اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

وزارت خارجه باید پیگیر پول های بلوکه شده پول ایران در کره جنوبی باشد/ ردپای آمریکایی ها در کره

وزارت خارجه باید پیگیر پول های بلوکه شده پول ایران در کره جنوبی باشد/ ردپای آمریکایی ها در کره
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل بلوکه شدن پول ایران در کره جنوبی حاکم بودن امریکایی ها در این کشور است و دستگاه دیپلماسی کشور باید برای حل این مشکل راه حلی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار کرد: مبلغی را در کره جنوبی در معاملاتی که بیشتر صادرات پتروشیمی، نفت و .. بوده،  به دلایل تحریم های امریکا بلوکه شده و اجازه برگشت نمی دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کره ای ها حتی زیر بار منتقل کردن به شکل حواله و یا صادرات کالا به ایران نمی روند، معاون وزیر خارجه دو هفته قبل به کمیسیون اقتصادی مجلس آمد و در این موضوع گفت و گو شد.
,
 
,
وی افزود: معاون وزیر خارجه گفت که تقریبا هر هفته در حالا و تلاش برای برگرداندن این پول بلوکه شده هستیم و حتی  تذکر نیز  دادیم؛ اما حرفشان این بود که بازگشت این پول از طریق دیپلماسی ممکن نیست.
,
 
,
طغیانی با توضیح اینکه نمی دانم وزارت خارجه منتظر چه چیزی است، اما در هر صورت منتظرند تا در کره اتفاقی رخ دهد، بیان کرد: امریکایی ها در کره جنوبی حاکم هستند و اجازه خروج این پول به کره را نمی دهند.
,
 
,
وی در خصوص اقدام مجلس در این زمینه اضافه کرد: اگر کار قانونی لازم است انجام شود مجلس می تواند کمک کند اما دستگاه دیپلماسی کشور باید برای حل این مشکل راه حلی داشته باشد؛ کشور ما به این منابع نیاز دارد.
,
 
,
سخنگوی کمیسیون اقتصادی اضافه کرد: حل این موضوع و خارج کردن پول ایران از کره در حوزه فعالیت مجلس نیست اما این مسئله را تا سرانجام رسیدن پیگیری می کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه