اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل مطرح کرد؛

پیاده‌سازی الگوی اسرائیلی آمریکایی برای تابستان کرونایی ایران

پیاده‌سازی الگوی اسرائیلی آمریکایی برای تابستان کرونایی ایران
علیرضا عرب با اشاره به اینکه تحولاتی طی یک سال گذشته توسط اسرائیل در عراق آغاز شد، گفت: دشمنان این الگو را در ایران دنبال می کنند که اگر ما به صورت مردمی، منطقه‌ای و بین المللی درصدد ایجاد بازدارندگی موثر با آمریکا و اسرائیل نباشیم، آنگاه این قصه سر دراز خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عرب در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به پایگاه حشد الشعبی در تابستان سال ۲۰۱۹ گفت: معتقدم انفجارها، خرابکاری‌ها و آتش‌سوزی‌های اخیر در سطح کشور که توسط آمریکا، اسرائیل و شبکه جاسوسی و عملیاتی داخلی انجام می‌گیرد؛ الگویی همانند حملات اسرائیل به عراق در تابستان گذشته را دنبال می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: دشمنان ایران به دنبال این هستند که این حملات باید منجر به تشکیل یک گزاره در ذهن ملت ایران شود که منافع ملی و منابع آن کشور در ذیل مدیریت نظام جمهوری اسلامی در حال تخریب و نابودی است و نظام مشروعیت کارکردی خود را از دست داده است.

,

وی با بیان اینکه این گزاره انگیزه بخش و نصب العین اعتراضات و اغتشاشات قریب الوقوع در صحنه داخلی کشور ما خواهد بود، عنوان کرد: در عراق نیز در تابستان حملات اسرائیل به پایگاه های حشد الشعبی عراق اتفاق افتاد و متعاقبا در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی اعتراضات و اغتشاشات با صحنه گردانی رسانه های غربگرا آغاز شد و مشابه همین گزاره انگیزه بخش و نصب العین و شاه بیت معترضین در کف خیابان شد.

,

عرب بیان کرد: البته آنچه از تابستان در عراق آغاز شد تا امروز در این کشور به صورت تشدید شونده ادامه دارد فشارها و کارزارهای سیاسی، کارزاهای حقوقی، کارزارهای رسانه ای، کارزارهای بین المللی، کارزارهای تبلیغاتی است.

,

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: مجموعه این کارزارها با حمایت آمریکای اشغالگر در عراق و دست پشت پرده سرویس های امنیتی اسرائیل آنچنان عرصه را به عادل عبدالمهدی تنگ کرد که در یک تصمیم اشتباه استعفا داد و حال ما دچار مصطفی الکاظمی در عراق شدیم و این مسئله سبب جدا شدن گروه های عتبات از حشدالشعبی، ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و تضعیف روز افزون حشد الشعبی توسط دولت الکاظمی شد.

,

وی با تأکید بر اینکه تمام تحولات فوق الذکر طی یک سال با حملات مرموز و بی سابقه اسرائیل در تابستان ۲۰۱۹ میلادی به پایگاه های حشدالشعبی در عراق آغاز شد، خاطر نشان کرد: آنان عینا این الگو را در ایران دنبال می کنند که اگر ما به صورت مردمی، منطقه ای و بین المللی درصدد ایجاد بازدارندگی موثر با آمریکا و اسرائیل نباشیم؛ آنگاه این قصه سر دراز خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه