اخبار داغ

امام جمعه کوچصفهان:

نماز جمعه رشد فکری و سیاسی و نشاط معنوی مسلمانان را در پی دارد

نماز جمعه رشد فکری و سیاسی و نشاط معنوی مسلمانان را در پی دارد
حجت الاسلام و المسلمین حکیمی گیلانی رشد فکری و سیاسی و نشاط معنوی مسلمانان، ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمین را از اهمیت های فریضه نماز جمعه برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، حجت الاسلام و المسلمین حکیمی گیلانی، امام جمعه کوچصفهان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به مناسبت پنجم مرداد سالروز بر گزاری اولین نماز جمعه در کشور با بیان اینکه نماز جمعه از موهبتهای الهی است اظهار کرد: خداوند متعال سوره ای را با این اسم نامگذاری کرده است و مومنان و مومنات رو تاکید بر شرکت در این فریضه که در زمان حضور معصوم واجب است میکند و این خود نشان از اهمیت این فریضه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,  حجت الاسلام و المسلمین حکیمی گیلانی، امام جمعه کوچصفهان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به مناسبت پنجم مرداد سالروز بر گزاری اولین نماز جمعه در کشور با بیان اینکه نماز جمعه از موهبتهای الهی است اظهار کرد: خداوند متعال سوره ای را با این اسم نامگذاری کرده است و مومنان و مومنات رو تاکید بر شرکت در این فریضه که در زمان حضور معصوم واجب است میکند و این خود نشان از اهمیت این فریضه دارد.,

حکیمی گیلانی با اشاره به اینکه پبامبر اسلام، نماز جمعه را حج مساکین دانسته و آن را موجب آمرزش گناهان شمرده‌است اذعان کرد: آمده‌است که موسی کاظم از روز پنجشنبه خود را آمادهٔ نماز جمعه می‌کرده‌است.

,

امام جمعه کوچصفهان در ادامه درمورد دلیل اهمیت نماز جمعه افزود: اسلام، به سه اجتماع بزرگ شامل؛ اول اجتماعات روزانه که در نماز جماعت حاصل می شود؛ دوم اجتماع هفتگی که در مراسم نماز جمعه است و سوم اجتماع حجّ که در کنار خانه خدا هر سال یک بار انجام می گیرد اهمیت می دهد.

,

وی رشد فکری و سیاسی و نشاط معنوی مسلمانان، ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمین به گونه ای که دشمنان را به وحشت می افکند و پشت آنها را می لرزاند را  از دیگر اهمیت های فریضه نماز جمعه برشمرد.

,

امام جمعه کوچصفهان با اشاره به  اینکه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در ۵ مرداد ۱۳۵۸ به امامت سید محمود طالقانی برگزار شد گفت: تا به امروز با وجود اینکه همواره دشمن در پی نا امن کردن این عمل تجمعی با انحای مختلف بوده است ولی به حول قوه الهی همچنان مستدام است تا ان شاءالله روزی همه ما توفیق آن را پیدا کنیم این عمل عبادی را به امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف اقامه کنیم. در شهر کوچصفهان اولین نماز جمعه در دهه شصت به امامت حضرت آیت‌الله مستقیم اقامه شد تا به امروز که بنده حقیر در خدمت مردم شریف این دیار هستم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه