اخبار داغ

در گفتگو با کارشناس خانواده مطرح شد؛

حجاب؛ حقی برای سالم‌زیستی/ پوشش زنان عفیفه آمیخته با فرهنگ اسلامی است

حجاب؛ حقی برای سالم‌زیستی/ پوشش زنان عفیفه آمیخته با فرهنگ اسلامی است
طهرانی گفت: ۲۶ دستگاه با تخصیص بودجه‌ برای اجرای برنامه‌هایی که در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی مطرح شده است، تا این لحظه کار اصولی انجام نداده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ طبق مطالعات انجام گرفته بی‌حجابی و بدحجابی، رفتاری بر خلاف شرع و در حال حاضر بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی است، دولت اسلامی نه تنها حق دارد فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه گسترش دهد و بانوان مسلمان و غیرمسلمان را به رعایت پوشش وادار سازد، بلکه این امر در چارچوب یکی از وظایف اساسی دولت اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نهادینه شدن یک نوع لباس در جامعه ممکن است صرفا ناشی از اراده ملت تلقی شود، ولی در مواردی دولت‌ها به طور غیرمستقیم یا حتی مستقیم در این مساله مداخله می‌کنند، حق و تکلیف دولت است که از رشد بدحجابی که معمولاً بی‌بندوباری و بی‌عفتی را در پی دارد، جلوگیری کند و برای آن چاره جدی بیاندیشد، حال پرسش این است که آیا دولت، در راستای ترویج این حکم الهی، به حق و وظیفه‌ای دارد جامه عمل پوشانده است یا خیر؟

,

مریم ریاضی طهرانی کارشناس خانواده و نویسنده کتاب «ارزنده‌ترین زینت» در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: حجاب امری الهی است و در احکام خدا به صورت یک واجب، قید شده است و همه مکلف هستند پایبند پوششی باشند که در جامعه اسلامی و با توجه به مفاد قرآن و حکم الهی نوشته شده است.

,

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: درست است که بخشی از تربیت ما در نظام خانواده در محضر پدر و مادر است اما از نظر دین، تخصص، علوم اجتماعی و جامعه شناسی؛ انسان موجودی اجتماعی است و رفتار و شخصیت او در جامعه شکل می گیرد بنابراین نسبت به رفتارهایی که دارد هم باید پاسخگو باشد و هم مکلف است تا در یک چهارچوبی رفتار کند که شان و جایگاه اجتماعی را تبیین کند.

,

ریاضی طهرانی با بیان اینکه اگر حجاب یک امر اجتماعی باشد ابتدا باید انواع حقوق را نام ببریم، ادامه داد: اولین حقوق آن است که در پیشگاه خدا و جامعه پاسخگوی افعال خود باشیم لذا حجاب و پوشش یک حقوق یا مسئولیت فردی است و هر شخصی موظف است پایبند آن باشد.

,

وی اضافه کرد: حجاب؛ حق اجتماعی نیز هست، حق تمام جوانانی که می خواهند سالم زندگی کنند و در مسیر رشد و هدایت قرار بگیرند بدون اینکه زمینه ای برای تحریک وجود نداشته باشد، همه مردان و زنان یک جامعه که می خواهند سالم زندگی کنند.

,

نویسنده کتاب «ارزنده‌ترین زینت» تصریح کرد: حجاب حق و حکم الهی است و مانند تمام احکام او لازم‌الاجرا است و یک حکومت و دولت اسلامی باید برای مشخص کردن شرح وظایف مردم و دولت مردان آن کوشا باشد.

,

اجرای حکم عفاف و حجاب؛ مردمی مومن و انقلابی می طلبد

, اجرای حکم عفاف و حجاب؛ مردمی مومن و انقلابی می طلبد, اجرای حکم عفاف و حجاب؛ مردمی مومن و انقلابی می طلبد,

وی خاطرنشان کرد: ستاد مردمی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در کشور ما در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۸۶ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده است، در این مصوبه اجرای حکم مهم حجاب به دولت سپرده شده است و بیست و شش دستگاه حکومتی اعم از دانشگاه‌ها، اداره‌جات ونهادها موظف هستند که با اجرای اصولی برای گسترش عفاف و حجاب کار کنند.

,

ریاضی طهرانی با طرح این سوال که آیا واقعا دولت‌مردان ما دغدغه دارند یا خیر، ادامه داد: اجرای حکم عفاف و حجاب؛ مردمی مومن و انقلابی می طلبد که همواره تلاش کرده و به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) آتش به اختیار هستند.

,

این مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آیا واقعا منشوری در اداره جات، دانشگاه ها و نهاد ها وجود دارد که طبق آن منشور که از متون قران استخراج شده باشد عمل کنند، مدلی را که در حقیقت مردان و زنان یک جامعه در ارتباط و برخورد اجتماعی رعایت کنند، یک بانک اطلاعاتی جامع که چند درصد مردم پایبند به عفاف و حجاب هستند.

,

وی افزود: ۲۶ دستگاه با تخصیص بودجه‌های برای اجرای برنامه هایی که در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی مطرح شده است، تا به اکنون کار اصولی انجام نداده اند و در می یابیم که وضع مطلوبی نیست و پوشش، عفاف و حجاب را بر اساس احکام الهی و قرآن قرار نداده اند.

,

جوان امروزی اطلاعاتی در خصوص حجاب ندارد

, جوان امروزی اطلاعاتی در خصوص حجاب ندارد, جوان امروزی اطلاعاتی در خصوص حجاب ندارد,

این استاد دانشگاه ادامه داد: یکی از برنامه های ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی، آموزش و اقناع‌سازی است، جوان امروزی اطلاعاتی در رابطه با پوشش و حجاب ندارد، حجاب حق ما برای سالم زیستی و مصونیت پیدا کردن از محیط آلوده است، سالیانه به تاریخ ۲۱ تیر که می رسیم برنامه هایی به دلیل این روز اجرا می کنند اما اطلاعاتی از بازخورد این برنامه ها که چه تعداد تاثیر گذار بوده است وجود ندارد.

,

ریاضی طهرانی با تاکید براینکه باید پنل های گفت و گو برای اقناع سازی جوانان گذاشته شود زیرا حق دارد مشکلات و ناراحتی های خود نسبت به برخی رفتارها را بیان کند، افزود: مجموعه حیا، عفت و غیرت حجاب را تشکیل می دهد، آیاتی وجود دارد که دلات بر حیا دارد.

,

زنان عفیفه پوشش آنها آمیخته با فرهنگ اسلامی است

, زنان عفیفه پوشش آنها آمیخته با فرهنگ اسلامی است, زنان عفیفه پوشش آنها آمیخته با فرهنگ اسلامی است,

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم حیا را در رفتار خود جلوه دهیم عفت می شود یعنی در برابر خدا و احکام خدا تسلیم شویم بنابراین رفتارعفیفانه آن چیزی است که خدا دوست دارد انسان داشته باشد او می خواهد مردان و زنان یک جامعه عفت مدار و عفت باور باشند.

,

این استاد دانشگاه افزود: خدا می‌فرماید «اگر بخواهید حیا را در رفتار جلوه دهید بهترین و زیباترین پوشش برای مردان و زنان یک جامعه پوششی است که عفت را ترویج دهد»، لذا زنان عفیفه زنانی هستند که پوشش آنها آمیخته با فرهنگ اسلامی است و حیا را در آن پوشش جلوه می دهد.

,

وی در پایان در تعریف «غیرت» برای جوانان ادامه داد: غیرت به معنی محافظت در برابر هر چیز ارزشمند است هر انسانی که در برابر خود غیرت دارد سعی می‌کند پوشش و لباسی را انتخاب کند که از وجود او محافظت کند، غیرت در سه مقوله فردی، اجتماعی و دینی است و حجابی را که زمینه ای برای پاکسازی و ایمن‌سازی جامعه است انتخاب می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه