اخبار داغ

تعاملات کافی نیست؛

هراتیان: از وضعیت عارف غلامی بی‌خبرم/ به پروتکل‌های جدیدی در فوتبال نیاز داریم

هراتیان: از وضعیت عارف غلامی بی‌خبرم/ به پروتکل‌های جدیدی در فوتبال نیاز داریم
رئیس مرکز پزشکی-ورزشی ایفمارک گفت: مسئولان پزشکی مختلف با همکاری کادر پزشکی تیم‌ها، باید راهکاری برای به حداقل رسیدن ابتلا به کرونا داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهره هراتیان طی گفتگویی رادیویی درباره حضور ناظران ایفمارک در راستی‌آزمایی آزمایش تیم‌های فوتبال گفت: من با راستی‌آزمایی مخالفم. ما از ناظران خواستیم که اجرای پروتکل‌ها را به ما گزارش کنند تا به بازیکنان و مسئولان اطمینان کامل داده شود که پروتکل‌ها رعایت می‌شوند. پروتکل‌ها از فدراسیون پزشکی ورزشی ابلاغ شده بود و آنها ناظرانی را پیش‌بینی کرده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی درباره همکاری ایفمارک با فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: با بیماری جدیدی مواجه هستیم که نیاز به تعاملاتی داریم و به فدراسیون پزشکی ورزشی کمک می‌کنیم. ناظران ما هم حضور دارند و تقسیم کار می‌کنیم. باید لیگ‌های مختلف را بررسی کنیم و با باز شدن مدارس، باید با هم بیشتر همکاری کنیم.

,

رئیس ایفمارک در پاسخ به این پرسش که آیا ناظران به او گزارش‌هایی ارائه خواهند کرد یا خیر، تصریح کرد: بله. ما چک‌لیست‌هایی به آنها دادیم تا اگر مشکلی در مسابقات بود، به ما بگویند تا با ناظر مسابقه در میان بگذاریم و کسی ضرری نبیند.

,

هراتیان درباره وضعیت عارف غلامی و حضور او در حلقه ایجاد شده میان بازیکنان استقلال در بازی با تراکتور گفت: ناظران در حاشیه این مسابقه حضور داشتند و با کادر پزشکی استقلال در تماس هستند. آنها مسائل را بررسی می‌کنند تا بازیکن به وضعیت عادی برگردد. البته من درباره این بازیکن اطلاعی ندارم و همکارانم در فدراسیون پزشکی ورزشی در ارتباط هستند.

,

وی با اشاره به ناشناخته بودن ویروس کرونا تاکنون گفت: ما با ویروسی روبه‌رو نیستیم که ساختار آن را از سه سال قبل بدانیم و این تعداد مبتلا از یک تیم بی‌سابقه است. مسئولان پزشکی مختلف با همکاری کادر پزشکی تیم‌ها، باید راهکاری برای به حداقل رسیدن ابتلا به کرونا داشته باشند.

,

رئیس ایفمارک درباره اینکه گفته شد فوتبالی‌ها آزمایشگاه‌ها را به خاطر شرایط خودشان زیر سؤال می‌برند، تاکید کرد: کار من پزشکی است و به خودم اجازه نمی‌دهم درباره مسئله‌ای که بر آن احاطه ندارم، حرف بزنم. در مسائل مربوط به کرونا نباید به جزئیات بپردازیم، چون باعث نگرانی عامه مردم می‌شود و آثار روانی خوبی ندارد. باید نکات مثبت را ذکر و به ناخدا یعنی ستاد مبارزه با کرونا اعتماد کنیم تا این شرایط را پشت سر بگذاریم.

,

هراتیان درباره اینکه برخی مدیران گفتند بعضی از آزمایشگاه‌ها مورد تأیید سازمان لیگ نیستند، خاطرنشان کرد: تمام آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، مورد تأیید ماست و ناظران ایفمارک فقط برای این به مسابقات می‌روند تا ببینند پروتکل‌ها رعایت می‌شود یا خیر. این مسائل بیشتر بازی رسانه‌ای است.

,

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پروتکل‌های جدیدی در فوتبال تعیین خواهد شد یا خیر نیز گفت: باید پروتکل‌های جدیدی تعریف شوند. وزارت بهداشت درباره تغییر شیوه غربالگری اطلاعیه می‌دهد و باید بُعد آموزش و خوداظهاری را برای هر فرد پُررنگ‌تر کنیم. علائم کرونا دچار تغییر شده است و باید چهره به چهره، این علائم را توضیح دهیم. باید هر هفته یا هر دو هفته، فرم آموزش‌ها را تغییر دهیم.

,

رئیس ایفمارک در این باره که برای جلوگیری از ابتلای تیم‌ها باید چه وضعیتی در نظر گرفت، تشریح کرد: باید ترکیب کار را در نظر بگیریم. مثلاً ما دیگر نمی‌توانیم فقط با PCR مراقبت کنیم. بازیکنان مسئولیت اجنماعی پُررنگی دارند و نوع رفتار آنها مهم است. باید اطلاع علمی آنها افزایش یابد و اگر آنها می‌خواهند مردم بدانند که به کرونا مبتلا شده‌اند، مردم باید آنها را افرادی قوی بدانند که با بیماری مبارزه می‌کنند.

,

هراتیان در ادامه افزود: شرایط بیماری باعث رها شدن هورمون‌ها و آنزیم‌هایی می‌شود که استرس را منتقل می‌کند. مردم می‌خواهند از فوتبال لذت ببرند. نیاز به همکاری اعضای کادر پزشکی داریم و تضمینی نیست که دیگر کسی به کرونا مبتلا نشود. با این حال درباره ابتلای بازیکنان تیم‌های سایر کشورها به کرونا بحث نمی‌شود.

,

وی در خاتمه مصاحبه با اشاره به تفاوت ساختار کشورها با یکدیگر گفت: وزارت بهداشت کشورها برای کشور خود پروتکل می‌دهند و نمی‌توانیم بگوییم باید مانند کشورهای دیگر برخورد شود. در مبارزه با کووید - 19، جان‌های زیادی از دست رفته است و باید ببینیم می‌توانیم چه کمکی به کادر پزشکی کنیم. کادر پزشکی از شریف‌ترین افراد هستند، اما حلقه گمشده این است که مربیان و بازیکنان، هواداران را دعوت کنند که همه در کنار هم تلاش کنیم و استرس‌ها را به حداقل برسانیم.

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه