اخبار داغ

امام جمعه بندرخمیر:

مشکل ازدواج آسان، مهریه‌های کلان و جهیزیه‌های سنگین است

مشکل ازدواج آسان، مهریه‌های کلان و جهیزیه‌های سنگین است
حجت الاسلام صالحی گفت: سختگیری‌های بی‌مورد، مهریه‌های کلان و جهیزیه‌های سنگین را از جمله مشکلات مهم جوانان در امر ازدواج است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیر ضمن تبریک فرا رسیدن اول ماه ذی الحجه سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) و روز ازدواج اظهار کرد: با مطالعه در سیره و شخصیت اهل بیت(ع) کم‌توقعی، ساده‌زیستی، پاکدامنی و پرهیزگاری در سیره خاندان عصمت و طهارت (ع) را شاهد هستیم و این امر می‌تواند به عنوان الگوی در زندگی خانواده های ما قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

وی ازدواج حضرت علی(ع) با فاطمه زهرا(س) را بهترین الگوی ازدواج اسلامی و دینی و همچون چراغ روشنگری پیش روی جوانان دانست و افزود: صبر، صداقت، استقامت و بهترین شیوه همسرداری در این ازدواج مشهود است.

,

صالحی ادامه داد: فراهم آوردن زمینه ازدواج آسان برای جوانان، برپایی جشن‌های صحیح و دینی برای ازدواج‌ها و رعایت سبک زندگی اسلامی در پیوند میان زوجین موجب خوشبختی جوانان شده و یک ازدواج پایدار را رقم می زند.

,

امام جمعه بندرخمیر سختگیری های بی مورد، مهریه های کلان و جهیزیه های سنگین را از جمله مشکلات مهم جوانان در امر ازدواج دانست و اضافه داد: وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) با کمترین مهریه و جهیزیه ساده زندگی خویش را آغاز کرده و فرزندانی را تربیت کرد که چراغ فروزان بشریت و افتخار اسلام هستند.

,

وی رضایت باریتعالی را در سنت مقدس ازدواج موجب دوام زندگی عنوان کرد و گفت: ازدواجی که براساس دین در جامعه اسلامی انجام گیرد، قطعا مورد تایید خداوند است.

,

امام جمعه شهرستان بندر خمیر با بیان اینکه ازدواج موجب رشد و تکامل شخصیتی انسان می‌شود خاطرنشان کرد: دینداری، هم کفو بودن، عفت و پاکدامنی، ، پایین آوردن سطح توقعات و دوری از تجملات از جمله شاخصه‌های ازدواج سالم است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه