اخبار داغ

انسداد جاده بدون اطلاع قبلی؛

روزشمار بازگشایی مسیر بهار- لالجین در استان همدان به ۵ روز رسید/مردم گله‌مندند

روزشمار بازگشایی مسیر بهار- لالجین در استان همدان به ۵ روز رسید/مردم گله‌مندند
مدتی است که مسدود شدن راه ارتباطی بهار به لالجین به دلیل احداث خط آهن شرق به غرب کشور باعث ایجاد مشکلات زیادی برای اهالی این منطقه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مسیر بهار-لالجین در استان همدان که به صورت یک شبه و بدون اطلاع قبلی مردم و اهالی مسدود شد اعتراضات شدید مردم را به همراه داشت و در این مدت مسئولین استانی، فرماندار و دادستان بارها از این مسیر بازدید کرده و قول مساعد برای بازگشایی هرچه سریعتر مسیر داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در این باره به سراغ چند تن از شهروندان لالجینی رفتیم و از حال و اوضاع مردم این منطقه جویا شدیم.

,

همه درآمد لالجینی ها از گردشگری است

, همه درآمد لالجینی ها از گردشگری است, همه درآمد لالجینی ها از گردشگری است,

صفرعلی یکی از فروشگاه داران سفال در شهر لالجین در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در چند ماه گذشته شیوع بیماری کرونا تاثیر زیادی بر فروش ما داشت به طوری که در این مدت هیچ گونه فروشی نداشتیم و دلمان به تابستان و تردد مسافران خوش بود که به یکباره با بسته شدن راه ارتباطی بهار-لالجین مواجه شدیم و همه امیدمان نا امید شد.

,

در ادامه یکی از کشاورزان منطقه که در حوالی این مسیر زمین کشاورزی دارد و از مسدود شدن راه گلایه‌مند بود، گفت: نه تنها فروشگاه داران سفال از این قضیه متضرر شده‌اند بلکه ما کشاورزان نیز دیگر مسیری برای رفت و آمد نداریم و تردد به زمین و سردخانه برایمان مشکل شده و مجبوریم با موتور و از زمین های ناهموار عبور کنیم تا به زمین کشاورزی خود برسیم.

,

 گلایه مردم از عدم اطلاع رسانی است

,  گلایه مردم از عدم اطلاع رسانی است,  گلایه مردم از عدم اطلاع رسانی است,

جواد حسین قلی پور، رئیس شورای شهر لالجین در خصوص مسدود شدن این مسیر ارتباطی اظهار داشت: ۶ ماهی است که به علت انتشار ویروس کرونا وضعیت اقتصادی این شهر کساد شده و مردم چشم انتظار تابستان و تردد مسافران بودند که مسدود شدن این راه به طور کلی همه را نا امید کرد.

,

وی افزود: با بسته شدن این راه مردم ما مجبورند از راه حسام آباد به شهر لالجین تردد کنند که این مسئله باعث می شود یک مسیر ۲۵ دقیقه‌ای یک ساعت به طول بیانجامد از طرفی نا امن بودن مسیر جاده حسام آباد باعث ایجاد تصادفاتی در این مدت شده و از سویی دیگر از یک جاده روستایی نمی‌توان انتظار این حجم از تردد را داشت.

,

حسینقلی پور به وجود شهرک صنعتی سفال اشاره کرد و گفت: روزانه ۴ هزار کارگر که در شهرک صنعتی سفال مشغول به کار هستند در این مسیر تردد می کنند که همه اینها باعث ایجاد مشکلات عدیده برای مردم شده است.

,

طبق قول فرماندار ۵ روز دیگر مسیر بازگشایی می شود

, طبق قول فرماندار ۵ روز دیگر مسیر بازگشایی می شود, طبق قول فرماندار ۵ روز دیگر مسیر بازگشایی می شود,

رئیس شورای شهر لالجین به قول فرماندار در خصوص بازگشایی یک لاین خاکی از این مسیر اشاره کرد و اظهار داشت: طبق قول مساعد فرماندار امیدواریم که ظرف مدت ۵ تا ۶ روز دیگر یک لاین خاکی به ما تحویل داده شود تا مردم بتوانند به راحتی از این مسیر تردد کنند.

,

وی در ادامه به عدم اطلاع رسانی مسئولین در بسته شدن این مسیر اشاره کرد و گفت: اعتراض اصلی مردم به این مسئله است که چرا بدون اطلاع قبلی و بدون این که تمهیدات لازم اندیشیده شود این مسیر به صورت یک شبه بسته شده است.

,

حسینقلی پور اضافه کرد: وجود خط آهن برای منطقه و مزیت‌های بسیار آن بر هیچ کس پوشیده نیست و می دانیم که این مسئله در آینده باعث رونق اقتصادی می شود؛ اما اینکه ناگهانی به صورت یک شبه مردم بیدار شوند و ببینند که مسیر رفت و آمد آن ها مسدود شده بسیار ناراحت کننده است.

,

وی گفت: مسئولین در این زمینه ادعا می‌کنند که با اطلاع قبلی این مسیر بسته شده اما چگونه اطلاعی است که حتی اعضای شورای شهر هم از این مسئله بی اطلاع بوده ایم.

,

رییس شورای شهر لالجین افزود: یکی از راههایی که می توانستیم برای حل این مشکل ارائه دهیم این بود که به موازات راه فعلی از خروجی دینارآباد تا ورودی گنج تپه از کشاورزان مسیری خریداری یا اجاره می‌کردند یا به هر نحوی راضیشان می‌کردند که این مسیر را به آنها اختصاص دهند که گویا در این مورد اقدامی نکرده و شوراها بی اطلاع از آن هستند.

,

شوراهای شهر و روستا در انزوای کامل به سر می برند

, شوراهای شهر و روستا در انزوای کامل به سر می برند, شوراهای شهر و روستا در انزوای کامل به سر می برند,

حسین قلی پور شوراهای شهر و روستا را در انزوای کامل دانست و اذعان داشت: متاسفانه شوراهای شهر و روستا در انزوای کامل به سر می برند و تصمیمات دولتی بدون اطلاع و مشورت آن ها گرفته می شود.

,

وی شوراهای شهر و روستا را واسطه بین مردم و مسئولین دانست و گفت: هدف از تشکیل شوراها ارتباط مردم و مسئولین بوده و شوراها بیشترین کمک را در حل مشکلات می توانند به دولت کنند، اما این موضوع همواره نادیده گرفته می شود.

,

رئیس شورای شهر لالجین با انتقاد از عملکرد فرماندار گفت: توجیه مسئولین ما این است که مسدود شدن یک شبه مسیر در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده، اما فرماندار به عنوان شخص اول دولت در شهرستان و نماینده ما در استانداری باید در مقابل این تصمیم مقاومت می کرد و پیش از اخذ این تصمیم راه جایگزینی را برای آن در نظر می گرفتند.

,

به گزارش عصر همدان؛ روزشمار بازگشایی مسیر لالجین به پنج روز رسیده و مردم بی صبرانه منتظر بازگشایی دوباره این مسیر و دلخور از تصمیم ناگهانی دولتی ها در مسدود کردن این مسیر هستند.

,

گلایه مندی شوراهای شهر و روستا از بی اطلاعی و نادیده گرفتنشان از طرف دولتی ها روی دیگر این قضیه است که جای سوال بوده و نیازمند پاسخگویی مسئولین بلند پایه استان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه