اخبار داغ

جوانان این دیار کار می خواهند؛

تراژدی روستای قصرچم نباید دوباره تکرار شود/ بسیج و مردم پای کار آمدند، مسئولان بسم الله

تراژدی روستای قصرچم نباید دوباره تکرار شود/ بسیج و مردم پای کار آمدند، مسئولان بسم الله
بهترین جمله ای که می توان برای این روستا بکار برد، جمله خبرنگار بسیجی است که در یک اردوی جهادی شرکت می کند و این روستا را “یک نقطه فراموش شده” معرفی می کند. نقطه کوری در گرمی مرکز کشور که انگار کسی دلش نمی خواهد جویای حالش شود. روستایی حوالی ۱۰ کیلومتری شهرضا و ۹۰ کیلومتری نصف جهان که مشکلات آن را در بر گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ قصرچم در دو مسئله بزرگ اسیر شده است که این دو مسئله، آینده نوجوانان و جوانان را به طعمه بی توجهی و سیاست های لیبرال اعتدال، تبدیل کرده است. اولین مسئله شرایط بد اقتصادی است. اکثر خانواده هایی که در این منطقه زندگی می کنند زیر خط فقر هستند و با وجود شهرک کارخانه ای پاتله و چند منطقه صنعتی دیگر، از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مسئله دوم که وجودش را مدیون بی توجهی مسئولان شهرستانی و حتی استانی است، فقر فرهنگی است. مقوله فرهنگ که آداب و رسوم یک تمدن را در تعریف خود گنجانده، بزرگ ترین رهبری است که می توان یک جامعه را با آن به صعود رساند. اما در منطقه قصرچم دیدگاه های تبعیضی بعضی از این مسئولان باعث رشد ناهنجاری های اجتماعی شده که اصول فرهنگی بسیاری از خانواده ها را درنوردیده است.

,

قصرچم کجاست؟

, قصرچم کجاست؟, قصرچم کجاست؟,

بهترین جمله ای که می توان برای این روستا بکار برد، جمله خبرنگار بسیجی است که در یک اردوی جهادی شرکت می کند و این روستا را "یک نقطه فراموش شده" معرفی می کند. نقطه کوری در گرمی مرکز کشور که انگار کسی دلش نمی خواهد جویای حالش شود. روستایی حوالی ۱۰ کیلومتری شهرضا و ۹۰ کیلومتری نصف جهان؛ تمامی اهالی روستای قصرچم به درست یا نادرست؛ این تبعیضات و مشکلات را برگرفته از بی توجهی مسئولان شهرضا می دانند. اما همه می دانند که نزدیک دو دهه است که سیاست های بدی در استان برای نقاط حاشیه ای شهرستان ها در دستور کار قرار گرفته است.

, یک نقطه فراموش شده,

در قدیم روستای قصرچم از قنات های پر آبی برخوردار بوده است که این قنات ها نه تنها وضعیت معیشتی خانواده های آن منطقه را بهبود می بخشید بلکه آداب و رسوم یک رشد فرهنگی را از دل کشاورزی به مردمان آن دیار می آموزاند.

,

با تحقیقات میدانی صورت گرفته، نزدیک 80 درصد از نوجوانان و جوانان، اعم از دختر و پسر، وقت خود را به بطالت می گذرانند. چراکه هیچگونه زمینه ای برای رشد استعداد های آنها فراهم نشده است.

,

متأسفانه چند وقتی است که افراد ناشناسی این نوجوانان را با مواد مخدر، قمار و فروشگاه های غیرمجاز در فضای مجازی آشنا می کند که خود نیاز به یک آسیب شناسی دارد.

,

زنان و دختران منطقه قصرچم از یک هنر ارزشمند و درآمدزا برخوردار هستند که متأسفانه از چشم مسئولان دور افتاده است. این هنر، هنر قالی بافی در قالب های گبه، گلیم و ... می باشد. ماه مبارک رمضان سال گذشته بود که فردی خیر جهت سرمایه گزاری در تهیه تجهیزات قالی بافی به کمک پایگاه بسیج آن منطقه تلاش کرد تا هنر انگشتان دختران و زنان قصرچم را به نمایش مردم جهان بگذارد اما مسئولان برای صدور مجوز  اقدامی صورت ندادند. اکنون بسیاری از دختران این روستا برخلاف میل باطنی خود به گلخانه های اطراف این منطقه می روند و با دریافت درآمدهای پایین و سختی کار بالا، اوقات خود را می گذرانند.

,

دردهای یک سالن ورزشی

, دردهای یک سالن ورزشی, دردهای یک سالن ورزشی,

نوجوانان و جوانان پسر این منطقه از نیروی جسمی خوبی برخوردار هستند که می توان این انرژی و نیروی بالای بدنی را در امور ورزشی هدایت کنند و خود را زبانزد کشور کنند. اما سالن ورزشی که در این منطقه توسط یک خیر ساخته شده به فراموشی سپرده شده است. دلیل این فراموشی عدم مدیریت اداره ورزش و جوانان است که اصلا به این سالن بهایی نمی دهند. تنها مشکلی که در حال حاظر برای این سالن ذکر شده نبود امکانات ورزشی است که توسط اداره ورزش و جوانان شهرضا تأمین نشده است.

,

کلام آخر

, کلام آخر, کلام آخر,

روستای قصرچم از نوجوانان و جوانان مستعدی برخوردار است که تنها نیازمند این هستند که نگاه شهرستان به این منطقه تغییر کند. یادمان نرود که این روستا زمانی از در و دیوارش، دود و درد فرو می ریخت، که به همت طرح های تربیتی و فرهنگی بسیج شهرستان، از بحران اعتیاد فراگیر نجات پیدا کرد، این روستا امروز نیاز به کار و اشتغال دارد تا در مسیر رشدی که قرار گرفته به درستی حرکت کند.

,

گزارش از مریم بهرامی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه