اخبار داغ

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبرداد؛

ورود اصفهان به دروازه بیمارستان مجازی/ تفاهم نامه شرکت های دانش بنیان اصفهان با معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد

ورود اصفهان به دروازه بیمارستان مجازی/ تفاهم نامه شرکت های دانش بنیان اصفهان با معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از انعقاد تفاهم نامه با موضوع سلامت دیجیتال با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ شقایق حق جو ظهر امروز در جریان بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از برنامه های سلامت دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: مرتب می بینیم که برخی نوآوری ها در جهان اتفاق می افتد و ما هم نباید از این پیشرفت ها غافل باشیم، برای همین به این فکر افتادیم که عرصه ارائه خدمات پزشکی را دیجیتال کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , صاحب نیوز, ؛ شقایق حق جو ظهر امروز در جریان بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از برنامه های سلامت دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: مرتب می بینیم که برخی نوآوری ها در جهان اتفاق می افتد و ما هم نباید از این پیشرفت ها غافل باشیم، برای همین به این فکر افتادیم که عرصه ارائه خدمات پزشکی را دیجیتال کنیم.,

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان ادامه داد: گسترش ویروس کووید-19 در کنار همه تهدیداتی که داشت، این فرصت را برای ما به وجود آورد که کار سلامت دیجیتال را سریع تر پیش ببریم و سختی های این کار برای ما آسان تر شد.

,

وی افزود: گاهی می گفتیم راه برون رفت از مشکلات استان توریسم است که آن مقوله هم مشکلات خودش را داشت؛ برای همین دنبال راه بهتری بودیم و آن هم در واقع موضوعی به نام سلامت دیجیتال بود.

,

حق جو خاطرنشان کرد: سلامت دیجیتال کاهش هزینه و عدالت در توزیع خدمت را در پی دارد؛ روستائیان که در سراسر کشور نمی توانند از خدمات خوب پزشکی استفاده کنند می توانند با توجه به ضریب نفوذ بالای اینترنت در مناطق خودشان، بهره مندی خوبی از این فناوری ها داشته باشند و بیشتر شاهد عدالت در توزیع خدمات سلامت شوند.

,

معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:  شرکت های خوبی در این زمینه در ایران هستند که فعالیت در حوزه سلامت دیجیتال را آغاز کردند؛ همچنین چند استارت آپ موفق در این زمینه به غیر از نوبت دهی و برنامک های مشابه داریم.

,

وی همچنین بیان کرد: هر وقت درباره سلامت دیجیتال حرف می زنیم ذهن ها به سمت یک اپلیکیشن در موبایل می رود اما واقعیت چیز دیگری است، برای درک بیشتر بهتر است مقوله هایی مانند تله مدیسین و بیمارستان هوشمند را مثال بزنیم و ما هم می توانیم به این موضوعات ورود کنیم و کرونا نشان داد این فرصت وجود دارد.

,

حق جو در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: اولین بیمارستان مجازی را با کمک دولتی شروع کردیم و امروز قرار شد با اتاق بازرگانی تفاهم نامه ای را امضا کنیم.

,

وی ادامه داد: امروز با شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان که در واقع به عنوان یک قدرت بزرگ در کشور محسوب می شود هم تفاهم نامه ای در قالب مرکز نوآوری با حضور معاون علمی رئیس جمهور منعقد خواهیم کرد.

,

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین از عملیاتی شدن هم نت سلامت دیجیتال از عید غدیر امسال خبر داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه