اخبار داغ

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی مشهد:

10 درصد لوازم‌یدکی در بازار تقلبی است/ لزوم دریافت فاکتور خرید برای پیگیری شکایات

10 درصد لوازم‌یدکی در بازار تقلبی است/ لزوم دریافت فاکتور خرید برای پیگیری شکایات
ابراهیمی تمیزکار گفت: حدود 10 درصد لوازم‌یدکی در بازار تقلبی هستند اما اکثراً این لوازم‌یدکی غیر اصلی توسط عاملان غیرمجاز و تعمیرگاه‌ها به فروش می‌رسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف ابراهیمی تمیزکار، نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی سبک و سنگین مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون بالا رفتن میزان کالاهای تقلبی در بازار لوازم‌یدکی مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر وجود لوازم‌یدکی تقلبی و غیر اصل را نمی‌توان در بازار منکر شد و حدوداً 10 درصد لوازم‌یدکی در بازار تقلبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: بازرسی بر بازار لوازم‌یدکی همواره وجود دارد اما اکثراً این لوازم‌یدکی غیر اصلی توسط عاملان غیرمجاز فروش لوازم‌یدکی و تعمیرگاه‌ها به فروش می‌رسد. متأسفانه برخی افراد سودجو در کارگاه‌های زیرزمینی و مخفی اقدام به بازسازی لوازم‌یدکی می‌کنند و بسته‌بندی مجدد این لوازم می‌کنند.

,

ابراهیمی تصریح کرد: اکثر شکایات در خصوص ارائه لوازم‌یدکی مستعمل و تقلبی از تعمیرگاه‌هایی است که اذعان دارند قطعات آن‌ها اصلی است و لوازم‌یدکی فروشان می‌خواهند لوازم خود را با قیمت بالاتری بفروشند؛ ازاین‌رو اگر فردی یک جنس بی‌کیفیت و تقلبی را از واحدهای صنفی دارای پروانه و با فاکتور خرید، خریداری کند، قابلیت پیگیری و شکایت وجود دارد.

,

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی گفت: 90 درصد اجناس موجود در بازار صاحب‌نام و دارای برندهای شناخته شده هستند با این وجود شهروندان در زمان خرید لوازم‌یدکی حتماً از اصل بودن کالا اطمینان حاصل کنند و تنها به گفته فروشنده اطمینان نکنند لذا خواهشمندیم افراد حتماً به هولوگرام‌ها و آرم‌های استاندارد حک شده روی لوازم و جعبه آن دقت کنند.

,

وی با اشاره به اینکه لوازم‌یدکی خارجی اکثراً بارکدهای شناسایی آن روی خود لوازم حک شده است، گفت: لوازم‌یدکی داخلی حتماً باید دارای ارم استاندارد باشند ازاین‌رو افراد در زمان خرید حتماً به فروشنده اعلام کنند که جنس دارای نام نشان به آن‌ها تحویل دهد و حتماً از فروشنده فاکتور خرید دریافت کنند که در صورت ایجاد مشکل قابلیت پیگیری آن وجود داشته باشد.

,

ابراهیمی خاطر نشان کرد: گشت‌های نظارتی اتحادیه با اتاق اصناف به طور مداوم در حال گشت زنی در بازار هستند اما با این وجود افراد درصورتی‌که از واحد صنفی شکایت دارد می‌تواند شکایت خود را از طریق سامانه 124 و اتحادیه لوازم‌یدکی مشهد پیگیری کند.

,

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی در پایان در خصوص بالا رفتن قیمت لوازم‌یدکی نیز گفت: بسیاری از لوازم‌یدکی وارداتی و وابسته به دلار هستند لذا با بالا رفتن قیمت دلار قیمت این قطعات نیز تغییر می‌کند اما این بدان معنی نیست که هرکسی، هرچقدر که خواست یک لوازم را به فروش برساند ازاین‌رو فروشندگان در صورت اعتراض خریدار باید فاکتور خرید خود را ارائه دهند تا از بروز هرگونه ابهامی جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه