اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با دانا:

اصلاح طلبان فعلا فعالیت انتخاباتی خاصی ندارند/ ادامه کار شورای‌عالی‌سیاست‌گذاری در هاله‌ای از ابهام

اصلاح طلبان فعلا فعالیت انتخاباتی خاصی ندارند/ ادامه کار شورای‌عالی‌سیاست‌گذاری در هاله‌ای از ابهام
قنبری گفت: در حال حاضر ادامه کار تشکل های وحدت بخشی مثل شورای عالی سیاست گذاری که اصلاح طلبان را به هم پیوند می‌داد در هاله ای از ابهام است.
[

«داریوش قنبری» عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین برنامه ها و سازوکار جریان اصلاحات اظهار داشت: در رابطه با اینکه اصلاح طلبان چه تصمیماتی اتخاذ کرده‌اند با توجه به آنچه که در رسانه‌ها اعلام شده، فعلاً شاهد فعالیت انتخاباتی خاصی از طرف اصلاح طلبان نیستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه قطعاً  اصلاح طلبان به عنوان یک جریان سیاسی در انتخابات دارای کاندیدا خواهند بود، افزود: جریان اصلاحات حتما جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری فعالیت خواهند داشت و در این خصوص تردیدی نیست به شرط اینکه فضای رقابت فراهم شود در این صورت اصلاح طلبان هم کاندیداهایشان را معرفی خواهند کرد.
,
 
,
عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری تصریح کرد: در حال حاضر ادامه کار تشکل های وحدت بخشی مثل شورای عالی سیاست گذاری که اصلاح طلبان را به هم پیوند می‌داد در هاله ای از ابهام است.
,
 
,
قنبری بر لزوم ایجاد تشکل وحدت بخش اصلاح طلبان تاکید و اذعان داشت: با توجه به استعفاهایی که پیش آمده مشخص نیست که آیا اصلاح طلبان می خواهند همین سازوکار را بازسازی کنند یا دنبال سازوکار جدیدی هستند، اما قطعاً بدون تشکیلات نخواهند بود و تشکیلاتی را برای ایجاد وحدت در میان اصللاح طلبان راه اندازی خواهند کرد؛ حالا این تشکیلات، یا بازسازی شورای عالی سیاست گذاری یا تشکیلات جدید خواهد بود. هنوز مشخص نشده است اما آنچه که قابل پیش بینی است یقیناً اردوگاه اصلاح طلبان تشکل وحدت بخشی را ایجاد خواهند کرد.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تجربیات گذشته و همینطور ارتباط مردم با جریان اصلاحات، در آینده قطعاً اصلاح طلبان تشکل وحدت بخشی را ایجاد خواهند کرد و در انتخابات هم جهت تحقق مطالبات مردم وارد عمل خواهند شد اما فعلاً یک مقدار به دلیل تاثیر مسائلی که به لحاظ تشکیلاتی پیش آمده شاهد فعالیت چندانی از جانب اصلاح طلبان نیستیم.
,
 
,
این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان داشت: یک عامل دیگری را می توان در این رابطه مهم ارزیابی کرد و آن فضای بدی است که کشور از لحاظ اقتصادی دچار آن شده است که تاثیر آن را در فضای سرد و مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس یازدهم شاهد بودیم.
,
 
,
قنبری با اشاره به اینکه جریان اصلاحات جهت تحقق مطالبات مردم پا به عرصه انتخابات خواهد گذاشت، گفت: مردم نسبت به تحقق مطالباتشان و انتظاراتی که داشتند معترض هستند و در واقع این مسئله هم تا حدودی تاثیر گذار است. اصلاح طلبان باید برای سال آینده با رویکرد تحقق مطالبات مردم وارد عرصه انتخابات شوند.
,
 
,
وی در خصوص زمزمه هایی مبنی بر وجود انشقاق در میان اصلاح طلبان و عدم اجماع بر فرد خاصی جهت سکان داری ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: به نظر من اختلاف آنچنانی در اردوگاه اصلاح طلبان وجود ندارد. آنچه که به عنوان مسئله وجود دارد بحث چند دستگی نیست بلکه مردد بودن اصلاح طلبان در ارتباط با میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات است. دلسردی مردم به فضای انتخابات یکی از دلایلی است که آن را به وحدت اصلاح طلبان نسبت می دهند؛ در حقیقت اگر مردم اقبالشان را به اصلاح طلبان نشان دهند، جریان اصلاحات هم به شکل جدی تری وارد عرصه انتخابات خواهد شد.
,
 
,
عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با بیان اینکه مردم تنها سرمایه اصلاح طلبان هستند، گفت: اصلاح طلبان زمانی می‌توانند عرض اندام کنند که مردم رغبت لازم را نشان دهند؛ به نظر من اصلاح طلبان منتظرند ببیند که تا چه اندازه سیگنال های مثبت از جامعه دریافت می کنند و موضوع دوم که در نحوه حضور اصلاح طلبان تاثیر می گذارد، امکان تحقق خواسته ها و مطالبات مردم است.
,
 
,
قنبری در پایان گفت: به نظر من این دو متغیر یعنی یکی اطمینان از حضور و حمایت مردم و دوم هم امکان محقق کردن مطالبات مردم است که بر نحوه حضور اصلاح طلبان تاثیرگذار خواهد و بقیه مسائل دیگر خیلی حائز اهمیت نیستند.

انتهای پیام/
,
,
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه