اخبار داغ

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری خراسان رضوی؛

تابستان؛ فصل چشم‌نوازی آبشار "هشتگانه قره سو"

تابستان؛ فصل چشم‌نوازی آبشار "هشتگانه قره سو"
قره سو با آب و هوایی ییلاقی، طبیعت زیبا و آبشارهای مرتفع باعث جذب مسافران به این منطقه می‌شود و هشت آبشار و چشمه‌هایی خنک در مسیر رسیدن به آبشار اصلی، برای گردشگران چشم نوازی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، آبشار قره سو، واقع در جنوب غربی شهرستان کلات نادری، با ارتفاع ۱۲۵۰ متر از سطح دریا یکی از اماکن گردشگری دیدنی و طبیعی خراسان رضوی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

به دلیل سنگ‌های سیاه کف آبشار، هنگامی که آب از روی سطح سنگ حرکت می‌کند رنگ آب سیاه می‌شود لذا در زبان ترکی آب سیاه را قره سو می‌نامند و این آبشار به این نام مشهور است.

,

, ,

قره سو با آب و هوایی ییلاقی، طبیعت زیبا، آبشارهای بلند باعث جذب مسافران به این منطقه می‌شود و هشت آبشار و چشمه‌هایی خنک در مسیر رسیدن به آبشار اصلی برای گردشگران چشم نوازی می‌کنند.

,

در سمت چپ آبشار، دره‌ای فرعی قرار دارد که در ابتدای آن مسیر، خرابه‌های نانوا خانه نادرشاه وجود دارد. در زمان نادرشاه، بانوان در این مکان نان می‌پختند و با استفاده زنجیره انسانی، دست به دست نان‌های داغ را تا عمارت خورشید جابه‌جا می‌کردند تا به دست نادرشاه برسد.

,

هنگام بالا رفتن از آبشار، با توجه به فصل و میزان آب، گاهی نردبان درون آبشار قرار می‌گیرد که این اتفاق بیشتر در فصل بهار رخ می دهد، اما در مواقعی که آب کمتر می‌شود  به خصوص در فصل تابستان، فقط باعث خیس شدن افراد می شود.

,

برای رسیدن به قره سو بایستی پس ازتوقف در تونل ورودی کلات حدود یک کیلومتر در جاده درگز بروید و سپس در سمت چپ مسیر، جاده‌ای ۴ کیلومتری به سمت قره سو نمایان می‌شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه