اخبار داغ

کارشناس خانواده؛

تجمل‌گرایی و چشم و هم‌چشمی‌ها، ازدواج جوانان را سخت کرده است

تجمل‌گرایی و چشم و هم‌چشمی‌ها، ازدواج جوانان را سخت کرده است
مریم ریاضی طهرانی کارشناس خانواده گفت: همسر گزینی یک مهارت است و شایسته است که در تصمیم به ازدواج معیارهای آن مطابق با عقلانیت انسان باشد و چهار اصل مشاهده، مصاحبه، مکاشفه و مشاوره را داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ مریم ریاضی طهرانی کارشناس خانواده در گفتگو با هرمز اظهار کرد: قانون زوجیت یک قانون بین المللی است و در تمام فرهنگ ها، آداب و رسوم، ادیان و در کل جهان به عنوان قانون اولیه خلقت، روند توسعه جمعیت و شکل گرفتن قوانین و آداب و رسوم در شهرها و کشورها مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در تمام کتب آسمانی در رابطه با قانون زوجیت صحبت شده و علم و تکنولوژی نیز به آن پی برده است، خداوند اصل و اساس زوجیت را خداوند در سوره روم بیان می فرماید «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَرَحْمَهً ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ» که بر اساس آن تمام موجودات برمبنای قانون زوجیت شکل می گیرند، تکثیر پیدا کرده و رشد می کنند حتی موجودات تک سلولی نیز قانون زوجیت دارند.

,

خداوند همه چیز را جفت آفریده است

, خداوند همه چیز را جفت آفریده است, خداوند همه چیز را جفت آفریده است,

ریاضی طهرانی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های خداوند این است که همه چیز را زوج آفریده است، ادامه داد: اگر انسان ازدواج می کند دلیل آن طبق فرمایش خدا «به آرامش رسیدن، مودت دوطرفه و بهره‌بردن از رحمت خداوند» است.

,

وی اضافه کرد: ازدواج همان زوج شدن مرد و زنی است که تصمیم می گیرند عمری را در کنار هم باشند و خداوند در قرآن کریم آن را به صورت امری واجب برای افرادی که بخواهند پاسخ به دو نیاز جنسی و عاطفی را داشته باشند ین قانون را گذاشته است.

,

این کارشناس خانواده تصریح کرد: همسر گزینی یک مهارت است و شایسته است که در تصمیم به ازدواج معیارهای آن مطابق با عقلانیت انسان باشد و چهار اصل مشاهده، مصاحبه، مکاشفه و مشاوره را داشته باشند.

,

وی ادامه داد: دختر و پسری که بر اساس نیازهای عاطفی و جنسی انتخاب همسر می کنند ابتدا باید همدیگر را دیده و صحبت کنند، تحقیق و بررسی ها را انجام داده و رفت و آمد نیز داشته باشند تا یکدیگر را بهتر بشناسند، اگر با این سه روش نتواستند به جواب برسند با یک مشاور نیز صحبت کرده تا فاکتورهای ازدواج را بیان کند.

,

نقش مهم خانواده در تسهیل امر ازدواج

, نقش مهم خانواده در تسهیل امر ازدواج, نقش مهم خانواده در تسهیل امر ازدواج,

ریاضی طهرانی افزود: در تسهیل امر ازدواج خانواده ها نقش بی بدیلی دارند باید افرادی که به بلوغ رسیده اند را برای یک انتخاب درست، زندگی خوب و موفقیت هایی که در این زندگی باید کسب کنیم را تشویق کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر به خانواده ها که بنیاد مهمی است اهمیت داده شود افراد در آن هویت خود را از همین قانون زوجیت به دست می آورند و به جامعه بزرگتری تبدیل می شود.

,

وی ادامه داد: در کل جهان برای اینکه یک جامعه خوب و متعالی داشته باشیم تمام فرمانروایان، حاکمان و مسئولین آن باید قوانین، شرایط و برنامه هایی را برای اینک قانون زوجیت شکل گرفته و خانواده به وجود بیاید تبیین و فرهنگ سازی کنند.

,

این کارشناس خانواده با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمود«ازدواج آسان، به هنگام و آگاهانه» تصریح کرد: برای داشتن یک جامعه درست باید خانواده خوب و ازدواج بر مبنای انتخاب صحیح، درست، دقیق و ملاکشان مطابق با زوج های موفق مانند حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) باشد.

,

بهترین ملاک ازدواج تقوا، اخلاق، اصالت و سلامت است

, بهترین ملاک ازدواج تقوا، اخلاق، اصالت و سلامت است, بهترین ملاک ازدواج تقوا، اخلاق، اصالت و سلامت است,

ریاضی طهرانی گفت: در احادیث و سخن اهل بیت(ع) در می یابیم بهترین ملاک ایمان و تقوا، فضایل اخلاقی، اصالت خانوادگی و فرهنگی و سلامت جسم و روح است که از سوی خانواده ها و دختر و پسر باید مورد توجه قرار گیرد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ملاک برای ازدواج بر اساس فرهنگ ها و اعتقادات افراد نیز شکل می گیرد، ادامه داد: از ضرب المثل معروف «کبوتر با کبوتر باز با باز کند هم جنس با هم جنس پرواز» قانون زیبای کفیت برای ازدواج شکل می‌گیرد که بر اساس آن همان همتایی و همانندی است که نه تنها در دین اسلام بلکه در تمام کشورها از آن صحبت به میان آمده است هم به صورت تخصصی و هم مشاوره ای، ازملاک های ازدواج است یعنی اگر به طور مثال پسری ایمان دارد خانم نیز ایمان داشته باشد و آنها دریک ترازو موازن هم باشند.

,

ریاضی طهرانی اظهار کرد: در ازدواج آسان که از زمان پیامبر(ص) و نزول آیه و گفته اهل بیت(ع) بوده و اکنون نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است خانواده ها و مسئولین نظام در جهت معرفت افزایی و آگاهی بخشی امر ازدواج باید تلاش کنند.

,

ترویج ازدواج آسان با وام‌های کم‌بهره، مسکن و اشتغال محقق می‌شود

, ترویج ازدواج آسان با وام‌های کم‌بهره، مسکن و اشتغال محقق می‌شود, ترویج ازدواج آسان با وام‌های کم‌بهره، مسکن و اشتغال محقق می‌شود,

وی افزود: تجمل گرایی ها و چشم و هم چشمی ها انجام این امر مقدس را برای جوانان سخت کرده است که یکی از مهم ترن دلایل آن فضای مجازی و مد می باشد که دشمنان ما نیز در تبلیغات سوء با رنگ ها، انواع لوازم آرایش و تجملاتی می خواهند سبک زندگی اسلامی را به سمت غربی بکشانند و نوع نگاه خانواده ها و جوانان را تغییر دهند.

,

این استاد دانشگاه و حوزه ادامه داد: تبلیغ و فرهنگ‌سازی مهم است بنابراین دولت مردان و تمام افراد دغدغه مند امر مهم ازدواج باید زمینه هایی مانند وام های کم بهره، اسکان و اشتغال جوانان را فراهم و رعایت کنند، تمام مبلغین و صاحب نظران در این حوزه از قواعد خشک دوری کنند و در قالب هنرکه مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است انواع سریال ها را بسازند و برنامه ها را درقالب ازدواج آسان به نمایش بگذارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه