اخبار داغ

بازهم بی سرانجامی یک پروژه؛

افتتاح کتابخانه خرم‌آباد همچنان در هاله‌ای از ابهام/۱۹ سال وعده کی رنگ حقیقت به خود می‌گیرد؟!

افتتاح کتابخانه خرم‌آباد همچنان در هاله‌ای از ابهام/۱۹ سال وعده کی رنگ حقیقت به خود می‌گیرد؟!
کتابخانه مرکزی خرم‌آباد پس از گذشت 19 سال هنوز 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این در حالیست که در سال‌های متوالی وعده افتتاح این پروژه از سوی مسئولان داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، ۱۹ سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد می‌گذرد اما روند لاکپشتی اجرای این پروژه سبب شده کتابخانه مرکزی شهر خرم‌آباد نیز همانند سایر پروژه‌های نیمه کاره استان به تاریخ بپیوندد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

کلنگ پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد سال ۸۰ بر زمین زده شد تا شاید گره‌ای از مشکل کمبود فضای کتابخانه‌ای استان باز کند اما ۱۹ سال گذشت و هنوز این پروژه اندرخم یک کوچه است و هر بار افتتاح این پروژه در حد وعده باقی می‌ماند.

,

این کتابخانه که در فهرست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار داشت و بنا بود فاز نخست آن تا پایان خرداد ماه سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد اما این رویا هنوز رنگ واقعی به خود نگرفته است و هر سال افتتاح این پروژه به سال بعد موکول می‌شود.

,

, ,

افتتاح نشد!

, افتتاح نشد!, افتتاح نشد!,

علی جهان آرا مدیرکل سابق نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان در اسفند ماه سال ۹۶ در راستای بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اظهار داشت: این پروژه در سنوات گذشته تخصیص اعتبارات بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان داشته است که با فشار اصحاب رسانه به عنوان مطالبه جدی فرهنگی، این بودجه در سال ۱۳۹۵ به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن را جذب کرده‌ایم.

,

وی با بیان اینکه این کتابخانه در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ فاز اول آن افتتاح خواهد شد، افزود: در حال حاضر این کتابخانه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که افتتاح فاز اول آن شامل سالن مطالعه، مخزن، سالن آمفی تئاتر و حوزه اداری اداره کل کتابخانه‌های استان لرستان است.

,

مدیرکل سابق کتابخانه‌های استان لرستان با بیان اینکه تاکنون پنج میلیارد تومان هزینه این کتابخانه شده است، عنوان کرد: برای تکمیل آن به حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیازمندیم؛ اگر رسانه‌ها در سال‌های نخستین کلنگ زنی این طرح، ورود جدی و بهتری داشتند، همان سال‌های اولیه با هزینه بسیار کمتری ساخته می‌شد.

,

, ,

باز هم تمدید وعده!

, باز هم تمدید وعده!, باز هم تمدید وعده!,

باز هم وعده افتتاح این پروژه در خرداد ماه سال ۹۷ محقق نشد؛ وی در یکم خرداد ماه سال ۹۷ افتتاح این پروژه را به دهه فجر موکول کرد و گفت: فاز نخست این پروژه دهه فجر امسال بعد از ۱۷ سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

لرستان در زمینه سرانه فضای کتابخانه‌ای جایگاه مناسبی ندارد که تکمیل پروژه کتابخانه‎های لرستان می‌تواند نقش مهمی در این راستا داشته باشد؛ روند کند تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی تاکنون انتقادات بسیاری به دنبال داشته و بهره‌برداری از این پروژه یکی از مطالبات جدی مردم استان بوده که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

,

فرشته طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهارداشت: در هر شهرستان حداقل یک پروژه کتابخانه نیمه کاره وجود دارد که در دست ساخت است؛ سال گذشته اعتباری مدنظر گرفته شد اما آنگونه که باید اعتبار تخصیص نیافت.

,

, ,

 

,

 

,

۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی پس از ۱۹ سال

, ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی پس از ۱۹ سال, ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی پس از ۱۹ سال,

وی افزود: پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این پروژه دو فاز است که یک فاز آن خریداری تجهیزات است که روز به روز قیمت آن افزایش می یابد.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان عنوان کرد: درراستای تکمیل این پروژه قراردادی با شرکتی از قزوین بسته شده که مجری راه و شهرسازی است؛ سال گذشته توجه خوبی به کتابخانه مرکزی شد و امسال هم انتظار داریم با توجه به قول‌هایی که داده شده مسئولان استانی و سازمان برنامه و بودجه اعتبار خوبی لحاظ کنند تا بتوانیم فاز نخست این پروژه را تکمیل کنیم.

,

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه کتابخانه نیازمند تامین اعتبار است بیان کرد: اگر اعتبار خوبی تخصیص دهند امسال می‌توانیم کتابخانه مرکزی را به بهره‌برداری برسانیم.

, ,

, ,

کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیازمند اعتبار

, کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیازمند اعتبار, کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیازمند اعتبار,

طهماسبی تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان استانی بحث کتابخانه‌ها را به صورت ویژه ببینند، مدت زمان زیادی از کلنگ زنی این پروژه‌ها گذشته و نیاز است این پروژه‌ها به سرانجام برسند.

,

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۹ نیز با رایزانی‌های لازم و مساعدت استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تخصیص مطلوب اعتبار پروژه در سال جاری در آینده نزدیک شاهد افتتاح فاز اول این کتابخانه باشیم.

,

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد عنوان کرد: با برنامه‌ریزی و تلاش صورت گرفته، پیگیری برای تخصیص اعتبار پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در دستور کار قرار گرفت.

,

وی بیان کرد: خوشبختانه برای این کتابخانه ۱۰ میلیارد اعتبار درنظر گرفته شده است که امیدواریم با اختصاص این میزان اعتبار پروژه امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه