اخبار داغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد؛

ارائه تسهیلات حمایتی دولت به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا + جزئیات

ارائه تسهیلات حمایتی دولت به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا + جزئیات
عابدی گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به بنگاه های آسیب دیده از کرونا همچنان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مشیرالحق عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به بنگاه های آسیب دیده از کرونا همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,
 
,

وی افزود: بنگاه‌هایی که در زمان شیوع بیماری کرونا، کسب و کار خود را فعال نگه داشته و نیروی کارشان را حفظ نموده‌اند، مورد حمایت دولت واقع می‌شوند.

,

 

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دولت به ازای هر نفر نیروی کار فعال، از طریق بانک‌های عامل تسهیلات ۱۲ درصدی به این بنگاه‌ها پرداخت می‌کند.

,

 

,

عابدی عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، بنگاه‌های به شدت آسیب دیده و تعطیل شده به ازای هر فرد بیمه شده ۱۶ میلیون تومان و واحدهای کسب و کاری که تعطیل نشده‌اند و همچنان فعال هستند به ازای هر فرد شاغل به کار ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

,

 

,

وی اظهار کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای رانندگان مسافربر و فعالان حوزه حمل و نقل عمومی به ازای هر فرد بیمه شده  ۶ میلیون تومان است.  

,

 

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای فاقدین بیمه فعال در  ۱۴ رسته شغلی به ازای هر نفر نیروی کار مبلغ ۸ میلیون تومان لحاظ شده است.  

,

 

,

عابدی افزود: دیگر افرادی که متقاضی استفاده از این طرح حمایتی هستند به تشخیص دستگاه بخشی مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.  

,

 

,

وی با تأکید بر این‌که حمایت‌های دولت مشروط به حفظ اشتغال در بنگاه‌هاست، گفت:  ۱۴ رسته شغلی که بیش از ۵۰۰ زیرشاخه را شامل می‌شوند از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

,

 

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌‌ها، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌ خانه‌‌ها، اغذیه فروشی‌‌ها و موارد مشابه، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ‌ها، هتل آپارتمان‌‌ها، مجتمع‌‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین راهی، موزه‌ها و زائرسراها، حوزه حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ ای، ریلی و دریایی همچنین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و زیارتی از جمله واحدهای کسب و کارهای آسیب دیده به شمار می‌روند.

,

 

,

عابدی عنوان کرد: از دیگر واحدهای کسب و کار مشمول این قانون می‌توان واحد تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمانی، تشخیصی، آزمانیشگاهی و پاراکلینیکی فعالند و آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن های زیبایی و گرمابه‌ها را نام برد.

,

 

,

وی افزود: افرادی که در این رسته‌های شغلی مشغول فعالیت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه https://kara.mcls.gov.ir از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

,

 

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: افراد متقاضی تسهیلات تا روز یکشنبه ۵  مرداد ماه مهلت دارند نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

,

 

,

عابدی با اشاره به دو ماه تنفس تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات، گفت: زمان بازپرداخت تسهیلات از مهرماه امسال، با  کارمزد ۱۲ درصد و به مدت ۲ سال خواهد بود.

,

 

,

وی اظهار کرد: در صورتی که تسهیلات دریافتی در غیر مصادیق تعیین شده هزینه شود یا اقساط به موقع پرداخت نشود، فرد به مدت ۲ سال از دریافت هرگونه خدمات بانکی (تسهیلات، ضمانت نامه،اعتبارات اسنادی و ...) محروم شده و موظف به بازپرداخت وام با نرخ سود ۲۴ درصد، شامل ۱۸ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ۶ درصد جریمه می‌باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه