اخبار داغ

مدیر شیلات سیریک خبر داد؛

بازگشت لنج‌های صیادی ایران از اقیانوس هند/ بیش از ۶۰۰ تن ماهی صید شد

بازگشت لنج‌های صیادی ایران از اقیانوس هند/ بیش از ۶۰۰ تن ماهی صید شد
رییسی گفت: در شهرستان سیریک بیش از 30 فروند شناور لنج‌های آب‌های دور وجود دارد که پس از گذشت دوره صید در آب‌های اقیانوس هند برای تخلیه به اسکله چندمنظوره سیریک می‌آیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن رئیسی مدیر شیلات شهرستان سیریک در گفتگو با هرمز اظهار کرد: شهرستان سیریک دارای بیش از ۳۰ فروند شناور لنج‌های آب‌های دور است که این شناورها پس از گذشت دوره صید در آب‌های اقیانوس هند برای تخلیه به اسکله چندمنظوره سیریک می‌آیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود لنج‌های آب دور شهرستان در هر دوره ۲ ماهه صید بیش از ۶۰۰ تن، انواع ماهیان صید کنند.

,

رئیسی با بیان اینکه امسال با همکاری شیلات استان برای رونق صید و صیادی تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است ادامه داد: در سال جاری با پیگیری‌های شیلات و معاونت صید هرمزگان شاهد فعالیت بیش از ۳۰ سی فروند لنج صیادی آب‌های دور در شهرستان سیریک هستیم.

,

وی اضافه کرد: در هر فروند شناور صیادی لنج آب‌های دور حدود بیست تا ۲۵ نفر صیاد مشغول به فعالیت هستند که این امر منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای  بیش از ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم شده است.

,

رئیسی با بیان اینکه عمده صید لنج‌های آب‌های دور، تن ماهیان و عرصه فعالیت آنها آب‌های بین‌المللی و اقیانوس هند است بیان کرد: هرشناور بسته به گنجایش سردخانه شناور بین ۷۰ الی ۱۵۰ تن در هر دوره صید ۴۵ تا ۶۰ روزه صید می‌کند.

,

رئیس شیلات شهرستان سیریک گفت: شهرستان سیریک به دلیل دسترسی آسان به آب‌های دریای عمان و همچنین منطقه مکران از ظرفیت کم‌نظیری در حوزه صید و صیادی برای رونق و توسعه این مهم برخوردار است.

,

شهرستان ۴۵ هزار نفری سیریک در ۱۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه