اخبار داغ

با ارسال جوابیه ای اعلام شد؛

مدیریت "ماشین‌لنت" اظهارات کارگران را تکذیب کرد

مدیریت "ماشین‌لنت" اظهارات کارگران را تکذیب کرد
به دنبال انتشار گفت‌و‌شنود مرآت با سه تن از کارگران شرکت ماشین‌لنت در خصوص مشکلات کارگران این شرکت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت با ارسال جوابیه‌ای به شبکه اطلاع‌رسانی مرآت توضیحاتی را پیرامون گفته‌های کارگران شرکت بیان کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، به دنبال انتشار گفت‌و‌شنود مرآت با سه تن از کارگران شرکت ماشین‌لنت در خصوص مشکلات کارگران این شرکت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت با ارسال جوابیه‌ای به شبکه اطلاع‌رسانی مرآت توضیحاتی را پیرامون گفته‌های کارگران شرکت بیان کرده است. متن این جوابیه و توضیحات مرآت را در ادامه می‌خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

«بسم الله الرحمن الرحیم

,

مدیریت محترم پایگاه خبری مرآت

,

با سلام و احترام،

,

با توجه به مصاحبه درج شده مورّخ 1399/04/29 در آن رسانه محترم با عنوان ”روایتی از رنج کارگران شرکت ماشین لنت“ ضمن تکذیب تمامی گفته های مصاحبه شوندگان که آن را توهین آمیز و خلاف واقع می دانیم، متن جوابیه به شرح ذیل ارایه می گردد، لذا خواهشمند است و انتظار میرود با توجه به قانون این جوابیه به صورت کامل در خروجی آن پایگاه خبری قرار گیرد:

,

1.در پاسخ به اظهارات این کارگران شریف راجع به مراجعه به مراجع قضایی، استانداری، دفتر امام جمعه ، فرمانداری و ... قابل ذکر است که قطعا به عنوان یک مرجع رسانه ای می دانید که مرجع رسیدگی به تظلم خواهی کجاست؟

,

آیا این کارگران خدوم مدرکی مستند، دال بر مراجعه به مراجع مذکور به این پایگاه خبری ارائه داده اند؟ میتوان از مراجع مذکور استعلام نمود که آیا این اشخاص به صورت مکتوب به این مراجع مراجعه نموده اند و یا شفاهاً اعلام نموده اند. آیا پس از شنیدن اظهارات اشخاص مذکور و قبل از درج آن در خروجی پایگاه از طرف آن پایگاه خبری تماسی با مسئولین و مدیریت شرکت برقرار گردیده است؟!

,

2.این کارگران بزرگوار خود را نماینده 60 کارگر دانسته اند آیا این افراد از 60 کارگر ذکر شده نمایندگی یا وکالت دارند؟ آیا صحت و سقم اطلاعات داده شده توسط این اشخاص توسط پایگاه خبری تأیید گردیده است؟

,

3.در خصوص  اظهارات جناب آقای ابراهیم نژاد با ادعای سابقه 28 ساله در این شرکت قابل ذکر است که ایشان ادعا نموده اند که علیه اینجانب به دلیل خیانت در امانت توسط شرکت شکایتی مطرح شده است آیا آن رسانه محترم از نظر حقوقی به شرکت اجازه نشر مصداق و مستندات خیانت در امانت انجام شده را خواهد داد؟

,

4.در خصوص اظهارات آقای ابراهیم نژاد مبنی بر اینکه با آمدن مدیریت جدید از سال 92 وضع شرکت بهم ریخت،  قابل ذکر است که آیا در خصوص مدیران قبلی شرکت و پرونده های ایشان و آراء صادره از مراجع قضایی مدارکی را به شما ارائه نموده اند؟

,

5.در خصوص اظهارات کارگران بزرگوار راجع به سفته ها، آیا مستنداتی در خصوص دریافت سفته توسط شرکت و یا مدیریت آن به آن مرجع خبری ارائه گردیده است و در صورت درخواست شرکت آن مستندات به شرکت اعلام خواهد شد؟

,

6.در خصوص اظهارات آقای محمودی راجع به اینکه رئیس شرکت سفته یکی از کارگران را اجرا گذاشته و ماشین آن شخص را توقیف کرده است، آیا در خصوص این اظهارات دلیلی مکتوب و مستند به آن مرجع خبری ارائه شده است؟ و با توجه به ادعا های مکرر کارگران در خصوص شخص مدیریت شرکت و به اجرا گذاشتن سفته هایی و شکایت علیه ایشان آیا مدارکی مستند و مستدل به آن مرجع خبری ارائه شده است؟ هرچند خود میدانید با پیگیری از مراجع قضایی صحت و سقم این اخبار قابل دسترسی است.

,

7.در خصوص ادعای جناب آقای محمودی که اظهار داشته اند که رئیس شرکت اعلام داشته من آدم هایی در ادارات دارم، قابل ذکر است که با توجه به تجارب آن رسانه خبری قطعا با ما هم عقیده اید که بسیار ساده لوحانه خواهد بود که چنین اظهاراتی از سوی مدیریت شرکت با پرسنل مطرح گردد.

,

8.در خصوص اظهارات آقای جمالی که خود را جانباز معرفی نموده است باید عرض شود مجموعه شرکت ماشین لنت تهران و مدیران آن با ادای احترام به مساحت مقدس جانبازان شریف باید به عرض برساند بسیار ناجوانمردانه می داند که از واژه مقدس جانباز برای پیش برد اهداف خود سوء استفاده شود. با یک تحقیق ساده از سن و سال این پرسنل بزرگوار  و پایان 8 سال دفاع مقدس می توان به راحتی صحت و سقم جانباز بودن ایشان را بررسی نمود. آیا به نظر شما هدف وسیله را توجیه می نماید؟!

,

9.در خصوص اظهارات مصاحبه شوندگان در مورد حادثه اتفاق افتاده برای بانوی محترمه پرسنل شرکت قابل عرض است که به خود اجازه نمی دهیم آنچه برای درمان ایشان انجام شده را بیان نماییم. منتهی جهت اطلاع افکار عمومی و آن رسانه محترم به صورت مختصر باید اذعان کنیم که در یک اقدامی کوچک قصور 100 درصدی این بانوی محترمه را شرکت بر عهده گرفته و در جایی که طبق قانون نیازی به ورود شرکت در خصوص تأمین هزینه های مرتبط نبود، در اقدامی انسان دوستانه و در حمایت از پرسنل خود، مدیریت شرکت اقدام به پرداخت بخشی از هزینه های متخصصین امر نمود. به عرض می رساند بسیار دور از انصاف و عدالت خواهد بود اگر با قلب واقعیت اقدامات خداپسندانه این شرکت و مدیریت آن نه تنها نادیده گرفته شده بلکه از خلاف آن در جهت بازی با احساسات مخاطبین سوء استفاده گردد.

,

النهایه قابل ذکر است  با توجه به ادعا های کارگران بزرگوار در مصاحبه و درج این ادعا ها بدون پیگیری صحت و سقم آن  از سوی پایگاه محترم خبری مرآت به استحضار عالی میرساند:

,

در سالی که این کارخانه تولیدی قدیمی به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظلّه العالی) تلاش دارد از بیشترین توان خود در راستای شعار سال و حرکت به سوی خود کفایی و رفع مشکلات گام بردارد، درج این اظهارات به مثابه آب در آسیاب دشمن ریختن و تأمین خوراک رسانه‌های معاند از طریق تخریب نام شرکت و برندهای آن حاصل دیگری نخواهد داشت؛ لذا این شرکت جهت احقاق حقوق خود حق مراجعه به مراجع قضایی علیه آن رسانه و مصاحبه‌شوندگان را برای خود محفوظ میداند.

,

با تقدیم احترام مجدد

,

شرکت ماشین‌لنت تهران

,

پیمان سیستانی‌پور-رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل»

,

توضیحات مرآت:

,

شبکه اطلاع‌رسانی مرآت استان سمنان ضمن قدردانی به سبب ارسال جوابیه مذکور، به استحضار می‌رساند، مستندات مراجعات کارگران شرکت ماشین‌لنت به مراجع مختلف در استان و طرح گلایه‌ها و شکایت‌ها، نزد این کارگران موجود است؛ ضمن آن که برخی از کارگران به مراجع قضایی و نیز اداره کار شکایت برده‌اند که این شکایت‌ها در دست رسیدگی است؛ لذا مدیران محترم شرکت ماشین‌لنت می‌توانند مستندات این مراجعات را از کارگران خدوم خود مطالبه کنند.

,

اما نکته اساسی مغفول‌مانده آن است که اصلی‌ترین دعوی و دغدغه کارگران شرکت ماشین‌لنت عدم پرداخت حقوق و مطالبات معوق بود و برخی از آنان ماه‌هاست که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند اما در جوابیه فوق‌الذکر، هیچ توضیحی درباره اصلی‌ترین مطالبه کارگران شرکت مطرح نشده است و مسائل فرعی طرح‌شده در گفتگو با کارگران مورد اشاره قرار گرفته است؛ لذا نیکوست مدیران محترم شرکت به مطالبه اصلی کارگران شرکت خود بپردازند.

,

اما در خصوص بند آخر جوابیه صدرالاشاره مبنی بر آن که درج اظهارات کارگران به مثابه آب در آسیاب دشمن ریختن و تأمین خوراک رسانه‌های معاند است لازم به توضیح است آن‌چه که سبب‌ساز تأمین خوراک رسانه‌های بیگانه خواهد شد، عدم توجه به مطالبات کارگری و نیز عدم پرداخت حقوق حقه‌ی آن‌هاست. این دست پاسخ‌ها ضمن آن که به مثابه پاک کردن صورت مسأله و فرار رو به جلوست، باز هم ارتباطی با اصل مطالبه کارگران ندارد.

,

از طرفی استظهار به مسائلی همچون شعار سال و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پاسخ به چنین مواردی، دقیقا منافی منظومه فکری رهبر انقلاب و فلسفه شعار سال است؛ چه آن که رونق و جهش تولید به هیچ‌وجه توجیهی برای نادیده گرفتن حقوق کارگران نخواهد بود؛ از قضا توجه هرچه بیش‌تر به قشر مظلوم و زحمت‌کش کارگر پایه اساسی تحقق شعار سال خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه