اخبار داغ

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

3 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای مبارزه با ملخ صحرایی در خراسان‌جنوبی/ 3200 هکتار اراضی باغی استان آلوده شد

3 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای مبارزه با ملخ صحرایی در خراسان‌جنوبی/ 3200 هکتار اراضی باغی استان آلوده شد
قوسی گفت: در حال حاضر مبارزه با آفت ملخ صحرایی در خراسان جنوبی به بیش از سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  غلامرضا قوسی مدیرکل جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد آخرین وضعیت استان در برابر هجوم ملخ های صحرایی اظهار کرد: در فاز نخست 27 کانون ملخ صحرایی در استان شناسایی شد و در حال حاضر 68 هزار هکتار از اراضی استان به آفت ملخ صحرایی آلوده شده که کارشناسان همچنان در حال انجام پایش هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود:  هجوم ملخ‌ها به 3 هزار و 200 هکتار اراضی باغی استان تایید شده است.
,
 
,
مدیرکل جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: مبارزه با ملخ‌های صحرایی از همان روزهای نخستین همچنان در حال انجام است اما با توجه به اعتبارات تاکنون در بیش از 27 هزار هکتار کار مبارزه انجام شده است.
,
 
,
قوسی عنوان کرد: در حال حاضر مبارزه با این آفت بیش از سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این درخواست را به سازمان حفظ نباتات ارسال کردیم و امیدواریم 100 درصد اعتبارات تخصیص یابد.
,
 
,
وی اظهار کرد: اگر 100 درصد اعتبارات تخصیص یابد می‌توانیم سم فراوان همراه با دستگاه سم‌پاش بیشتری خریداری کنیم.
,
 
,
مدیرکل جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود طی یک تا دو هفته آینده ملخ‌های صحرایی از استان به سمت کشورهای هم‌جوار مهاجرت کتند اما شاهد بازگشت آنها را از فصل پاییز خواهیم بود لذا باید از همین حالا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.
,
 
,
قوسی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان تاکنون مبلغ ۲ میلیارد تومان برای مبارزه با این آفت هزینه کرده است که از سوی سازمان حفظ نباتات کشور تا این زمان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان ارسال شده است.
,
 
,
وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان حفظ نباتات کشور و فائو، ملخ های مهاجم برای گذراندن تابستان به کشور پاکستان و هندوستان مهاجرت کرده و در پاییز به کشور ایران بازمی‌گردند که پیش‌بینی ما برای مقابله با این ملخ در فصل پاییز در حال حاضر ۳ میلیارد تومان است که با توجه به احتمال افزایش قیمت سموم و دستگاه‌ها، این مبلغ نیز افزایش خواهد یافت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه