اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

درخواست آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران غیرقانونی و غیرقابل اجراست

درخواست آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران غیرقانونی و غیرقابل اجراست
حمیدرضا ترقی، درخواست آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را غیرقانونی و غیرقابل اجرا دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره تصمیم شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تداوم تحریم های تسلیحاتی توسط شورای امنیت مبتنی بر قطعنامه قبلی این سازمان در رابطه با برجام امکان‌پذیر نیست و نقض قطعنامه و توافقنامه برجام است.

وی افزود: آمریکایی‌ها به علت خروج از برجام حق ندارند به عنوان عضو گروه 1+5 چنین درخواستی از شورای امنیت داشته باشند در نتیجه اصل این درخواست توسط شورای امنیت غیرقانونی و غیرقابل اجرا و اقدام است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: به طور طبیعی اگر بخواهند این تحریم‌ها را که طبیعتاً بر اساس قطعنامه تا مهرماه به پایان خواهد رسید، تمدید کنند توسط کشورهای چین و روسیه وتو خواهد شد و از این اقدام جلوگیری می شود.

ترقی گفت: هم اصل این اقدام غیرقانونی است و هم از طرف آمریکا فاقد صلاحیت اجرایی است و شورای امنیت نمی تواند چنین درخواستی را از آمریکا به عنوان عضو 1+5 بپذیرد و چون این اقدام بر خلاف مصالح امنیتی منطقه است و موجب نقض قطعنامه برجام می شود کشورهای روسیه و چین که هم پیمان استراتژیک ایران هستند اجازه چنین اقدامی را نخواهند داد.

وی در مورد تاثیرات این تحریم‌ها عنوان کرد: تحریم های تسلیحاتی بر روی بنیه دفاعی ایران تاثیری نخواهد داشت اما در جهت صادرات تولیدات نظامی ایران ممکن است اثراتی به دنبال داشته باشد و مانع صادرات و فروش تسلیحات ایران شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: این اقدامات نشان‌دهنده نگرانی آمریکا و اسرائیل از فروش تسلیحاتی و موشک ایران به کشورهای مختلف جهان و مقاومت است که می‌خواهند مانع آن شوند و نگذارند جمهوری اسلامی ایران به متحدین خود در این زمینه کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه