اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خبر داد؛

"مسکن ماندگار" طرحی مشترک بین اوقاف و وزارت راه/ مسائل مالی بنگاه آب لوله بیرجند در دست پیگیری است

"مسکن ماندگار" طرحی مشترک بین اوقاف و وزارت راه/ مسائل مالی بنگاه آب لوله بیرجند در دست پیگیری است
حجت‌الاسلام بخشی پور به طرح "مسکن ماندگار" اشاره کرد و گفت: اوقاف و امور خیریه با وزارت راه و شهرسازی تفاهمنامه‌ای برای ساخت مسکن در قالب طرح مسکن ماندگار دارد که قرار است در خصوص نحوه سرمایه گذاری روی زمین‌های اوقاف صحبت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگار خاورستان، در مورد کارخانه زرشک اوقاف و تعیین قیمت زرشک توسط کارشناس اداره اوقاف در استان، اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی کارخانه زرشک در استان ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,
 
,
وی افزود: سال گذشته از سازمان اوقاف و امور خیریه پیشنهاد خریداری کارخانه زرشک در استان با توجه به این‌که خراسان‌جنوبی تولید کننده زرشک است به اوقاف استان داده و مقرر شد کارخانه‌ای در قاین خریداری شود اما چون هزینه‌های زیادی نیاز بود اوقاف از خرید کارخانه منصرف شد.
,
 
,
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: قیمت‌گذاری زرشک تولیدی برای باغاتی که مربوط به اوقاف است را نیز با مشورت خبرگان محلی انجام می‌دهیم و کارشناسان اوقاف نیز در این خصوص دخالتی ندارند.
,
 
,
اراضی کدام ادارات موقوفه است؟
, اراضی کدام ادارات موقوفه است؟, اراضی کدام ادارات موقوفه است؟,
 
,
حجت الاسلام بخشی پور در مورد زمین‌های وقفی در شهر بیرجند، عنوان کرد: در شهر بیرجند اطراف میدان آیت الله طالقانی و خیابان انقلاب زمین موقوفه زیاد است.
,
 
,
وی اظهار کرد: شرکت برق، کفش ملی، دادگستری، جهاد کشاورزی، شورای نگهبان، سازمان بازرسی، آب و فاضلاب روستایی، شرکت گاز، صنعت و معدن، پست برق، میدان دام، باسکول 60 تنی و پمپ بنزین اراضی همه این ادارات موقوفه است.
,
 
,
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: اراضی خوبی که وقف بوده اغلب برای ادارات در نظر گرفته شده و هزینه بسیاری از این زمین‌ها پرداخت نشده است و ما پیگیر دریافت هزینه اراضی هستیم.
,
 
,
حجت الاسلام بخشی پور اظهار کرد: اخیرا حمکی در خصوص پرداخت هزینه توسط اداراتی که اراضی موقوفه دارد صادر شده و در این حکم آمده که باید اداره مربوطه هزینه زمین را به قیمت روز پرداخت کند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان و سازمان بازرسی هزینه زمین‌های موقوفه را پرداخت کرده اما مابقی ادارات هزینه را پرداخت نکرده‌اند.
,
 
,
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: برخی اراضی که تابلوی اوقاف برای آنها نصب شده بین اوقاف و چند سازمان دیگر مشاع است و تمام اراضی مربوط به اوقاف نیست.
,
 
,
حجت الاسلام بخشی‌پور در مورد زمین‌های بالای دانشگاه آزاد و محدوده بلوار پیامبر اعظم (ص)، افزود: این زمین‌ها در حوزه خدمات شهری نیست اما در این خصوص با شهرداری تفاهم کردیم این زمین‌ها جزو محدوده خدمات شهری قرار گیرد و به آنها کاربری داده شود اما هنوز این اراضی وارد محدوده خدمات شهری نشده است.
,
 
,
وی عنوان کرد: واگذاری اراضی اوقاف فقط در قالب قرارداد مشارکت است.
,
 
,
مسکن ماندگار طرحی مشترک بین اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی
, مسکن ماندگار طرحی مشترک بین اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی, مسکن ماندگار طرحی مشترک بین اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی,
 
,
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی به طرح "مسکن ماندگار" اشاره کرد و گفت: اوقاف و امور خیریه با وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه‌ای برای ساخت مسکن در قالب طرح مسکن ماندگار  دارد که در این خصوص در استان نیز قرار شده با استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان جلسه‌ای برگزار و در خصوص نحوه سرمایه گذاری روی زمین‌های اوقاف صحبت شود.
,
 
,
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: بسیاری از مدارس در خراسان جنوبی و ادارات موقوفه است و هر موقع برای دریافت هزینه از این موقوفه‌ها اقدام کردیم به جایی نرسیدیم.
,
 
,
وی عنوان کرد: در برخی شهرستان‌ها از جمله بشرویه چند رشته قنات و اراضی مربوط به اوقاف و امور خیریه است اما منابع طبیعی این اراضی را به مردم واگذار کرده که حال مشکلاتی برای مردم ایجاد شده در این خصوص نیز قرار شده جلسه ای با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار و مشکل برطرف و حق و حقوق موقوفه نیز پرداخت شود.
,
 
,
حجت الاسلام بخشی پور گفت: اداراتی که در ملک موقوفه ساخته شده مبلغی جزئی اجاره پرداخت می‌کنند اما ابتدای واگذاری زمین هزینه‌ای برای پذیره و زمین به اوقاف پرداخت نشده که اوقاف بتواند در جای دیگری سرمایه‌گذاری کند.
,
 
,
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بسیاری از ادارت از اوقاف تمکین نکرده و حاضر به پرداخت هزینه نیستند اما اخیرا جهاد کشاورزی پذیرفته و در حال پیگیری از تهران برای پرداخت هزینه است.
,
 
,
وی در خصوص بنگاه آب لوله بیرجند و نیت واقف این مورد، عنوان کرد: موقوفه آب لوله برای تامین آب شرب مردم بوده که در صورت اغنای مردم از آب شرب در سایر موارد مصرف شود اما تاکنون این اغنا صورت نگرفته است.
,
 
,
حجت الاسلام بخشی پور افزود: سال گذشته 9 سقاخانه برای برداشت آب شیرین مردم در نقاط مختلف شهر ساخته شد که در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا غیر فعال است.
,
 
,
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در مورد مسائل مالی بنگاه آب لوله، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از محل موقافات این وقف سوله‌ای تجاری و کارگاهی در نزدیکی نمایندگی ایران خودرو  به مساحت 2 هزار و 50 متر ساخته و اجاره داده‌ایم.
,
 
,
وی بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه در بحث ساخت سقاخانه‌ها مطالباتی از آب و فاضلاب شهری دارد. اوقاف 11 حلقه چاه تحویل آب و فاضلاب داده است که آب و فاضلاب شهری باید قرارداد اجاره را به روز و حق و حقوق موقوفه را پرداخت کند و اخیرا مدیرعامل آب و فاضلاب استان اعلام آمادگی برای پرداخت حق و حقوق موقوفه را داشته است.
,
 
,
حجت الاسلام بخشی پور در مورد اختلاس مالی بنگاه آب لوله،گفت: این موضوع در دادگاه به سرعت در دست پیگیری است.
,
 
,
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در مورد درآمد بقاع متبرکه از طریق کمک‌های مردمی و نذورات داخل ضریح، اظهار کرد: درآمدهای بقاع متبرکه کاملا شفاف و روشن است و هنگامی که بقعه‌ای غبارروبی می‌شود هر مقداری پول که از داخل ضریح جمع آوری می‌شود صورت جلسه‌ شده و یک صورت جلسه تحویل هئیت امنای بقعه داده و یک صورت جلسه در اداره کل اوقاف نگهداری می‌شود.
,
 
,
وی به برگزاری طرح نشاط معنوی که هر ساله تابستان برگزار می‌شود و هزینه‌های این طرح، عنوان کرد: هزینه‌های طرح نشاط معنوی از طریق درآمدهای هر موقوفه است و امسال نیز طرح نشاط معنوی در گروه و کانال‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.
,
 
,
وجود 9827 موقوفه در خراسان‌جنوبی
, وجود 9827 موقوفه در خراسان‌جنوبی, وجود 9827 موقوفه در خراسان‌جنوبی,
 
,
حجت الاسلام بخشی‌پور اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی نه هزار و 827 موقوفه وجود دارد.
,
 
,
وی با بیان این‌که 96 بقعه متبرکه در استان وجود دارد، افزود: وقف به عنوان پشتوانه فرهنگی و دینی است و ما امین اجرای واقفین هستیم.
,
 
,
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته 14 نیروگاه خورشیدی با اعتبار 14 میلیارد ریال در استان احداث شده است.
,
 
,
حجت الاسلام بخشی‌پور با اشاره به این‌که هشت پروژه نیروگاه خورشیدی با اعتبار 11 میلیارد تومان در دست اقدام است، تصریح کرد: همچنین سال گذشته نه باب ساختمان سقاخانه به متراژ 500 متر با اعتبار 17 میلیارد ریال احداث شده است.
,
 
,
وی افزود: سال گذشته سوله بنگاه آب لوله به وسعت دو هزار و 50 متر مربع با اعتبار 16 میلیارد ریال تکمیل شده است.
,
 
,
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ساختمان تجاری منتظری که جزو موقوفات بیرجند است با 538 مترمربع وسعت، 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تاکنون پنج میلیارد ریال هزینه شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه