اخبار داغ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

استمرار افزایش ۲۰ درصدی کرایه ناوگان مسافری در آذربایجان‌غربی/ کرونا خسارات زبادی به حمل و نقل بین‌المللی وارد کرد

استمرار افزایش ۲۰ درصدی کرایه ناوگان مسافری در آذربایجان‌غربی/ کرونا خسارات زبادی به حمل و نقل بین‌المللی وارد کرد
شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی اداره کل، نرخ افزایش ۲۰ درصدی کرایه ناوگان مسافری پس از ایام عید نوروز حذف نشد و این نرخ به سراسر کشور تسری یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ارسلان شکری» در گفت و گو با خبرنگار اروم‌نیوز، با اشاره به مشکلات فعالان بخش حمل و نقل بار و مسافر پس از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: با توجه به شرایط به وجود آمده پس از شیوع ویروس کرونا در کشورهای همسایه، آذربایجان‌غربی با تعطیلی ۵ مرز فعال خود شامل تمرچین، سرو، بازرگان، پلدشت و رازی مواجه شد و روند این امر باعث تعطیلی کلیه شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی بار و مسافر به صورت ۱۰۰ درصد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، افزود: با توجه به تعطیلی مرزهای استان، کلیه رانندگان و ناوگان فعال در بخش بین‌المللی به ناچار جهت جلوگیری از ضررهای ناشی از این امر به فعالیت در بخش داخلی سوق داده شدند که این امر نیز باعث افزایش عرضه خدمات حمل و نقلی و کاهش تقاضا و متضرر شدن بخش داخلی شده است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه در راستای حمایت از شرکت‌ها و موسسات بار و مسافر در بخش داخلی و بین‌المللی، رانندگان و مالکان وسایل نقلیه تحت پوشش آنان، تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد، عنوان کرد: این موضوع طی نامه‌های متعدد به انجمن‌های صنفی مربوطه و همچنین توسط ارسال پیامک به تمامی رانندگان و مالکین وسائط نقلیه اطلاع‌رسانی شده است.

,

وی، ادامه داد: مبلغ تسهیلات از ۱۲ میلیون تا ۶۰ میلیون ریال بوده و پس از ثبت‌نام در سامانه کارا، با اعلام بانک عامل و تایید اداره کل نسبت به پرداخت آن اقدام می‌شود.

,

شکری، بیان داشت: در جهت تمدید کارت هوشمند رانندگان و ناوگان بخش عمومی، با پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم تا تمدید کارت هوشمند را بصورت اینترنتی و بدون اخذ تاییدیه بیمه و کارت سلامت با فرجه ۳ ماهه تا ارائه آن استعلامات انجام دهیم. این امر موجب شد تا رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل از امکانات درمانی بهره‌مند شوند.

,

وی، گفت: در بخش مسافری، با پیگیری‌های انجام یافته از سوی اداره کل، افزایش ۲۰ درصد نرخ جابجایی مسافر که همه ساله در ایام طرح نوروز اعمال و پس از اتمام طرح نرخ به روال قبلی کاهش می‌یافت، در جهت حمایت از بخش مسافری با کسب مجوزهای لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کننده، این افزایش نرخ تا اعلام مراجع مربوطه مبنی بر ریشه کن شدن بیماری کرونا به قوت خود باقی ماند و این امر خوشبختانه به کلیه کشور تعمیم داده شد.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، در خصوص اقدامات انجام شده برای محافظت از فعالان حوزه حمل و نقل در برابر ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: در پایانه‌های بار و مسافر کلیه ناوگان ورودی و خروجی توسط دستگاه‌های مورد تایید در پروتکل‌های بهداشتی ضدعفونی کامل شده و تمامی رانندگان نیز بسته‌های بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی کننده دریافت می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه