اخبار داغ

آمریکا به دنبال فیلترینگ «تیک توک»

آمریکا به دنبال فیلترینگ «تیک توک»
سی ان ان نوشت: جنگ تجاری جدیدی بین چین و آمریکا برسر تکنولوژی های نوین مثل هوش مصنوعی، 5جی و ... درگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سی ان ان نوشت: جنگ تجاری جدیدی بین چین و آمریکا برسر تکنولوژی های نوین مثل هوش مصنوعی، 5جی و ... درگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در آخرین مورد، شبکه اجتماعی تیک توک سوژه این درگیری است؛ نرم افزاری که طی چند سال اخیر بین نوجوانان به شدت محبوب شد و توانست میلیون ها کاربر از هند و آمریکا را به خود جذب کند.
,
 
,
طی چند سال اخیر شرکت های تکنولوژی از انحصار آمریکا درآمده اند و چین نیز در این صنعت پیشرو شده است در مقابل آمریکا شرکت های برجسته تکنولوژی چینی را تحریم کرد و دسترسی پکن به بازار آمریکا را محدود کرد تا بتواند جلوی رشد آن ها را بگیرد.
,
 
,
در آخرین اقدام؛ دولت آمریکا اعلام کرد شبکه اجتماعی تیک توک تهدیدی برای امنیت ملی است و به دنبال فیلتر آن هستند.
,
 
,
چین نیز برای خودکفا شدن در تکنولوژی های حساس سرمایه گذاری سنگینی کرده است تا بتواند این کشور را از واردات بی نیاز کند؛ پکن به این نتیجه رسیده است که جدایی از آمریکا در حوزه تکنولوژی اجتناب ناپذیز است.
,
 
,
 تیک توک توانست ظرف مدت بسیار کوتاهی در آمریکا و دیگر کشورها به شدت پیشرفت کند بطوریکه رکورد رشد جذب مخاطب را شکاند و توانست رقیبی جدی برای اینستاگرام شود. با رشد این شبکه اجتماعی حساسیت ها در آمریکا بیشتر شد بخصوص که این نرم افزار ساخت چین است و برای شرکت های آمریکایی یک خطر محسوب می شود.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه