اخبار داغ

کشتی قهرمانی جهان برگزار می شود؟/ رای گیری اتحادیه جهانی برای برگزاری مسابقات

کشتی قهرمانی جهان برگزار می شود؟/ رای گیری اتحادیه جهانی برای برگزاری مسابقات
اتحادیه جهانی کشتی قصد دارد تا با برگزاری انتخاباتی، برگزاری یا عدم برگزاری رقابت‌های جهانی در سال جاری را تعیین کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با فراگیر شدن بحران کرونا در کشور و شیوع ویروس کووید-19، ستاد مقابله با این بیماری تصمیم به لغو تمامی رویدادها و اردوهای ورزشی گرفت تا از انتشار بیشتر این ویروس در محیط ورزش حامعه جلوگیری شود. پس از فروکش کردن تب اولیه کرونا در ایران و ازسرگیری رقابت‌هایی مانند فوتبال، اما همچنان اجازه فعالیت مجدد و از سرگیری ورزش‌هایی مانند بوکس و کشتی به فدراسیون‌های مربوطه صادر نشده تا فعلاً ورزش اول کشور شرایط ناموزونی را تجربه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بحران جهانی کرونا اما تنها مختص به کشتی ایران نیست و این ورزش به‌علت درگیرانه و پربرخورد بودنش در جهان نیز وضعیت تعلیقی و تعطیلی را تجربه می‌کند. رقابت‌های جهانی و همچنین مسابقات گزینشی المپیک 2020 توکیو نیز به‌علت شیوع بیماری کرونا به زمانی دیگر موکول شده‌اند تا نه تنها ایران، بلکه کشتی در همه‌جای دنیا شرایط نامعلومی را سپری کند.

,

در کشورهای دیگر مانند ترکیه اما اجازه برگزاری اردوهای آماده‌سازی برای رقابت‌های ملی و باشگاهی و همچنین مسابقات لیگ داخلی کشور به فدراسیون کشتی‌شان داده شده اما ستاد مقابله با کرونا در ایران فعلاً با توجه به شرایط وخیم این بیماری در کشور مجوز شروع مجدد اردوها را اعطا نکرده تا آمادگی ورزشکاران این رشته در سال منتهی به المپیک در حد مطلوبی نباشد.

,

اتحادیه جهانی کشتی اما برای برگزاری رقابت‌های جهانی سال جاری تصمیم به ایجاد یک رای‌گیری واحد از تمامی فدراسیون‌های واجد شرایط شرکت در مسابقات گرفته است. اتحادیه جهانی به‌منظور رعایت پروتکل‌های ضدکرونایی و فراهم‌سازی شرایط رعایت تمهیدات بهداشتی می‌خواهد تا برگزاری این رقابت‌ها را به رای‌گیری بگذارد تا تکلیف مسابقات جهانی سال جاری مانند المپیک توکیو نامعلوم جلوه نکند.

,

به‌نظر می‌رسد با توجه به اهمیت رشته کشتی و مدال‌آور بودن این رشته بین کشورهای صاحب عنوان امریکا، ایران و روسیه احتمالاً رای‌گیری فوق با تصویب برگزاری مسابقات جهانی به اتمام برسد. البته که برگزاری رقابت‌های جهانی نیازمند حساسیت‌های شدید کرونایی و رعایت دقیق پروتکل‌های اختصاصی بهداشتی است.

,

 

,

خیرآبادی: مسابقات جهانی برگزار می‌شود

, خیرآبادی: مسابقات جهانی برگزار می‌شود,

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص تصمیم اتحادیه جهانی مبنی بر برگزاری مسابقات در سال 2020 گفت: ایران و آمریکا به خاطر کرونا با برگزاری جهانی بزرگسالان مخالفند، حق هم دارند، اما فکر می‌کنم مسابقات را با تدابیر ویژه برگزار کنند. می‌شود با تست و قرنطینه کشتی گیران، مسابقات بین المللی را برگزار کرد. اگر اتحادیه تصمیم گرفت مسابقات را به صورت قطعی برگزار کند ما هم باید به هر شکلی که شده مهیای حضور در این رقابت‌ها شویم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه