اخبار داغ

تأکید پوتین و بن زاید بر حل دیپلماتیک بحران لیبی

تأکید پوتین و بن زاید بر حل دیپلماتیک بحران لیبی
رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با ولی‌عهد ابوظبی، تحولات لیبی را بررسی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) تلفنی با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی تلفنی گفت‌وگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین و بن زاید در این تماس تلفنی اوضاع لیبی را بررسی و بر اهمیت گفت‌وگو و اتحاد تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران این کشور تأکید کردند.
,
 
,
کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف به تبادل دیدگاه درباره اوضاع لیبی و اهمیت ازسرگیری گفت‌وگو بین طرف‌های لیبیایی و اتحاد تلاش‌های بین‌المللی برای حل‌وفصل سیاسی و دیپلماتیک بحران لیبی پرداختند.
,
 
,
گفت‌وگوی پوتین و بن زاید درباره لیبی در حالی است که منابع لیبیایی از آماده‌باش نیروهای دولت وفاق ملی(غرب لیبی) برای آغاز نبرد در شهر سرت واقع در ۴۵۰ کیلومتری شرق طرابلس خبر داده‌اند.
,
 
,
لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه