اخبار داغ

ضرورت تقویت دسترسی و سرعت اینترنت در مناطق روستایی همدان

ضرورت تقویت دسترسی و سرعت اینترنت در مناطق روستایی همدان
با توجه به شرایط کرونا و احتمال ادامه وضعیت فعلی در سال تحصیلی آینده نیاز دانش آموزان و دانشجویان به استفاده از زیرساخت های اینترنتی بیشتر خواهد بود لذا تلاش در جهت تقویت سیستم های مخابراتی و ایجاد سرعت مناسب و قابل قبول در همه نقاط استان باید یکی از اولویت های جدی مسئولین باشد و این مهم در شهرستان های استان همدان نیز باید در مرکز توجه واقع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ توسعه زیرساخت های ارتباطی به عنوان شاهراه توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی یکی از مولفه های اساسی رشد و ارتقا سطح زندگی و تغییر وضعیت مناطق مختلف کشور عنوان می شود. در واقع میزان رشد و پیشرفت متوازن به میزان کارآمدی این زیر ساخت ها بستگی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

هر چه توان مناطق مختلف کشور در زمینه استحکام زیرساخت های توسعه ای بخصوص ارتباطات تقویت شود قطعا می توان انتظار بهبود شرایط زندگی را نیز داشت.

,

رشد و توسعه زیرساخت های ارتباطی بویژه آی تی در روستاهای کشور پس از آغاز دولت نهم به یکباره جهش ویژه پیدا کرد.

,

در دولت های یازدهم و دوازدهم نیز بنا به ادعای وزرای ارتباطات دولت این مسئله یکی از اولویت های اساسی دولت بوده است.

,

با وجود اقدامات انجام شده پیام های مردمی ارسالی و مطالبات آنان در سطح شهرستان هایی نظیر رزن و درگزین استان همدان نشان دهنده وجود برخی مشکلات در حوزه توسعه زیرساخت های اینترنت کشور است.

,

علی رغم اینکه اینترنت همراه اول در تمام روستاهای شهرستان بر روی خط تلفن ثابت قابل دسترسی و بهره برداری برای مردم است اما در خطوط تلفن همراه در مناطق روستایی شهرستان در اپراتورهای مختلف مشکلات بعضا جدی وجود دارد.

,

به طور مشخص آنتن دهی اینترنت و دسترسی به اینترنت پر سرعت اپراتورهای بخش خصوصی در مناطق روستایی دچار مشکل است.

,

یکی از ساکنین روستای بابانظر در بخش سردرود شهرستان رزن با بیان اینکه برای اتصال به اینترنت تلفن همراه دچار مشکلات است، می گوید: اینترنت موبایل در دو اپراتور اصلی بخصوص ایرانسل در این روستای از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

,

چنین مواردی در روستاهایی نظیر چهار بلاغ، تخت و کلکبود نیز در این بخش گزارش شده و از سوی مخاطبین این رسانه ارسال شده است.

,

در شهرستان درگزین نیز مشکل اینترنت همراه در برخی روستاها نظیر کاج، رکین و سوزن بویژه اپراتور ایرانسل بصورت مکرر در ارتباط های مردمی عنوان شده است.

,

برای بررسی وضعیت اینترنت و آنتن دهی با مدیر مخابرات شهرستان های رزن و درگزین گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

,

اکبر مصطفوی، مدیر مخابرات رزن و درگزین در گفت و گو با عصر همدان؛ پوشش اینترنت همراه اول را در مناطق روستایی دو شهرستان حداکثری عنوان کرد و گفت: برخی مشکلات بیان شده بیشتر موردی و به علت قرار گرفتن در نقاط خاصی است که به علت عوارض طبیعی دچار مشکل هستند.

,

وی با بیان اینکه تقریبا غالب مناطق روستایی رزن و درگزین دارای دکل های تقویتی هستند، افزود: در روستای بابا نظر و تخت دارای دکل هستیم، در چهاربلاغ نیز دسترسی و سرعت اینترنت طبق نظر بازرسان استانی قابل قبول است و این بالاترین میزان خدمات در جهت تقویت دسترسی به اینترنت است.

,

مصطفوی تقویت اینترنت تلفن ثابت و همراه اول را مهمترین هدف در مرحله اول برشمرد و گفت: شرکت مخابرات در سطح شهرستان فقط کارگزار و نماینده همراه اول است و مشکلات سایر اپراتورها باید توسط خود این مجموعه ها رفع و اطلاع رسانی شود.

,

به گزارش عصر همدان، با توجه به شرایط کرونا و احتمال ادامه وضعیت فعلی در سال تحصیلی آینده نیاز دانش اموزان و دانشجویان به استفاده از زیرساخت های اینترنتی بیشتر خواهد بود لذا تلاش در جهت تقویت سیستم های مخابراتی و ایجاد سرعت مناسب و قابل قبول در همه نقاط شهرستان باید یکی از الویت های جدی مسئولین در سطح شهرستان های رزن و درگزین و استان همدان باشد.

,

ایجاد نمایندگی همه اپراتورها در شهرستانهای استان و پاسخگویی در خصوص مشکلات این سرویس دهنده های آی تی یک ضرورت و مسئله اساسی در رفع مشکلات زیر ساخت ارتباطی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه