اخبار داغ

شهردار اراک ماندنی شد

لابی فراکسیون امید شورای شهر اراک برای بقای شهردار یا فرار از ناکارآمدی؟

لابی فراکسیون امید شورای شهر اراک برای بقای شهردار یا فرار از ناکارآمدی؟
در جلسه ی استیضاح شهردار اراک محمدکریم شفیعی در غیاب یکی از اعضای شورای شهر با ۷ رأی موافق و ۳ رأی مخالف رأی اعتماد گرفت و در پست شهرداری اراک ماندنی شد تا بار دیگر لابی‌های سیاسی و پشت برده اکثریت اصلاح‌طلب شورای شهر اراک بر اقلیت اصولگرایان بچربد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ پس از کش‌وقوس‌های فراوان بر سر استیضاح شهردار اراک و بعد از قانع نشدن ۸ عضو سؤال‌کننده از پاسخ‌های شهردار در جلسه‌ی فوق‌العاده ۱۵ تیرماه شورای شهر بالاخره جلسه‌ی استیضاح محمدکریم شفیعی شهردار اراک روز دوشنبه ۲۴ تیرماه در صحن رسمی شورای شهر و در غیاب محمدحسین فدایی رئیس شورا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب؛,

پیش‌ از این ۸ عضو سؤال‌کننده از شهردار، درخواست خود مبنی بر استیضاح وی را به هیئت‌رئیسه تقدیم کرده بودند که درنهایت چهار عضو اصلاح‌طلب فراکسیون امید یعنی ایرج رضایی، طوفان محمدی، فرزانه رحمتی و پیمان رشیدی امضای خود را پس گرفتند و با توجه به غیبت فدایی در این جلسه تنها سه عضو اصولگرای شورای شهر اراک یعنی علی جعفر محصولی، علیرضا مرادی و حامد آجرلو بر موضع خود برای استیضاح شهردار ایستادگی کردند.

,

در مجموع در این جلسه محمدکریم شفیعی در غیاب یکی از اعضای شورای شهر با ۷ رأی موافق و ۳ رأی مخالف رأی اعتماد گرفت و در پست شهرداری اراک ماندنی شد تا بار دیگر لابی‌های سیاسی و پشت برده اکثریت اصلاح‌طلب شورای شهر اراک  بر اقلیت اصولگرایان بچربد.

,

شفیعی ششمین فردی است که بعد از رفت آمدهای متعدد در شهرداری اراک طی سه سال گذشته از ۲۹ بهمن‌ماه سال ۹۷ بارأی موافق ۸ عضو فراکسیون امید شورای شهر بر مسند شهرداری کلان‌شهر اراک تکیه زده است اما طی هفته های اخیر اختلافات وی با برخی اعضای شورا بالا گرفته بود تا جایی که طرح استیضاح به جریان افتاد.

,

علیرغم اینکه ۵ عضو فراکسیون امید تا پیش‌از برگزاری جلسه روز دوشنبه شورا بر استیضاح شهردار اراک اصرار داشتند اما با توجه به انتقاداتی که طی هفته‌های اخیر از ناکارآمدی شورای شهر پنجم اراک مطرح شد قابل پیش‌بینی بود که اصلاح‌طلبان شورا این بار در سال پایانی شورای پنجم با استیضاح شهرداری که با پیشنهاد و رأی خودشان سکان شهرداری اراک را به دست گرفته است دست به خودزنی نمی‌زنند.

,

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر همچنین شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان مرکزی طی نامه‌ای خطاب به اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر اراک ضمن تمجید از عملکرد شورای پنجم و فراکسیون امید عنوان کرده بود که استیضاح شهردار را به صلاح شهر و شهرداری اراک نمی‌دانیم.

,

به‌هرحال علیرغم تعریف و تقدیر اصلاح‌طلبان از خود آنچه در تمام این فراز و فرودهای سه سال اخیر شورای پنجم به چشم می‌خورد تزلزل آرا و دخالت دادن منافع حزبی و جناحی توسط فراکسیون امید در تصمیم‌گیری‌هاست و الا عقب نشستن به‌یک‌باره اعضای این فراکسیون از استیضاح شهردار که البته علت‌های آن در جای خود قابل‌بحث است نمی‌تواند پاسخ قانع‌کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشد.

,

در هر صورت ابقای شهردار نیز نمی تواند سرپوشی بر عملکرد نامطلوب شورای شهر اراک در دوره ی پنجم به خصوص در رفع دغدغه های مردم در حوزه ی مدیریت شهری باشد چراکه حل مسائل و معضلات خدمات و عمران شهری اولویت دست چندم شوراست و با این روال طی یکسال باقی مانده از این دوره نیز نباید انتظار داشت شورا در مسیری فارغ از منافع سیاسی و حزبی فراکسیون امید حرکت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه