اخبار داغ

بررسی وضعیت آب شرب روستاهای جرگلان؛

پروژه آبرسانی کرپشتلی سفلی لنگ ۶۰۰ متر لوله

پروژه آبرسانی کرپشتلی سفلی لنگ ۶۰۰ متر لوله
احداث مخزن آب 200 مترمکعبی و حفر چاه آب شرب توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه تکمیل شده در حالی که افتتاح این پروژه لنگ 600 متر لوله کشی از چاه به مخزن است که آبفای شهرستان در خط انتقال آن تعلل می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از  عصر اترک از راز و جرگلان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دولت، تامین زیرساخت‌های جمعیت روستایی به ویژه تامین آب شرب و بهداشتی روستائیان کشور است، این موضوع به لحاظ اهمیت، جایگاهی بی‌بدیل در حفظ سلامت، کارآمدی ساکنان مناطق روستایی، عدم مهاجرت و توسعه پایدار بخش روستایی کشور داشته و دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به  نقل از  ,  , عصر اترک, عصر اترک,  از راز و جرگلان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دولت، تامین زیرساخت‌های جمعیت روستایی به ویژه تامین آب شرب و بهداشتی روستائیان کشور است، این موضوع به لحاظ اهمیت، جایگاهی بی‌بدیل در حفظ سلامت، کارآمدی ساکنان مناطق روستایی، عدم مهاجرت و توسعه پایدار بخش روستایی کشور داشته و دارد.,

آبرسانی سیار  هم به عنوان یکی از راه های تامین آب شرب به منظور روستاهایی که با مشکلات حاد آب مواجه هستند استفاده می‌شود تا بتوانند از آب با کیفیت استفاده کنند، یکی از روستاهایی که از این شیوه برای خروج از مشکل آبرسانی بهره می گیرد روستای کرپشتلی سفلی در بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان است.

,

شورای روستای کرپشتلی سفلی جرگلان نیز با اشاره به کمبود و نامناسب بودن آب رسانی در این روستا بیان کرد: لوله‌های شبکه آبرسانی در روستا روی کار بوده و در تردد موتور سیکلت ها و دستکاری توسط کودکان بخشی از شبکه معیوب و دچار نشتی شده است.

,

وی افزود: کل روستا توسط 2 تانکر هزار لیتری از یک چاه تغذیه می شود که چاه آب هم درب نداشته و گاهی اوقات آلوده می شود  و گاها تانکر به دلیل سرریز شدن آب واژگون و مخزن خالی از آب می شود.

,

آنه محمد فرزین گفت: روز گذشته به دلیل بارندگی و جریان سیل، چاه آب شرب روستا پُر از گل و لایی شد که تا امروز هم مردم محروم از آب بودند.

,

عبدالله پورمند دهیار روستای کرپشتلی سفلی نیز با بیان این که پروژه آبرسانی به روستا توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه درحال اجراست، عنوان کرد: احداث مخزن آب 200 مترمکعبی و حفر چاه آب شرب توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه تکمیل شده در حالی که افتتاح این پروژه لنگ 600 متر لوله کشی از چاه به مخزن است که آبفای شهرستان در خط انتقال آن تعلل می کند.

,


مخزن آب شرب دارای نواقص است

,
, مخزن آب شرب دارای نواقص است, مخزن آب شرب دارای نواقص است,

پولاد نجاهی بخشدار بخش جرگلان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک از راز و جرگلان گفت: مردم این روستا مشکل آبی ندارند، چاه آب هم  به برق دهیاری روستا متصل است و مداوم آبرسانی صورت می گیرد.

,

وی افزود: پروژه مخزن آبی و چاه شرب دارای نواقصی از جمله برق 3فاز و خط انتقال آب است تا به بهره برداری برسد که مجری رفع نواقص قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و آب وفاضلاب شهرستان است.

تکمیل پروزه آبرسانی توسط سپاه

,
,
, تکمیل پروزه آبرسانی توسط سپاه, تکمیل پروزه آبرسانی توسط سپاه,

امانی رئیس آبفای شهرستان نیز در گفت و گو با عصر اترک با اشاره به بازدید دیروز مدیرعامل آبفای خراسان شمالی و مسئولان شهرستانی از بخش جرگلان اظهار کرد: طی صورتجلسه روز گذشته مقرر شد پروژه آبرسانی به روستای کرپشتلی سفلی توسط سپاه و آبفا تامین اعتبار و به زودی افتتاح شود.

,

وی اظهار کرد: راه اندازی برق 3 فاز و لوله خط انتقال آب شرب به طول 600 متر از نواقص این پروژه است که در مدت زمان کوتاه نصب و راه اندازی می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه