اخبار داغ

عزم جدی فدراسیون وزنه برداری برای مبارزه با دوپینگ/ هالترهای پاک!

عزم جدی فدراسیون وزنه برداری برای مبارزه با دوپینگ/ هالترهای پاک!
فدراسیون وزنه برداری برای پاکسازی این رشته و مبارزه با دوپینگ عزم جدی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال گذشته فدراسیون جهانی وزنه‌برداری وضعیت دوپینگی‌ در کشورهای فعال در این رشته را بررسی کرد تا با آمار به‌دست آمده درمورد وضعیت شفافیت اطلاعات و سهمیه‌های المپیک هر کشور تصمیم بگیرد. IWF با بررسی وضعیت ورزشکاران دوپینگی کشورها طی 10 سال گذشته، تعدادی از کشورها که میزان دوپینگ ورزشکاران آن بیشتر از حد استاندارد بود را با کاهش سهمیه المپیک مردان و زنان مواجه کرد که فدراسیون وزنه‌برداری ایران نیز یکی از آن‌ها بود. وضعیت دوپینگ بین وزنه‌برداران سراسر جهان به‌حدی افسارگسیخته شده بود که حتی در مقطعی کمیته بین‌المللی المپیک درصدد حذف این رشته از رقابت‌های المپیک بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری متوجه شد که آمار ورزشکاران دوپینگی ایران طی سال‌های تعیین شده بالاتر از 10 عدد است و به‌ این موجب تصمیم گرفت تا سهمیه ورزشکاران المپین ایرانی در توکیو را به 2+2 عدد کاهش دهد.

,

البته مشکلات مربوط به دوپینگ بین وزنه‌برداران ایرانی در دوره‌های مدیریتی پیشین رخ داده که مدیریت فعلی فدراسیون با نامه‌نگاری و شروع اقدامات عملی قصد داشته تا افزون بر جلوگیری از خطر حذف ایران، وضعیت سلامت ورزشکاران این رشته را نیز بهبود ببخشد.

,

طی دوسال اخیر فدراسیون وزنه‌برداری مشغول به پاکسازی آسمان این رشته از ورزشکاران و عوامل دوپینگی بوده که اتفاقاً به موفقیت‌های خوبی نیز دست یافته‌است. وزنه‌برداری یکی از مدال‌سازترین ورزش‌های ایرانی در آوردگاه المپیک است که ساختار ورزش کشور همواره به این رشته نگاه خاصی داشته است.

,

 

,

, ,

مهدی علی‌نژاد: آموزش جلوگیری از دوپینگ مهم‌تر از تست است

, مهدی علی‌نژاد: آموزش جلوگیری از دوپینگ مهم‌تر از تست است,

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان مسأله دوپینگ در وزنه برداری را هم مهم برشمرد و تاکید کرد: نباید در کنترل دوپینگ فقط گرفتن تست را ملاک قرار دهیم و فقط با نمونه‌گیری دنبال پیشگیری باشیم. آنچه اهمیت دارد و یک اصل محسوب می‌شود، آموزش است که باید بیشتر از قبل مهم تلقی شود. وزنه برداری دنیا به سمت سلامت پیش می‌رود و این تغییرات به سود ایران است که همیشه با رویکرد سلامت در ورزش قهرمانی حرکت کرده است.

,

 

,

, ,

علی مرادی: مبارزه با دوپینگ باید از استان‌ها آغاز شود

, علی مرادی: مبارزه با دوپینگ باید از استان‌ها آغاز شود,

علی مرادی هم در این باره گفت: تمام هیات های استانی نسبت به مقابله با دوپینگ باید جدی  و حساس باشند. انتظار ما از هیات‌های استانی این است که با شعار "ورزش پاک" توجه ویژه‌ای به این مقوله و مبارزه با دوپینگ داشته باشند.

,

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا، دوره های آموزشی فدراسیون به صورت مجازی در حال پیگیری است.

,

انتهای پیام

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه