اخبار داغ

یک استاد دانشگاه مطرح کرد؛

حجاب موثرترین حربه برای آرامش روانی زنان

حجاب موثرترین حربه برای آرامش روانی زنان
فاطمه آقامحمدی گفت: گزارش هایی که از بی بند و باری های موجود در غرب و آثار سوء روانی حاصل از آن به گوش می رسد این نکته را تایید می کند که پوشش توصیه شده اسلام ضامن آرامش روانی فردی و اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک استاد دانشگاه در گفتگو با "تیتریک" گفت: شکی نیست که حجاب و پوشش تاثیر زیادی بر رو ح و روان زن دارد، عفاف و پوشیدگی برای زن همچون سد و حفاظی است که در سایه آن از هر ذلت و تحقیری در امان می ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

فاطمه آقامحمدی ادامه داد: دین اسلام با واجب کردن حجاب، می خواهد زن بازیچه دست شهوت پرستان نباشد و ارزش او به میزانی تنزل نکند که تنها وسیله ای برای اطقاء شهوت ها باشد.

,

وی افزود: اهمیت حجاب زن از آن جهت است که نه تنها حافظ اخلاق  تجسم تقوی و عفت در سطح جامعه است بلکه وجود چنین حکمی در اسلام نوعی احترام گذاردن به زن مسلمان و محفوظ نگهداشتن وی از نگاه های گناه آلود مردان است.

,

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: افسردگی حاد، اضطراب، تنش و استرس، از بیماریهای روانی دوران معاصر است که ساختار وحدت یافته شخصیت انسان را از بین می برد، قدرت سازگاری فرد در رابطه با خود، جامعه، محیط و خداوند را بسیار کاهش می دهد، موجب اختلال در ساختار تفکر، رفتار و عواطف می گردد.

,

آقامحمدی گفت: برای اینکه انسان در معرض چنین بیماریهای خطرناکی قرار نگیرد بهترین راه پیشگیری بوده و آرامش روانی اصطلاحی است که برای پیشگیری اولیه از مبتلا شدن به انواع بیماری های روانی به کار می رود.

,

وی ادامه داد: با توجه به این نکته که نخستین تجربه های بشر که بن مایه های شکل گیری جوامع انسانی را تشکیل می دهد، محصول فکر و ابداع زنان است و زنان به عنوان عهده داران مسئولیت اصلی خانواده که بنیادی ترین واحد اجتماعی است، وظیفه اساسی انتقال ارزش های فرهنگی از نسلی به نسل دیگر را در ترویج فرهنگ صلح و مدارا و گسترش تمدن ها بر عهده دارند.

,

این استاد البرزی افزود: آرامش روانی این قشر از اهمیت بسیاری برخوردار است و در این زمینه قرآن کریم حجاب را به عنوان موثرترین حربه برای رسیدن به آرامش روانی زنان می داند.

,

آقامحمدی تاکید کرد:اگر نیروی ایمان و اندیشه در زنان ضعیف باشد، می توانند نقشی منفی بزرگی در جامعه ایفا کنند، نه تنها مردانی شبیه خود را جذب کنند، بلکه مردانی که به صورت معمول و به طور طبیعی گام از حریم ارزشها و اخلاق بیرون نمی نهند گرفتار وسوسه شوند و تصمیم را از دست بدهند.

,

وی گفت: شناخت آثار حجاب به خصوص نقش آن در سلامت روان موجب می شود، هیچ خانمی از آن دوری نکند و از رعایت کردن حجاب، احساس سنگینی و شرمندگی ننمایند، بلکه ان را مایه زینت خود قرار داده و در نتیجه آرامش برونی  و درونی اجتماع را نیز وسعت بخشند.

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: از این رو حجاب جایگاه ویژه ای دارد و شرافتی برای زنان مومن می آورد و مسئولان و کارشناسان فرهنگی باید بیش از پیش در جهت آگاهی رساندن به افراد از تاثیرات حجاب بگویند.

,

آقا محمدی افزود: زنان به عنوان نیمی از جامعه و  عهده دار تربیت نیمه ای دیگر، از مهمترین نیروهای اجتماعی تاثیرگذار در ساخت تاریخ و تحولات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه به شمار می روند.

,

وی تاکید کرد: در جامعه برخوردار از فرهنگ دینی، ضمن قائل شدن جایگاه ویژه برای زنان، انتظارات گوناگونی از آنان نیز مطرح است که از جمله آن می توان به مراعات پوشش در عرصه اجتماعی اشاره کرد، البته پوشش نه امری تازه، بلکه امری دیرپا است که بشر در ادوار مختلف تاریخ و در جوامع گوناکون به آن التزام داشته است.

,

این کارشناس گفت: شخصیت فردی اجتماعی و معنوی انسان محجوب و پاکدامن، سیرصعودی پیدا کرده و نردبان الهی و تکامل را یکی پس از دیگری طی می کند و از سوی دیگر در تامین بهداشت روحی و روانی و آرامش خانواده ها و صفا، نورانیت و امنیت در جامعه نقش به سزایی ایفا می کنند.

,

آقا محمدی ادامه داد: گزارش هایی که از بی بند و باری های موجود در غرب و آثار سوء روانی حاصل از آن به گوش می رسد همین نکته را تایید می کند که پوشش توصیه شده اسلام ضامن آرامش روانی فردی و اجتماعی است.

,

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: حجاب سلاحی ایمن است که ضمن حفظ آرامش روانی، از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار خواهد بود و این موضوعی است که غرب آن را ندارد و خلاء آن به شدت حس می شود، بنابراین زنان مسلمان باید در حفظ این مهم کوشا باشند زیرا فواید حجاب بی بدیل و قابل وصف نیست.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه