اخبار داغ

در هرمزگان رخ داد؛

قبض‌های نجومی؛ سهم روستاییان اهون از بهای آب

قبض‌های نجومی؛ سهم روستاییان اهون از بهای آب
صابر حسن زاده عضو شورای اسلامی اهون شهرستان بشاگرد گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی می گوید هوای داخل لوله باعث افزایش نرخ فیش شده است، در حالی که روستا قریب به ۶ سال است که لوله کشی آب شده و منبع آن از آب چشمه کشاورزان است، هیچ هوایی داخل لوله نیست و فقط آب در جریان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ اهون در قرآن به معنی آسانتر است و طبق موتورهای جست و جو روستایی است در دهستان جکدان بخش مرکزی شهرستان بشاگرد استان هرمزگان، طبق مطالعات صورت گرفته بیش از ۱۸ سال خشکسالی در هرمزگان، موجب شد تا سطح آب ۹۰ درصد از دشت های استان با افت معادل نیم متر و حداکثر ۲۸ متر مواجه باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در سال های اخیر لطف و رحمت خدا شامل حال این استان و روستای اهوان شده و رنگ باران را به خود دیده است در حالی که نامهربانی برخی مسئولین خنده را از چهره مردمان این استان گرفته است گویا مصداق همان آیه ای شده اند که می فرماید «ما این امانت را بر آسمان‌ها و زمین و کوه‌ها عرضه داشتیم، از تحمل آن اِبا کردند و از آن ترسیدند، انسان آن را حمل کرد که او ستمکار و نادان بود»، یعنی همان حکایت شرکت آب و فاضلاب روستایی که قبض هایی با مبالغی بیش از تصور روستا نشینی صادر می کند.

,

صابر حسن زاده عضو شورای اسلامی اهون شهرستان بشاگرد در گفتگو با هرمز اظهار کرد: روستای اهون با جمعیتی بالغ بر ۱۴۰۰ نفر ۱۰ سال با مشکل خشکسالی دست و پنجه نرم کرد و یک سال است که با بارش الهی این مشکل رفع شده است.

,

عضو شورای اسلامی اهون افزود: با رفع مشکل خشکسالی، یک سال است که آب روستا ۲۴ ساعت از شبانه روز، جریان دارد اما مدتی است که مردم روستا با مشکل جدیدی از آب مواجه هستند، صدور فیش قبض آب روستایی با مبلغ بیش از ۶۰۰ هزارتومان با مخزنی که مربوط به ۱۵ سال پیش است و حجم نامناسب دارد و پاسخگوی روستا نیست.

,

حسن زاده ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب روستایی می گوید هوای داخل لوله باعث افزایش نرخ فیش شده است، در حالی که روستا قریب به ۶ سال است که لوله کشی آب شده و منبع آن از آب چشمه کشاورزان است، هیچ هوایی داخل لوله نیست و فقط آب در جریان است.

,

وی تصریح کرد: قبض ۲۵ نفر از روستانشینان با قیمت های بیش از ۶۰۰ ، ۴۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ هزارتومان ثبت شده است، برخی از مردم پرداخت کرده اند و برخی نیز توانایی پرداخت آن را ندارند، کل درآمد یک خانواده تک نفره با ۴۵هزار و ۵۰۰ تومان یارانه و ۵۰ هزار تومان کمیته امداد جمعا ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان است، در این اوضاع اقتصادی او باید امرار و معاش و معیشت را کنار بگذارد و فقط قسط آب و برق را بپردازد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه