اخبار داغ

مدیر اداره مدیریت بحران شهرداری همدان:

۱۱۰ ساختمان پرخطر در همدان وجود دارد

۱۱۰ ساختمان پرخطر در همدان وجود دارد
بیتا روحی با بیان اینکه بر اساس آمارگیری ها حدود ۱۱۰ ساختمان پرخطر در همدان وجود دارد، گفت: ساختمان ها بر اساس پایش آتش نشانی از لحاظ ایمنی داخل ساختمان و بر اساس پایش سازه ای توسط معاونت شهرداری بررسی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیتا روحی، مدیر اداره مدیریت بحران شهرداری همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه بر اساس آمارگیری ها حدود ۱۱۰ ساختمان پرخطر در همدان وجود دارد، گفت: ساختمان ها بر اساس پایش آتش نشانی از لحاظ ایمنی داخل ساختمان و بر اساس پایش سازه ای توسط معاونت شهرداری بررسی می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به اینکه ساختمان ها مربوط به ادارات، شهرداری، شهروندان و میراث فرهنگی است، افزود: اگر ساختمان پرخطر مربوط به ادارات باشد اطلاع می دهیم تا مشکل برطرف شود و اگر مربوط به شهرداری باشد در اولویت ایمن سازی قرار می دهیم.

,

روحی با تاکید بر اینکه هرساله تعدادی از ساختمان های پرخطر به ترتیب نوسازی می شوند، خاطرنشان کرد: ابلاغ رفع خطر ساختمان های مربوط به شهروندان را ارسال می کنیم و اگر رفع خطر صورت نگیرد شهرداری باید وارد کار شود.

,

مدیر اداره مدیریت بحران شهرداری همدان ادامه داد: ساختمان های تحت نظر میراث فرهنگی نیز باید توسط خود سازمان نظارت شود و ما رسما نمی توانیم اقدام کنیم.

,

وی با بیان اینکه مالکان برخی ساختمان های پرخطر قصد تخریب ساختمان را دارند اما این ساختمان ها در اختیار میراث است، گفت: میراث فرهنگی اجازه تخریب بنا را نمی دهد بنابراین سازمان باید ساز و کاری برای این موضوع در نظر بگیرد.

,

روحی با بیان اینکه مهمترین علت عدم اقدام میراث فرهنگی برای نوسازی ساختمان ها محدودیت منابع است، افزود: برای این منظور میراث فرهنگی باید ساختمان ها را از دستگاه های متولی خریداری و سپس اقدام به بازسازی کند.

,

مدیر اداره مدیریت بحران شهرداری همدان عنوان کرد: صاحب بسیاری از این املاک قصد استفاده از ملک را دارند و نمی توان مانع استفاده آن ها شد.

,

وی با بیان اینکه نمی توانیم اجازه استفاده بنا را به صاحب ملک ندهیم و در عین حال از آن ها بازسازی و حفظ ساختمان را مطالبه کنیم، گفت: بیشتر ساختمان های پر خطر شهر مربوط به بافت بازار و ساختمان های تجاری است.

,

روحی با بیان اینکه در ادارات طرح مدیریت بحران اماکن اداری صورت می گیرد، گفت: مدیر بحران هر دستگاهی باید برنامه های مقاوم سازی اداره را اجرا کند اما متولی نوسازی بافت بازار میراث فرهنگی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه