اخبار داغ

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

تسلیم کره جنوبی در مقابل زیاده خواهی آمریکا/دولت در مقابل اقدام گستاخانه کره واکنش نشان دهد

تسلیم کره جنوبی در مقابل زیاده خواهی آمریکا/دولت در مقابل اقدام گستاخانه کره واکنش نشان دهد
سلاحورزی با بیان اینکه کره جنوبی در مقابل زیاده خواهی‌ آمریکا تسلیم شده است گفت: 9 میلیارد دلار پول ایران توسط کره جنوبی بلوکه شده است که دولت باید در برابر این اقدام کره جنوبی واکنش نشان دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین سلاحورزی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در حوزه روابط دو جانبه و چند جانبه، اصلی وجود دارد مبنی بر این که این روابط براساس سیاست های کلی که حاکمیت ترسیم کرده به جز رژیم صهیونیستی و محدودیت هایی که با آمریکا وجود دارد، در رابطه با سایر کشورها روابط براساس اصل تقابل و ارتباط دوطرفه مشکلی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: کره جنوبی علاوه بر این که نفت و برخی از فرآورده های نفتی کشور ما را خریداری می کرد، برخی از لوازم خانگی و تکنولوژی و یا مواد اولیه دارویی را در اختیار این کشور قرار می داد اما کره جنوبی در مقابل زیاده خواهی های آمریکا تسلیم شده است.

,

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: کره جنوبی طبق دستور آمریکا، خریداری نفت از ایران را متوقف کرد و حتی مطالبات ما را پرداخت نکرده که ضروری است تا در اصل روابط دوجانبه، کشور ما هم باید در برابر این اقدام گستاخانه کره جنوبی واکنش نشان دهد و در حافظه تاریخی نیز بماند که رفتار این کشورها در برابر ایران چگونه بوده است.

,

وی با اشاره به سند راهبردی ایران و چین گفت: چین کشوری است که یک رابطه استراتژیک و بلند مدت در حوزه سیاسی و اقتصادی با ایران دارد و حداکثر همکاری را با ایران در شرایط سخت داشته است.

,

سلاحورزی بیان کرد: توافق برای یک برنامه بلند مدت کار درستی است چرا که چین، هم امکان سرمایه گذاری در پروژه های ایران را دارد و هم می توان به برخی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت دسترسی پیدا کرد.

,

 وی افزود: رسیدن به یک توافق راهبردی که در آن منافع کشور دیده شده باشد و براساس سیاست های نظام تنظیم شود، می تواند در شرایط فعلی که آمریکا و کشورهای دیگر که می خواهند از طریق تحریم فشار بیاورند یک فرصت خوبی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه