اخبار داغ

سخنگوی وزارت امور خارجه:

آمریکا حق دخالت در معاملات ایران را ندارد/ دستور ویژه رئیس جمهور برای پیگیری مطالبات ایران از کره جنوبی

آمریکا حق دخالت در معاملات ایران را ندارد/ دستور ویژه رئیس جمهور برای پیگیری مطالبات ایران از کره جنوبی
موسوی به تشریح وضعیت دارایی‌های ایران در کره جنوبی پرداخت و با بیان اینکه دولت اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است، گفت: در صورت عدم نتیجه‌گیری از فعالیت‌های دیپلماسی و تداوم بلوکه کردن اموال ایران توسط کره جنوبی ضمن احضار سفیر این کشور، مطالبات قانونی ایران را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به موضع‌گیری دولت در مورد اقدام اخیر، کره جنوبی و مسدود کردن دارایی‌های ایران در این کشور اشاره کرد و گفت: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است آزادسازی دارایی‌های ملت ایران در کره جنوبی است که به واسطه فروش نفت، پول حاصل شده است و مقامات کره جنوبی باید هرچه سریع‌تر نسبت به آزادسازی دارایی‌های ملت ایران اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی در ادامه سخنان خود به تشریح استناد کره‌ای‌ها در توجیه بلوکه‌کردن دارایی‌های ایران در کره جنوبی پرداخت و گفت:  استناد آنها به اینکه آمریکایی‌‌ها مانع انتقال پول به  ایران هستند قابل قبول نیست چراکه روابط بین کشورها به خود آنها بستگی دارد و معامله موجود نیز بین ایران و کره جنوبی بوده است، لذا آمریکا در این معامله نقش ندارد که بخواهد در این خصوص موضع‌گیری کرده و یا اعمال نفوذ کند.

,

رابطه ارباب-رعیتی آمریکا و کره جنوبی به خودشان مربوط است

, رابطه ارباب-رعیتی آمریکا و کره جنوبی به خودشان مربوط است,

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با بیان اینکه تمام تحریم‌های ایران توسط آمریکا، نامشروع، یکجانبه و غیرقانونی است، به روابط موجود بین آمریکا و کره جنوبی اشار کرد و گفت: رابطه ارباب-رعیتی آمریکا و کره جنوبی به خودشان مربوط است و به ما ربطی ندارد ولی باید کره جنوبی در معامله خود با ایران صادق باشد و به تعهدات خود در این زمینه باید عمل کند.

,

وی گفت: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است اخذ کامل دارایی ملت نهفته در خاک کره جنوبی است که به‌واسطه فروش نفت پول حاصل شده و لازم است آنها را به طرق مقتضی و در سریع‌ترین زمان اموال ایران را آزاد کنند.

,

موسوی در پایان سخنان خود به اقدامات وزارت خارجه در خصوص بلوکه‌‌شدن دارایی‌های ایران در کره جنوبی  اشاره کرد و گفت: سفرهای بین مقامات دو کشور از  سفرا و وزرا گرفته تا رؤسای بانک مرکزی، همه مقامات درگیر این موضوع هستند و اخیرا  هم رئیس‌جمهور دستور صریح دادند برای اعاده پول‌های ایران از کره جنوبی، راه‌های قانونی و حقوقی دولت به‌کار گرفته شود تا با رایزنی‌های صورت‌گرفته نتایج لازم حاصل شود.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور به طرح شکایت ایران در مجامع رسمی نیز اشاره کرد و گفت: در صورت عدم نتیجه‌گیری از فعالیت‌های دیپلماسی و تداوم یاغی‌گری‌های آمریکا ضمن احضار سفیر این کشور، مطالبات قانونی ایران را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه