اخبار داغ

یادداشت علیرضا رحیمی درمورد سیستم باشگاهی کشور؛

شاهد مدیریت گذرموقت در باشگاه‌ها هستیم

شاهد مدیریت گذرموقت در باشگاه‌ها هستیم
مدیرعامل پیشین باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس وضعیت مدیریتی و ساختاری در باشگاه‌های لیگ برتری را زیرسوال برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهتر است بحث را به صورت کلان‌تر نگاه کنیم. پایه و اساس ورزش دنیا بر باشگاه‌ها استوار است. شما فوتبال انگلیس را در نظر بگیرید. در این کشور باشگاه‌ها حرف اول را در فوتبال می‌زند و شاید به همین دلیل است که کمتر به تیم ملی فوتبال انگلیس توجه زیادی نمی‌شود اما برعکس در فوتبال باشگاهی همه چیز بر مدار نظم و قانون است. قبل از انتشار ویروس کرونا شما یک صندلی خالی در وزشگاه‌های باشگا‌ه‌های انگلیسی به ندرت پیدا می‌کردید و تمامی صندلی‌ها در ابتدای فصل پیش فروش می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این حرف رحیمی نیست بلکه حرف ورزش دنیاست که باشگاه‌ها در آن اصل و اساس ورزش هستند. متاسفم که بگویم ما تنها کشوری در دنیا هستیم که هیچ تعریف قانونی از باشگاه نداریم. اگر باشگاه‌ها دولتی هستند تعریف قانونمندش چیست و کجاست؟ اگر باشگاه‌ها خصوصی هستند تعریف قانونمندش چیست؟ در ایران 90 درصد باشگاه‌ها دولتی هستند و بخش اعظم باشگا‌ه‌ها زیر نظر وزارت صنایع هستند اگر بر فرض وزیر صنایع دستور بدهد هرکسی به دنبال کار تولیدی خود باشد نه ورزش چه بر سر باشگاه‌داری و ورزش ایران می‌آید؟! نبود تعریف قانونمند از باشگاه‌ها بزرگترین چالش ورزش کشور است. فقط بحث استقلال و پرسپولیس نیست.

,

وقتی شما تعریفی از باشگاه ندارید نتیجه‌اش این می شود که همه می‌گویند امروز، این هفته و این ماه را بگذرانیم تا ببینیم چه می‌شود؟! به نوعی می‌توان گفت« مدیریت گذر موقت» است.

,

40 سال است در ورزش حضور دارم و هیچکس به دنبال انجام این کار ریشه‌ای و اساسی در ورزش نیست. همه به دنبال مسکن هستند نه انجام کار ریشه‌ای. وقتی باشگاه تعریف مشخص و قانونی ندارد شما بهترین مربی، بهترین مدیرعامل را برای باشگاهی مثل پرسپولیس بیاورید در آنصورت با دو باخت همه چیز عوض خواهد شد و سکوها و تماشاگران تعیین کننده می‌شوند. 

,

در همین کشور همسایه ترکیه دولت به باشگاه‌ها وام‌های بلندمدت و کم بهره داد تا باشگاه‌ها خصوصی شوند و اکنون باشگاه‌ها کار خودشان را انجام می‌دهند اما متاسفانه در کشورمان به این مساله توجهی نمی شود در حالیکه باید تعریف دقیق و قانونی از باشگاه در ورزش کشور توسط مجلس شورای اسلامی ارایه شود و همه چیز قانونمند و مشخص باشد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه