اخبار داغ

در گفت‌وگو با مسئولان استانی مطرح شد؛

خرید تضمینی بیش از 13 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان‌جنوبی/ 52 میلیارد ریال مطالبات گندم کاران در مرحله پرداخت

خرید تضمینی بیش از 13 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان‌جنوبی/ 52 میلیارد ریال مطالبات گندم کاران در مرحله پرداخت
اسدالهی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم در خراسان‌جنوبی تاکنون 13هزار و 281 تن گندم به ارزش 332 میلیارد و662 میلیون ریال به صورت تضمینی خریداری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حدود یک ماهی می‌شود برداشت گندم از مزارع خراسان‌جنوبی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,
 
,
سطح زیر کشت گندم در خراسان‌جنوبی بیش از 18 هزار هکتار است
, سطح زیر کشت گندم در خراسان‌جنوبی بیش از 18 هزار هکتار است, سطح زیر کشت گندم در خراسان‌جنوبی بیش از 18 هزار هکتار است,
 
,
سید مجتبی حسینی مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، سطح زیر کشت گندم در خراسان‌جنوبی را 18 هزار و 60 هکتار عنوان کرد و گفت: این سطح زیر کشت حدود 97 درصد سطح زیر کشت سال گذشته است.
,
 
,
وی با بیان این‌که قیمت پایه گندم در سال زراعی جاری 2500 تومان اعلام شده است،افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری 65 هزار تن گندم از سطح زیر کشت استان برداشت شود.
,
 
,
حسینی با بیان این‌که در سال گذشته مطالبات گندم کاران از طریق خرید تضمینی به طور کامل پرداخت شده، عنوان کرد: در استان 18 مرکز خرید تضمینی گندم فعال است که 3 مرکز مربوط به اداره غله و دان استان و 15 مرکز زیر نظر تعاون روستایی استان فعالیت دارند.
,
 
,
وی با بیان این‌که بیشترین سطح زیرکشت گندم در خراسان جنوبی با 3 هزار و 190 هکتار به شهرستان قاین اختصاص دارد گفت: نارین، ارگ، افق، بم، سیستان و روشن از جمله ارقام کشت شده گندم در استان است.
,
 
,
مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته از 18 هزار و 170 هکتار سطح زیرکشت گندم در خراسان‌جنوبی 62 هزار و 50 تن گندم برداشت شد که از این میزان 12 هزار و 800 تن گندم از کشاورزان خریداری شد.
,
 
,
وی عنوان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به نزولات جوی 21 هزار و 747 هکتار از اراضی آبی و دیم خراسان‌جنوبی زیر کشت گندم و جو است.
,
 
,
حسینی اظهار داشت: در بخش دیم محصولات کشاورزی زراعی شامل گندم و جو با توجه به نزولات جوی امسال 3 هزار و 687 هکتار کشت شده است.
,
 
,
مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: برداشت گندم در خراسان‌جنوبی از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا انتهای تیر ادامه دارد.
,
 
,
خرید تضمینی بیش از 10 هزار تن گندم توسط تعاون روستایی خراسان‌جنوبی
, خرید تضمینی بیش از 10 هزار تن گندم توسط تعاون روستایی خراسان‌جنوبی, خرید تضمینی بیش از 10 هزار تن گندم توسط تعاون روستایی خراسان‌جنوبی,
 
,
وحید ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی نیز در مورد خرید تضمینی گندم در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم در خراسان جنوبی تا کنون بیش از 10 هزار و 100 تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شده است.
,
 
,
وی افزود: قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلو 2500 تا 2575 تومان اعلام شده است.
,
 
,
مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی بیان کرد: تعاون روستایی خراسان جنوبی 16 مرکز خرید تضمینی گندم در استان دارد که گندم مازاد کشاورزان را خریداری میکند.
,
 
,
ضیائیان احمدی عنوان کرد: تعاون روستایی با هدف حذف دلال ورود کرده و گندم را با قیمت تعیین شده از کشاورزان خریداری میکند.
,
 
,
وی از افزایش 60 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: شرایط خوب آب و هوا و افزایش کشت گندم، فعالیت شبکه تعاون روستایی، قیمت مناسب خرید و تسویه حساب به موقع از جمله دلایل افزایش خرید تضمینی گندم در استان است.
,
 
,
مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: تا کنون بیشترین میزان گندمی که در استان خریداری شده مربوط به شهرستان طبس است.
,
 
,
خرید تضمینی بیش از 13 هزار تن گندم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی در خراسان‌جنوبی
, خرید تضمینی بیش از 13 هزار تن گندم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی, خرید تضمینی بیش از 13 هزار تن گندم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی, در خراسان‌جنوبی,
 
,
مجید اسدالهی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص خرید تضمینی گندم اظهار کرد: برای امسال مقرر شده قیمت خرید تضمینی گندم 2500 تومان باشد و این قیمت نشان دهنده رشد 47 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته است.
,
 
,
وی افزود: در سطح استان 18 مرکز خرید تضمینی گندم فعال داریم که دو مرکز دولتی در بیرجند و قاین فعال است و 16 مرکز دیگر زیر نظر تعاون روستایی بوه و کشاورزان می‌توانند گندم مازاد خود را به این مراکز تحویل دهند.
,
 
,
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که خوشبختانه طی ماه های اخیر شاهد بارندگی‌های خوبی در استان بودیم، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از 18 هزار و 60 هکتار سطح زیر کشت گندم آبی استان و 3 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم بیش از 16 هزار تن گندم خرید تضمینی از کشاورزان داشته باشیم.
,
 
,
اسدالهی تاکید کرد: سقفی برای میزان خرید گندم مازاد از کشاورزان تعیین نشده و از کشاورزان واقعی به هر اندازه‌ای که گندم مازاد داشته باشند به صورت تضمینی خریداری می‌شود و به هیچ وجه از دلالان گندم خریداری نخواهد شد.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که در برخی از شهرستان‌ها شاهد آغاز فصل برداشت سریعتر گندم نسبت به سایر شهرستان‌ها هستیم، گفت: برای هر شهرستان برنامه‌ریزی زمان بندی مشخصی برای خرید گندم انجام شده و از 27 اردیبهشت ماه کار خرید تضمینی گندم آغاز و تا پایان شهریور و اواسط مهرماه نیز در سطح استان ادامه دارد.
,
 
,
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برای خرید تضمینی گندم منابع مالی تامین و قرارداد با بانک‌های عامل منعقد شده است.
,
 
,
اسدالهی با بیان این‌که مدت زمان متوسط پرداخت مطالبات گندم‌گاران 12 تا 20 روز است، عنوان کرد: امسال منابع مالی خرید گندم در سه سطح تامین شده که شامل منابع هدفمندی یارانه‌ها 35 درصد، منابع داخلی وزارت جهاد کشاورزی و تسهیلات بانکی است.
,
 
,
وی اظهار کرد: سال گذشته 23 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی گندم در استان داشتیم که امسال این عدد به 29 میلیارد تومان افزایش داشته است.
,
 
,
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی افزود: سال گذشته 12 هزار و 800 تن گندم از یک‌هزار450 کشاورز استان خریداری شده است.
,
 
,
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم تاکنون 13هزار و 281 تن گندم به ارزش 332 میلیارد و662 میلیون ریال به صورت تضمینی توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی از بهره برداران خریداری شده، گفت: 52 میلیارد و 642 میلیون ریال از مطالبات گندم کاران در مرحله پرداخت است.
,
 
,
وی از رشد ۵7 درصدی خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل در خراسان جنوبی خبر داد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه