اخبار داغ

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی:

مجلس به کره جنوبی اجازه نمی دهد حق مردم ایران را پایمال کند

مجلس به کره جنوبی اجازه نمی دهد حق مردم ایران را پایمال کند
بهزاد رحیمی در خصوص اقدام علیه بلوکه کردن دارایی ۹ میلیارد دلاری ایران توسط کره جنوبی گفت: اولین هدف ما در هر معاهده و روندی که به عنوان بازرگانی و تجارت رخ می‌دهد، تامین نیازهای داخلی بوده به شرطی که از نظر حقوقی حق مردم مظلوم ایران پایمال نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به اقدامات اخیر کره جنوبی اظهار کرد: به طور قطع برای احقاق حق خود از دعاوی حقوقی و قضایی نیز استفاده می‌کنیم و وزارت خارجه باید با قدرت و قوت بیشتری این موضوع را پیگیری کند و احضار سفیر کره جنوبی در راستای  برخورد محکم در قبال رفتارهای این کشور ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کُردتودی,
وی افزود: این که آن ها بهانه تحریم را بیاورند یک بهانه واهی است، زیرا ایران به تمام تعهدات بین‌المللی خود عمل کرده است، اما چون این کشورها با استکبار جهانی همدست هستند و می‌خواهند فشارهای زیادی را به ملت و دولت ایران وارد کنند از این استدلال های خلاف قواعد بین الملل استفاده می کنند.
,
 
,
رحیمی به اقدامات و راهکارهای قابل انجام در قبال تحرکات کره جنوبی در کشور از جمله مجلس شورای اسلامی پرداخت و تصریح کرد: ما هم برخی ابزارهای اقتصادی مهمی در اختیار داریم که باید از آن به نفع خودمان استفاده کنیم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: این‌که دولت کره جنوبی اجازه نمی‌دهد، از منابع خودمان حتی برای خرید نیازهای‌مان در شرایط سخت کرونا از جمله محصولات کشاورزی و دارویی استفاده کنیم، رفتاری ناپسند است، متأسفانه دولت کره جنوبی در این زمینه همکاری لازم را با ایران نداشته است، قطعاً مردم ایران این خاطره را از یاد نخواهند برد.
,
 
,
رحیمی در ادامه اضافه کرد: تروریسم در حوزه های مختلف وجود دارد که اقدام کره جنوبی در بلوکه کردن پول مردم ایران به میزان ٩ میلیارد دلار یک تروریسم اقتصادی است.
,
 
,
وی در پایان عنوان کرد: ابتدا باید دستگاه‌های حاکمیتی ما مکلف به استفاده از کالاهای داخلی شوند و این فرهنگ حمایت از تولید داخل و نظارت بر کیفیت کالاها حاکم شود و همزمان دستگاه‌های متولی ورود پیدا می‌کنند و در کیفیت کالاهایی که عرضه می شود نظارت جدی داشته باشند تا انگیزه مردم در استفاده از این کالاها افزایش پیدا کند و لازم است استفاده از کالاهای کره ای در ادارات دولتی به حداقل برسد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه