اخبار داغ

بررسی اجمالی سیر گفته‌ها درباره انتقال آب خزر از سال 84 تا امروز؛

انتظارها برای آغاز پروژه انتقال آب دریای خزر به سرانجام می‌رسد؟/ عمده تصمیمات درباره پروژه انتقال، از حیطه جلسات اداری خارج نشده است!

انتظارها برای آغاز پروژه انتقال آب دریای خزر به سرانجام می‌رسد؟/ عمده تصمیمات درباره پروژه انتقال، از حیطه جلسات اداری خارج نشده است!
بیش از 15 سال از اتخاذ نخستین تصمیمات برای انتقال آب دریای خزر به سمنان می‌گذرد اما این پروژه هنوز به مرحله اجرایی وارد نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمرآت ، مشکل کمبود آب، همواره به عنوان یکی از چالش‌های اساسی استان و به ویژه شهر سمنان مطرح بوده است و مسئولان بعضا راهکارهای میان‌مدت و بلندمدتی برای رفع این مشکل ارائه کرده‌اند؛ از جمله این راهکارها، اجرای پروژه‌های انتقال آب است. شماری از شهروندان و مخاطبان به تازگی در تماس با شبکه اطلاع‌رسانی مرآت استان سمنان خواستار آن شدند که این پرسش با مسئولان استان در میان گذاشته شود که چه اقداماتی در راستای انتقال آب دریای خزر در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

تنی‌چند از مخاطبان مرآت متنی را تهیه کرده‌اند که در آن سیر وعده‌ها پیرامون انتقال آب دریای خزر و سه پروژه آبیِ دیگر مورد اشاره قرار گرفته است. آن‌چه که در ادامه می‌خوانید، گزارش وارده از سوی مخاطبان مرآت است که با اندکی دخل و تصرف، منتشر می‌شود. بی‌درنگ شما را به مطالعه این مطلب دعوت می‌کنیم:

,

سایه سنگین کم‌آبی سال‌هاست که بر سر روند پیشرفت شهر سمنان سنگینی می‌کند و به یکی از نگرانی‌های مهم شهروندان تبدیل شده است. مرکز استان سمنان که پرجمعیت‌ترین شهر آن نیز محسوب می‌شود، در حوزه های شرب، صنعت و کشاورزی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و هرچند که طرح‌های مهمی برای رفع این مشکل در دست اجرا قرار گرفته و هر کدام از این طرح‌ها نیز به نوبه خود می‌توانند گره‌گشا باشند، اما متأسفانه عمده آن‌ها از حیطه جلسات اداری و ادارات‌کل خارج نشده و نمود عینی و اجرایی ندارند.

,

خلاصه‌ای از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در سالیان اخیر در مورد پروژه انتقال آب دریای خزر در زیر می‌آید. انتظار شهروندان از جناب دکتر آشناگر استاندار محترم و جناب گلرو نماینده محترم مجلس این است که نقطه پایانی بر این اقداماتِ صرفا اداری و غیرملموس تعیین کنند و شاهد شروع عملیات اجرایی این پروژه‌های محرک توسعه باشیم که پاسخگویی به یکی از مطالبات اساسی مردم است.

,

پنج‌سال تعلیق پساتصویب!

, پنج‌سال تعلیق پساتصویب!, پنج‌سال تعلیق پساتصویب!,

پروژه انتقال آب خزر به فلات مرکزی به‌صورت جدی برای نخستین‌بار در روزهای پایانی دولت سیدمحمد خاتمی مطرح شد؛ مطالعات مرتبط با طرح انتقال آب خزر به سمنان در کارگروه «بررسی تامین آب استان سمنان» در تاریخ هشتم تیرماه ۱۳۸۴ با حضور معاون اول رئیس‌جمهور وقت یعنی محمدرضا عارف و وزیر وقت نیرو - حبیب‌الله بی‌طرف‌- به تصویب رسید. این طرح اما تا مدت‌ها معلق ماند تا این‌که در پی مصوبه هیأت دولت در سفر استانی سمنان در چهاردهم دی ۱۳۸۹ و در دولت محمود احمدی‌نژاد به وزارت نیرو و سرانجام در تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۳۹۱ به شرکت «توسعه منابع آب و نیروی ایران» به‌عنوان مجری ابلاغ شد. حتی این طرح بزرگ ملی، کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن نیز آغاز گردید.

,

اما از آن زمان تا آذرماه سال 1397 اجرای این طرح تقریبا مسکوت ماند تا این‌که دکتر روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سفر استانی به سمنان، حجت را در این زمینه تمام کرد و گفت: از نظر دولت مشکلات انتقال آب از شمال ایران به استان سمنان برطرف شده و کارهای مطالعاتی مربوط به آن نیز انجام شده است. پس از آن عیسی کلانتری- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست- اعلام کرد که انتقال آب از دریا به داخل سرزمین برای برطرف کردن نیاز آبی مصرف‌کنندگان صنعتی، آب شرب و بهداشت مردم درصورت نیاز و با رعایت ضوابط زیست‌محیطی بلامانع است.

,

مسئولان استان درباره پروژه انتقال آب دریای خزر چه گفتند؟

, مسئولان استان درباره پروژه انتقال آب دریای خزر چه گفتند؟, مسئولان استان درباره پروژه انتقال آب دریای خزر چه گفتند؟,

اما در استان چه اقداماتی برای انجام این طرح بزرگ ملی و محرک توسعه انجام گرفته است؟ بیایید سیر گفته‌ها پیرامون انتقال آب دریای خزر از سال 91 تا کنون را بررسی کنیم.

,

1391؛ رهی: طرح آب‌رسانی از خزر به سمنان تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد

, 1391؛ رهی: طرح آب‌رسانی از خزر به سمنان تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد, 1391؛ رهی: طرح آب‌رسانی از خزر به سمنان تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد,

عباس رهی استاندار اسبق سمنان در سال 1391 اظهارات قابل تأملی درباره انتقال آب دریای خزر بیان کرده است؛ از وعده انتقال آب تا پایان دولت احمدی‌نژاد تا آغاز جدی اجرای پروژه در همان سال. یکی از تأکیدات رهی این بود که مسئولان استان، برای مصرف آبِ انتقال‌یافته برنامه داشته باشند.

,

مطابق آن‌چه که در رسانه‌ها آمده، رهی در این سال در یکی از جلسات خود با تاکید بر ضرورت تعامل همه‌جانبه مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان، خواستار فعالیت و مطالعه جدی دستگاه‌های اجرایی در مورد انتقال آب دریای خزر به استان سمنان شد. عباس رهی گفت: مدیران در برآورد مصرف آب انتقالی آینده‌نگر باشند و فقط شرایط فعلی را درنظر نگیرند.

,

رهی همچنین اظهار داشت: مسئولان استان اگر برنامه‌ای برای مصرف و هزینه آن نداشته باشند چگونه می‌خواهند به مردم پاسخگو باشند؟ استاندار سمنان تاکید کرد: اگر استان سمنان توان و ظرفیت مصرف 180 تا 200 میلیون مترمکعب آب به این استان را داشته باشد، به طور قطع مسئولان کشوری، ظرفیت آب بیشتری برای این استان اختصاص خواهند داد.

,

استاندار سمنان گفت: طرح آب رسانی به استان از دریای خزر تا پایان دولت به بهره برداری می رسد. استاندار سمنان افزود: برای انتقال این آب 13 ایستگاه پمپاژ آب احداث و سالانه 434 مگاوات برق مصرف می‌شود. استاندار سمنان افزود: مرحله اول طرح انتقال آب دریای خزر که مربوط به انتقال آب به استان سمنان است طی 14 ماه به انجام می‌رسد و آب به تمام نقاط استان منتقل می‌شود.

,

عباس رهی همچنین به دنبال نشستی با پیمانکار طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان گفت: پیمانکار این طرح شرکت اروندان وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) است و از هفته آینده با انجام امور مقدماتی اجرای این طرح را آغاز می کند.

,

1392؛ رهی: امید می‌رود این طرح عملیاتی شود!

, 1392؛ رهی: امید می‌رود این طرح عملیاتی شود!, 1392؛ رهی: امید می‌رود این طرح عملیاتی شود!,

باز هم رهی! رهی این‌بار از مصوب شدن ردیف بودجه برای اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر سخن گفته بود.

,

او در این سال در یکی از جلسات خود گفت: با اجرای این طرح قرار است ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به این استان منتقل شود که در بودجه‌ی سال ۹۲ ردیف خاصی برای مطالعه و اجرای این طرح مصوب شده است که امید می‌رود این طرح عملیاتی و اجرایی شود.

,

1393؛ خسروی: کمبود آب مسأله‌ای مرتبط با امنیت ملی است

, 1393؛ خسروی: کمبود آب مسأله‌ای مرتبط با امنیت ملی است, 1393؛ خسروی: کمبود آب مسأله‌ای مرتبط با امنیت ملی است,

در این سال هم مقامات استان اظهارنظرهای مهمی درباره پروژه انتقال داشتند؛ از ضرورت ورود بخش خصوصی به این پروژه تا انتقادهای خسروی، نماینده اسبق مردم در مجلس. خسروی در این سال تأکید کرده بود که باید به مسأله انتقال آب از نظرگاه امنیت‌ملی نگریست.

,

استاندار اسبق: آمادگی واگذاری اجرای پروژه انتقال به بخش خصوصی وجود دارد

, استاندار اسبق: آمادگی واگذاری اجرای پروژه انتقال به بخش خصوصی وجود دارد, استاندار اسبق: آمادگی واگذاری اجرای پروژه انتقال به بخش خصوصی وجود دارد,

محمد زند وکیلی استاندار سمنان در یکی از جلسات کارگروه بررسی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در این سال با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی به موضوع سرمایه‌گذاری برای انتقال آب گفت: آمادگی برای انتقال تمام و یا قسمتی از سرمایه‌گذاری و یا اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به بخش خصوصی وجود دارد. او سمنان از برگزاری نشست مشترک مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی با مدیران سمنان خبر داد و گفت: مجمع نمایندگان استان سمنان برای انتقال آب خزر به کویر مرکزی مصمم است.

,

علیرضا خسروی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در نشست شورای اداری و برنامه‌ریزی شهرستان سمنان اظهار داشت: کمبود آب نه تنها بحرانی اقتصادی، اجتماعی و عمرانی برای استان سمنان است بلکه باید با دید امنیت ملی به این موضوع نگاه کرد. علیرضا خسروی در نطق پیش از دستور خود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای مهندس چیت‌چیان، وزیر محترم نیرو! کار کارشناسی انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی به اتمام رسیده‌است، منتظر چه هستید؟ آقای وزیر! جنگ آینده بر سر آب خواهد بود. در حال حاضر فقط در شهرستانهای سمنان ۲۲ حلقه چاه به صورت مستقیم وارد شبکه توزیع می‌شود و سطح آب‌های زیرزمینی از ۱۷ متر اول انقلاب به ۲۵۰ متر رسیده ‌است. در شهمیرزاد با وجود چشمه‌سارهای فراوان روزانه چندین ساعت قطعی آب داشته‌ایم و در مهدی‌شهر و سرخه و مابقی روستاها و شهرهای استان شرایط بهتر از این نیست. آیا وقت آن نرسیده ‌است که به فکر مشکل بی‌آبی سمنان باشید؟

,

1394؛ خباز: اعتبارات انتقال آب دریای خزر نهایی شده است

, 1394؛ خباز: اعتبارات انتقال آب دریای خزر نهایی شده است, 1394؛ خباز: اعتبارات انتقال آب دریای خزر نهایی شده است,

سال 94 هم سالی مملو از اظهارنظرهای گوناگون پیرامون پروژه انتقال آب دریای خزر بود. خباز در این سال اعلام کرد که کم‌بود آب مهم‌ترین معضل این استان است. او با قاطعیت از اجرای پروژه انتقال سخن گفت و گفت که بخشی از منابع مالی خرید آب‌های انقال‌یافته از طریق بانک ملت تأمین می‌شود.

,

خباز در این سال در دیدار با حمیدرضا جانباز رئیس هیات مدیریت و مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور، کمبود آب را مهم‌ترین و اساسی‌ترین چالش این استان برشمرد و گفت: در کوتاه‌مدت قصد داریم تا اردبیهشت ۹۵ مشکلات آب آشامیدنی شهری سمنان، مهدیشهر و شاهرود که با کم آبی مواجه اند را حل کنیم. برای تامین آب آشامیدنی استان سمنان از همه ظرفیت‌های ملی و استانی استفاده خواهیم کرد و اعتبارات کافی برای انتقال آب دریای خزر در بلندمدت و ساخت سه سد نهایی شده است.

,

وی با اشاره به این که برنامه‌ریزی کلان در بلندمدت برای رفع کم‌آبی استان در حال انجام است، بیان داشت: انتقال آب دریای خزر به سمنان یکی از پروژه‌های بزرگ استان به شمار می‌آید و چندین شرکت ژاپنی، چینی و اروپایی برای شرکت در این انتقال آب اعلام آمادگی کردند. استاندار سمنان گفت: چهل درصد از آب های انتقالی از دریای خزر را وزارت نیرو و قرارگاه خاتم خریداری خواهند کرد و سی درصد آن را شهر دامغان برای خرید اعلام آمادگی کرده است و منابع مالی خرید نیز از بانک ملت تامین خواهد شد.

,

1395؛ خباز: از هر فرصتی اجرایی‌شدن طرح انتقال آب دریای خزر استفاده می‌کنم

, 1395؛ خباز: از هر فرصتی اجرایی‌شدن طرح انتقال آب دریای خزر استفاده می‌کنم, 1395؛ خباز: از هر فرصتی اجرایی‌شدن طرح انتقال آب دریای خزر استفاده می‌کنم,

محمدرضا خباز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: انتقال آب خزر به استان سمنان از ضروری‌ترین کارهاست که باید هر چه سریعتر صورت گیرد و از هر فرصتی برای اجرایی شدن این انتقال آب، استفاده می کنم. با انتقال آب دریای خزر بیش از 20 درصد از آن را وزارت نیرو و 20 درصد آن را قرارگاه خاتم خریداری خواهد کرد.

,

1396؛ خباز: چاره‌ای جز انتقال آب دریای خزر نداریم

, 1396؛ خباز: چاره‌ای جز انتقال آب دریای خزر نداریم, 1396؛ خباز: چاره‌ای جز انتقال آب دریای خزر نداریم,

محمدرضا خباز استاندار سمنان در دیدار با علی اکبر مهاجری معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در دفتر استانداری، گفت: مشکل اصلی استان کمبود آب است و ما برای حل مشکل چاره ای جز انتقال آب به استان از دریای خزر نداریم. او گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان باید انجام شود و مسؤولان فقط پاسخ رسانه‌ای ندهند.

,

1397؛ همتی، نماینده پیشین: ردیف بودجه مطالعه و اجرای انتقال آب خزر تصویب شد

, 1397؛ همتی، نماینده پیشین: ردیف بودجه مطالعه و اجرای انتقال آب خزر تصویب شد, 1397؛ همتی، نماینده پیشین: ردیف بودجه مطالعه و اجرای انتقال آب خزر تصویب شد,

در این سال دو اظهارنظر از مسئولان در رسانه‌ها بیشتر نشر شد. نخست چاوشی، استاندار پیشین سمنان بود که گفت: در 2 سال گذشته مطالعات کارشناسی قابل توجهی برای انتقال آب خزر به سمنان انجام شده است و مقدمات لازم مانند تعیین پیمانکار و تخصیص اعتبار برای اجرای این طرح تاکنون برنامه‌ریزی شده است. انتقال آب خزر به سمنان می‌تواند به افزایش رونق و آبادانی این استان بینجامد.

,

اظهارنظر دیگر هم مربوط به احمد همتی، نماینده پیشین سمنان بود. کانال اطلاع رسانی احمد همتی نماینده وقت مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه از قول این نماینده تیتر زد که انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تصویب شد. در این کانال از قول همتی آورده شد که ردیف بودجه‌ای مربوط به مطالعه و اجرای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی تصویب شده است.

,

1398؛ مجری طرح انتقال آب: در حال پیگیری برای اخذ مجوزهای قانونی انتقال آب هستیم

, 1398؛ مجری طرح انتقال آب: در حال پیگیری برای اخذ مجوزهای قانونی انتقال آب هستیم, 1398؛ مجری طرح انتقال آب: در حال پیگیری برای اخذ مجوزهای قانونی انتقال آب هستیم,

اما سال 98، یکی از پرخبرترین سال‌ها برای پروژه انتقال آب دریای خزر بود. از تلاش برای اخذ مجوزهای قانونی انتقال آب خزر تا تأکید بر منافع تعیین ردیف بودجه برای انتقال آب خزر از جمله مسائلی بود که در رسانه‌ها انتشار یافت. آشناگر در این سال در جلسه‌ای گفته بود که در حال تدوین طرح تأمین منابع مالی اجرای طرح هستیم.

,

محمد کهریزی مجری طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی در ششمین نشست ستاد راهبردی آب استان در استانداری سمنان افزود: گفت که اخذ مجوزهای قانونی برای انتقال آب خزر در حال پیگیری است و مرحله بعد برای اجرای طرح ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی فراخوان شناسایی و ارزیابی سرمایه گذاران است. بهروز مرادی مدیر شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نیز در همایش علمی و تخصصی انتقال آب دریای خزر که در دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته مطالعه و اجرای انتقال آب دریای خزر و نمک‌زدایی آن اعتباری در بودجه نداشت اما امسال به همت نمایندگان ردیفی خاص برای مطالعه و اجرای آن در نظر گرفته‌شده است.

,

آشناگر استاندار سمنان نیز در این سال با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح انتقال آب دریای خزر در استان سمنان گفت: برای اجرای این طرح شرکت‌های زیادی اعلام آمادگی کرده‌اند و با بانک‌های استان نیز برای مشارکت در این طرح رایزنی شده است. علیرضا آشناگر استاندار سمنان در مراسم گرامیداشت هفته دولت و افتتاح هم‌زمان 88 پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان اظهار داشت: مهمترین چالش‌های پیش روی توسعه استان سمنان محدودیت منابع آبی و زیرساختی است که دولت اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

,

وی در مراسم مذکور افزوده بود: در این راستا انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان و احداث سد فینسک از پروژه‌های مهمی بود که در قانون بودجه امسال به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید. علیرضا آشناگر همچنین در دیدار با اعضای بنیاد مردمی همیاری و توسعه آموزش عالی شهرستان سمنان با اشاره به تصویب طرح ملی انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، اظهار کرد: استان سمنان برای تداوم پیشرفت و توسعه چاره‌ای جز بهره‌مندی از منابع آبی نامتعارف ندارد.

,

آشناگر: در حال تدوین طرح تأمین منابع مالی اجرای پروژه انتقال آب هستیم

, آشناگر: در حال تدوین طرح تأمین منابع مالی اجرای پروژه انتقال آب هستیم, آشناگر: در حال تدوین طرح تأمین منابع مالی اجرای پروژه انتقال آب هستیم,

وی از تلاش برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: پس از تصویب طرح انتقال آب در مجلس شورای اسلامی جلسات مختلفی با مسئولان کشوری به انجام رسیده و در حال حاضر در حال تدوین طرح تامین منابع مالی اجرای آن هستیم. آشناگر گفت: منتخبان مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت و توان خود در به فرجام‌رسانی ابرپروژه انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی استفاده کنند.

,

احمد همتی هم دیگر مسئولی بود که در این سال نکاتی را با رسانه‌ها در میان گذاشت. او در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات به میزبانی دفتر خود در سمنان با بیان اینکه عقد قرارداد برای انتقال آب دریای خزر به سمنان در اولویت قرار دارد و مسئولان در صورت کم‌کاری در اجرای این طرح باید پاسخگو باشند، ابراز داشت: اجرای این طرح می‌تواند بسیاری از مشکلات کم‌آبی در فلات مرکزی ایران و استان سمنان را برطرف کند. وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های انتقال آب خزر و فینسک علاوه بر تأمین آب برای سمنان، چالش کمبود آب را نیز برطرف می‌کنند، افزود: دو طرح مذکور برای اجرایی شدن خوشبختانه ردیف اجرایی دریافت کرده است.

,

همتی: امیدواریم مناقصه انتقال آب پس از تعیین راهکارهای خرید تضمینی آب به نتیجه برسد

, همتی: امیدواریم مناقصه انتقال آب پس از تعیین راهکارهای خرید تضمینی آب به نتیجه برسد, همتی: امیدواریم مناقصه انتقال آب پس از تعیین راهکارهای خرید تضمینی آب به نتیجه برسد,

احمد همتی همچنین در نشست شورای اداری استان سمنان ضمن بیان اینکه جلسه‌ای در خصوص ارائه راهکار برای خرید تضمینی آب حاصل از انتقال آب خزر در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت انجام شده، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های انتقال آب خزر به سمنان با ارائه راهکارهای اجرایی برای خرید تضمینی آب هدایت شده از بین می‌رود. وی افزود: امید می‌رود با تحقق این مهم، بحث‌های فراخوان، مناقصه و اجرایی فاز اجرایی طرح انتقال آب دریای خزر و همچنین خرید تضمینی آب تصفیه شده، ظرف مدت کوتاهی به نتیجه برسد.

,

احمد همتی همچنین در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی با بیان اینکه مبنای پروژه‌های ملی کار کارشناسی و علمی است، گفت: پروژه انتقال آب خزر توسط همین مجلس در قانون بودجه، ردیف بودجه دارد و مجوز کمیسیون ماده 215 از سازمان حفاظت از محیط زیست را نیز کسب کرده است. همین موارد نشان می دهد که این پروژه کاری کارشناسی است.

,

نماینده پیشین مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که کشورهای همجوار ما در حاشیه خزر به بهره برداری از آب این دریاچه روی آورده‌اند، نباید خودتحریمی کنیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه، انتقال آب خزر از به فلات مرکزی از مطالبه‌های جدی اقشار مردم استان است، گفت: در بودجه سال ۹۸ این طرح دارای ردیف بودجه شد.

,

1399؛ همتی: با محیط‌زیست و وزارت نیرو برای اجرای پروژه هماهنگ شده است

, 1399؛ همتی: با محیط‌زیست و وزارت نیرو برای اجرای پروژه هماهنگ شده است, 1399؛ همتی: با محیط‌زیست و وزارت نیرو برای اجرای پروژه هماهنگ شده است,

دکتر احمد همتی در نشست مطبوعاتی گزارشی از فعالیت های خود در دوران چهار ساله نمایندگی از ردیف اعتبار بودجه برای انتقال اب دریای خزر و هماهنگی محیط زیست و وزارت نیرو برای اجرایی شدن طرح خبر داد.

,

کوتاه سخن؛ جناب استاندار و جناب نماینده، به نظر می‌رسد که متولیان این پروژه بزرگ به ویژه آب منطقه‌ای استان سمنان، باید کار جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند. شهروندان سمنانی از شما بزرگواران انتظار دارند که عملیات اجرایی در اسرع وقت آغاز گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه