اخبار داغ

اندیشکده آمریکایی:

خروج آمریکا از افغانستان به نفع ایران خواهد بود

خروج آمریکا از افغانستان به نفع ایران خواهد بود
فارین افرز در گزارشی تحلیلی درباره شرایط افغانستان نوشت: در افغانستان، طالبان و شاخه خراسان داعش به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان حمله می کنند بخصوص داعش که جوامع شیعه را هدف قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فارین افرز در گزارشی تحلیلی درباره شرایط افغانستان نوشت: در افغانستان، طالبان و شاخه خراسان داعش به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان حمله می کنند بخصوص داعش که جوامع شیعه را هدف قرار می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کاهش حضور آمریکا در افغانستان می تواند زمینه نفوذ ایران را افزایش دهد و ایران تاثیری بیشتری بر این کشور بگذارد.

,

تهران برای مدت های مدیدی است که در قبال بی ثباتی افغانستان محتاط است و از انجام اقداماتی مشابه آنچه در کشورهای دیگر می کند در افغانستان خودداری کرده است.

,

با خروج آمریکا از افغانستان فضا برای ایران بیشتر می شود تا از منافع خود دفاع کند وهم منافع آمریکا را تضعیف کند.

,

 ایران می خواهد افغانستان باثبات باشد زیرا مرز مشترک طولانی با هم دارند و هرآشفتگی در افغانستان ممکن است به ایران نیز سرایت کند مثل صدهزار پناهجوی افغان و تبدیل شدن ایران به کریدور صادرات مواد مخدر.

,

ایران می خواهد طیف تندرو طالبان از هسته اصلی قدرت دور باشد زیرا اغلب آنها به پاکستان و عربستان نزدیک و نیز اکثرا سنی های متعصب هستند که به ضرر ایران تمام می شود اما اگر در دولت مرکزی افرادی از میانه روهای طالبان حضور داشته باشند به حفظ منابع ایران کمک می کنند.

,

ایران سعی کرده طی سالیان اخیر از طریق ابتکارات اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی روابط خود را با برخی جناح های طالبان تقویت کند.

,

منافع اساسی ایران دسترسی به بازار افغانستان و جلوگیری از بی ثباتی در مرزهای ایران است.

,

سرتیپ اسماعیل قاآنی تجربه طولانی و دانش عمیقی در افغانستان و مبارزه با مواد مخدر دارد که می تواند در اقدامات ایران تاثیر بسزایی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه