اخبار داغ

معراج الشهدای رزن به مکانی فرهنگی تبدیل شود

معراج الشهدای رزن به مکانی فرهنگی تبدیل شود
تنها مکان یادگار شهدای دفاع مقدس شهرستان رزن امروز حال و روز خوشی ندارد و از آن بصورت واحدهای تجاری بی ربط با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، استفاده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ ماندگاری ملت ها و مردمان در طول تاریخ بشر همواره به میزان بهره مندی آنان از افتخارات و سرافرازی های هویتی و تاریخی بستگی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

ایثار، رشادت و از جان گذشتگی در راه هدف و عقیده های پاک و آسمانی از مهمترین جلوه های تاریخی و الهی هر مردمانی است.

,

کشور ایران، استان همدان و شهرستانهای رزن و درگزین در بروز زمینه های ایثار و ازخود گذشتگی در راه حفظ دین و میهن از برجسته ترین مردمان تاریخ بوده و هستند.

,

حفظ اصالت ها و ازخودگذشتگی ها منوط و به زنده نگه داشتن یاد اسطوره ها و قهرمانانی است که در راه حفظ عقیده به دین خداوند و حفاظت از جان و مال و ناموس از همه چیز خود گذشته اند.

,

یکی از برجسته ترین نمادهای ایثار در دوران تاریخ معاصر نه فقط کشور ما ایران بلکه سراسر جهان، دفاع مقدس ۸ ساله است که رزمندگان و شهدای این سرزمین با دست خالی در برابر همه دنیا ایستادند و وجبی خاک و کوچکترین حریمی از کشور آسمانی ایران از دست ندادند، مردمان شهرستان های رزن و درگزین نیز در این برهه پر افتخار یکی از افتخار آفرینان بودند.

,

زنده نگه داشتن و حفظ هویت شکوه جمعی مردمان این دو شهرستان با سخنرانی و خطابه میسر نخواهد بود بلکه نیازمند اقدامات عملی در جهت حفظ هویت مقاومت و ایثار و برجسته کردن یادگاران دفاع مقدس است.

,

تنها محل و مکان بازمانده از این رزمندگان عزیز که محل اعزام شهدای پاک و مقدس این منطقه بوده است مکان سابق ناحیه سپاه شهرستان رزن است که قبل از انقلاب به عنوان مدرسه در مالکیت آموزش و پرورش بوده و تا چند سال قبل در اختیار این نهاد انقلابی بود.

,

در طی سالهای گذشته با موافقت های صورت گرفته این مکان مجددا بعد از چندین دهه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت دو این دستگاه نیز محوطه و تمامی مجموعه را به واحدهای تجاری مختلف به صورت استیجاری واگذار کرده است.

,

مهمترین سوال و مطالبه خانواده های شهدا، ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس از مسئولین دستگاه های مختلف در شهرستان آن است که آیا در همه جای کشور به محل عروج و تشییع شهدای عزیز خود اینگونه رفتار می کنند؟

,

کسب و کار و تجارت امری پسندیده و کسب روزی حلال مسئله مهم در دین اسلام است اما آیا محلی که بیش از هزاران رزمنده از آنجا به مناطق عملیاتی اعزام شده است و بیش از ۵۰۰ شهید گلگون کفن از آن محل تشییع شده اند باید به مکانی فرهنگی با کاربری های فرهنگی تبدیل شود نه آنکه به واحدهای تجاری بعضا کاملا بی ربط با یاد و نام شهدا بدل شده باشد؟

,

سوال اساسی که همه باید به آن جواب دهیم و همه نسبت به آن مسئول هستیم آن است که در کجای دنیا با میراث اسطوره های مقاومت و مردانگی اینچنین رفتار می کنند؟

,

البته این رویداد و این تغییر کاربری در زمان مسئولین فعلی شهرستان صورت نگرفته است اما از مسئولین فعلی شهرستان انتظار جدی آن است که هر چه سریعتر به این مسئله مهم رسیدگی کنند.

,

اقدامات متعددی می تواند صورت گیرد که هم نیازهای آموزش و پرورش به عنوان مالک تامین شود و هم اصالت ایثارگری و قداست مکان حفظ شود، این مسئله فقط نیازمند کمی تدبیر و همت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه