اخبار داغ

بایدن:

ترامپ پرچم سفید را در برابر کرونا بالا برده است

ترامپ پرچم سفید را در برابر کرونا بالا برده است
معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که رئیس‌جمهور کنونی این کشور هیچ برنامه‌ای برای مقابله با بحران کرونا ندارد و عملاً در برابر این بحران تسلیم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مصاحبه با شبکه خبری MSNBC از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل تسلیم شدن در برابر بحران کرونا به‌شدت انتقاد کرد و او را رئیس‌جمهوری خواند که فقط به تمدید دوران حضورش در کاخ سفید می‌اندیشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
جو بایدن در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ مبنی بر اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت آمریکا از شهروندان خود آزمایش کرونا نگرفته است، گفت: «من فکر می‌کنم که او راست می‌گوید. هیچ‌کس کاری که او انجام داده را برای کشور خود انجام نداده است یعنی ترک کردن صحنه!»
,
 
,
وی افزود: «او پرچم سفید را [در برابر کرونا] بالا برده است. او هیچ ایده و برنامه‌ای ندارد. تنها یک چیز در ذهن او وجود دارد؛ اینکه آیا بار دیگر در انتخابات پیروز می‌شود؟ برایش مهم نیست که چه تعداد از مردم به کووید-19 مبتلا می‌شوند و بر اثر این بیماری می‌میرند. ترامپ می‌ترسد که مبادا وضعیت اقتصاد خراب شود -مانند وضعیت امروز- و او به دردسر بیفتد.»
,
 
,
بایدن در ادامه خاطرنشان کرد: «من هرگز رئیس‌جمهور دیگری را ندیده‌ام که در دوران حضورش در سمت ریاست جمهوری تا این حد به فکر خودش باشد.»
,
 
,
بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تاکنون بالغ بر 3.9 میلیون نفر در آمریکا به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اند و آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان به این بیماری با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر کشورها در رتبه نخست جهان قرار دارد. در برزیل به عنوان کشور دوم جهان از لحاظ تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید-19 تاکنون 2.1 میلیون مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است.
,
 
,
آمریکا از لحاظ تعداد قربانیان ویروس کرونا نیز با اختلاف بسیار زیادی نسبت به کشور دوم (برزیل با 80هزار مورد مرگ‌ومیر) رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است. تاکنون حدود 144 هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان باخته‌اند.
,
 
,
واکنش کُند دولت آمریکا به ویروس کرونا که باعث شده این کشور با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها، از لحاظ آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در رتبه اول جهان قرار گیرد، انتقادات بسیاری را علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی برانگیخته است.
,
 
,
شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه‌تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها را به‌میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند.
,
 
,
نرخ بیکاری در آمریکا حتی در برهه‌ای طبق آمارهای رسمی وزارت کار این کشور به حدود 15 درصد هم رسید؛ رقمی که بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از 80 سال اخیر به‌شمار می‌رود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه