند من باشد.

,

ترکی زاده با تاکید براینکه درکنارحجاب اخلاق نیز باید خوب باشد افزود: لازم است که در کنار حجاب ظاهر، حجاب کلام نیز داشته باشیم تا تاثیر مثبت را بگذارد، شک ندارم زیبایی حجاب من که به دل دیگران نیز می نشیند از لطف خدا و دعای حضرت زهرا (س) است.

,

مزد چادرم را گرفتم

,

طاهره صادقی جوان چادری اهل هرمزگان نیز گفت: مادر من چادر می پوشید و من نیز علاقه زیادی به این نوع پوشش داشتم به همین دلیل از سوم راهنمایی آن را جزءحجاب خود قرار دادم.

,

وی افزود: اولین چادری که بر سر کردم را از دایی بزرگم که حاجی بود هدیه گرفتم، عید بود و برای دید و بازدید با چادر رفتم دایی رو به من گفت«دوست داری همیشه چادر مشکی بپوشی» گفتم بله خوشحال شد و علاوه بر عیدی که به ما می داد از مغازه اش برایم چادر نیز به عنوان عیدی آورد از سال علاوه برعیدی، چادر نیز به من عیدی می دهد.

,

صادقی با بیان اینکه باپوشیدن چادر آرامش خاصی دارم ادامه داد: روزی با دختران فامیل برای تفریح و زیارت به میناب رفته بودیم تنها فردی که چادر مشکی به سر داشت من بودم البته بقیه نیز چادر بندری مناسبی داشتند، غریبه ای قصد اذیت کردن داشت که با دیدن من درمیان جمع شرمنده شد و رفت.

,

وی با ذکر خاطره ای تصریح کرد: محل کار من به گونه ای بود که جنب و جوش زیادی داشتم از پشت صندلی و میز که بر می خاستم چادرم گیر می کرد و برایم سخت شد بود، هوا خیلی گرم بود و کولر نیز خراب شده بود، یکی از ارباب رجوع ها گفت« به مدیرتان می گویم برایت تشویقی خاصی در نظر بگیرد، همیشه از خدا برایت بهترین ها را می خواهم».

,

صادقی ادامه داد: من نیز که منتظر یک خبر بودم آن خبر خوب را دریافت کردم البته ناگفته نماند که تشویقی را نیز گرفتم خدای بزرگ را شاکر هستم، من مزد چادرم را گرفتم.

,

اجبار باعث ناهنجاری می شود

,

مطهره نیزکه از دوران مدرسه و اول راهنمایی چادر به تن کرده است، گفت: دوستانم مسخره ام می کردند بعضی از افراد نیز به دلیل اینکه فقط خانواده های شهدا را با چادر دیده بودند به من می گفتند مانند مادران شهید شده ام.

,

وی با بیان اینکه چادر سر کردنم برکاتی نیز به همراه داشت اظهار کرد: اطمینان واعتمادی که خانواده و مردم محل به من و حجابم دارند و آرامش خاطر و رضایت امام زمان (عج) همیشه همراه من است.

,

مطهره تصریح کرد: کسی که باعشق وعلاقه کاری را انجام می دهد باکسی که حتی دوست ندارد به آن فکرکند متفاوت است، فردی که چادر را به اجبار به تن می کند مانند فردی است که در زندان است، از هر لحظه ای استفاده می کند تا خود را نجات دهد.

,

این جوان چادری با تاکید براینکه حجاب بعدهای مختلفی از جمله فرهنگی، اقتصادی، فردی و اجتماعی دارد، ادامه داد: به حجاب نباید تک بعدی نگاه کرد مطمعنا برای تحکیم خانواده مهم است اما در انتخاب همسر نباید ملاک اصلی چادر باشد.

,

وی نقش پدر و مادر را حجاب یا بی حجابی فرزند موثر دانست و افزود: در ابتدا فرزند باید عشق و محبت به اهل بیت را در دل داشته باشد و الگو و قهرمان زندگی وی باشد تا بتواند برای رضایت آنها کار انجام دهد، فرزندی که شناختی از خدا و اولیای خدا ندارد رضایت خود را اهم رفتارها می داند.

,

مطهره ادامه داد: برخی از والدین نیز میل به بی حجابی فرزند دارند و او را اجبار به پوشیدن لباس های تنگ و کوتاه می کنند، اجبار در هر صورت باعث ناهنجاری می شود.

,

ایران به عنوان کشوری که دین آن اسلام است و در قرآن کریم که وحی الهی و اعتقاد تمام مسلمانان جهان است از نوع پوشش زن و مرد به طور کامل سخن به میان آورده است، بنابراین بر همگان لازم است تا در انجام دستورات آن اهتمام کامل داشته باشند، عرف و قانون و شرع گوش به فرمان امر خدا باشند.

,

خداوند که سخنش حق است و راهش سعادت، قرآن را برای تمام مسلمانان جهان نازل کرده است، ایرانی و آمریکایی و عراقی و انگلستانی ندارد وچه بسا سخنانش فقط برای چادری ها نیز نمی باشد، بنابراین راه سعادت را پیش گرفته و از عمل کنندگان به دستورات الهی باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه