اخبار داغ

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی پذیرای حذف دیوارهای دانشگاه فردوسی نیست

زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی پذیرای حذف دیوارهای دانشگاه فردوسی نیست
فیضی گفت: علی‌رغم مخالفت من با طرح حذف حصارهای دانشگاه فردوسی مشهد، این طرح رأی آورد اما دلیل مخالفت من این است که معتقدم هنوز زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی ما پذیرای چنین اقدامی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رمضانعلی فیضی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون طرح پیشنهادی شورای شهر برای حذف حصارهای دانشگاه فردوسی مشهد و استفاده عموم از فضای دانشگاه، اظهار کرد: در جلسه شورای شهر که در خصوص این طرح رأی‌گیری شد، بنده مخالفت خود را برای حذف حصارهای دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کردم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه سیستم شورایی یعنی موضوع و طرحی که بیشترین رأی را بیاورد، تصویب می‌شود، گفت: علی‌رغم مخالفت من با طرح حذف حصارهای دانشگاه فردوسی مشهد، این طرح رأی آورد لذا دلیل مخالفت من این است که معتقدم هنوز زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی ما پذیرای چنین اقدامی نیست.

,

فیضی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که حذف دیوارهای اطراف پارک‌ها ده‌ها به طول انجامید تا به‌تدریج با فرهنگ‌سازی و حذف دیوارهای پارک‌ها گل و گیاه و فضای سبز ما آسیب نبیند از این رو حذف دیوارهای دانشگاه نیز نیازمند مقدماتی است که هنوز این مقدمات فراهم نشده است.

,

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطر نشان شد: موارد دیگری مانند ایمنی دانشجویان نیز مطرح است و از طرفی محیط دانشگاهی نیازمند آرامش است تا دانشجویان بتوانند در این محیط آرام اقدام به فعالیت‌های علمی و پژوهشی کنند و تا زمانی که دانشجو و هیئت‌علمی فراغ بال نداشته باشند نمی‌توانند به‌درستی در جهت علم پژوهی حرکت کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه اکنون زمان مناسبی برای حذف دیوارهای دانشگاه فردوسی نیست، گفت: اگر مقدمات این پروژه فراهم می‌شد امروز شاهد اضافه شدن فضای بسیار خوب دانشگاه فردوسی به فضاهای عمومی مشهد بودیم اما این اقدام به‌شرط تحقق یک سری مقدمات است که باید انجام شود.

,

فیضی بیان کرد: پیشنهاد حذف دیوارهای دانشگاه فردوسی مشهد، در صورت تصویب در کمسیون ماده 5 در طرح تفصیلی جنوب غرب مشهد قرار می‌گیرد و یک نوع چشم‌انداز محسوب می‌شود و تا تحقق آن فاصله زیادی داریم که درصورتی‌که وزارت علوم و مدیریت دانشگاه فردوسی با این موضوع مخالفت کنند و مدیریت شهری نیز عزم جدی در انجام این کار نداشته باشد، امکان دارد تا فراهم شدن پیش‌نیازهای و حذف دیوارهای دانشگاه سالیان سال طول بکشد.

,

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: فلسفه وجودی دانشگاه، علم‌آموزی، پژوهش و تحقیقات است و نقش تربیت کادر متخصص و مدیران برای آینده کشور دارد، حال اگر بخواهیم به این فلسفه و نقش اصلی هر چیز دیگری را اضافه کنیم باید با چشمان باز و با تحلیلی درست اقدام کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه