اخبار داغ

رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران خبر داد؛

مخالفت سازمان صنعت با تعیین نرخ جدید شالیکوبی‌های مازندران/ چانه‌زنی‌ها ادامه دارد

مخالفت سازمان صنعت با تعیین نرخ جدید شالیکوبی‌های مازندران/ چانه‌زنی‌ها ادامه دارد
تقی جعفریان‌امیری گفت: درخواست افزایش قیمت تبدیل شلتوک به برنج سفید را همراه با نرخ پیشنهادی به سازمان صمت ارائه کردیم، اما با آن موافقت نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تقی جعفریان‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درخصوص آخرین وضعیت نرخ شالیکوبی برنج طی سال‌جاری اظهار کرد: ما درخواست افزایش قیمت تبدیل شلتوک به برنج سفید را همراه با نرخ پیشنهادی به سازمان صمت و جهادکشاوری ارائه کردیم، اما با آن موافقت نشده است.

وی افزود: البته با افزایش قیمت 50 درصدی نرخ نسبت به سال گذشته موافقت شده است اما همکاران ما به آن گلایه‌مندند و ما همچنان در حال پیگیری این مطالبه شالیکوبی‌داران استان هستیم.

رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران خاطرنشان کرد: نرخ سال گذشته به ازای تبدیل هر کیلو شالی به برنج، 366 تومان بوده است و فعالیت با این نرخ برای همکاران ما طی سال‌جاری، مقرون به صرفه نیست و درخواست افزایش قیمت تعرفه را دارند.

جعفریان امیری درخصوص نرخ پیشنهادی شالیکوبی‌داران به سازمان صمت، عنوان کرد: نرخ پیشنهادی ما زیاد بود، اما این طور هم نیست که ما هر چه بگوییم با موافقت سازمان صمت قرار گیرد و یک کارگروه تخصصی با بررسی کارشناسی، نرخ جدید را اعلام می‌کند.

وی متذکر شد: البته دولت اجازه 51 درصد افزایش قیمت را به شالیکوبی‌داران داده است که با احتساب این میزان، نرخ امسال به حدود هر کیلو 550 تومان می‌رسد که مورد گلایه شالیکوبی‌داران است و با این نرخ موافق نیستند.

به گفته رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران، در حال حاضر یک‌هزار شالیکوبی فعال در مازندران مشغول فعالیت هستند.

 انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه