اخبار داغ

نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

آمار کاهش نرخ بیکاری جنبه تبلیغاتی دارد/ رمز ایجاد شغل توجه به اقتصاد مقاومتی است

آمار کاهش نرخ بیکاری جنبه تبلیغاتی دارد/ رمز ایجاد شغل توجه به اقتصاد مقاومتی است
اسحاقی گفت: گاهی اوقات برخی آمارها به جامعه اعلام می‌شود که جنبه تبلیغاتی، تعریف و تمجید از دولت دارد. اعلام کاهش نرخ بیکاری در خراسان‌جنوبی نیز نمونه‌ای از آمارهای تبلیغاتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد گزارش مرکز آمار برای کاهش نرخ بیکاری (4 درصد) در خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: گاهی اوقات برخی آمارها به جامعه اعلام می‌شود که جنبه تبلیغاتی، تعریف و تمجید از دولت دارد. اعلام کاهش نرخ بیکاری در استان خراسان‌جنوبی نیز نمونه‌ای از آمارهای تبلیغاتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: آماری که از نرخ بیکاری به جامعه اعلام می‌شود باید واقعیت داشته باشد و به سمت و سویی برود که منجر به اصلاح جامعه شود نه تعریف و تمجید.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر به سمت تعریف و تمجید از دولت برویم جامعه و دولت هر دو متضرر خواهد شد اما اگر به سمت و سوی ارائه آمار درست، متقن و مستند برویم مردم و دولت با کمک هم می‌توانند آمار بیکاری را کاهش داده و آن زمان اظهارات مطرح شده محقق می‌شود.

,

اسحاقی عنوان کرد: آیا در بحبوحه کرونا که بسیاری از مشاغل به ویژه مشاغل آزاد با مشکلات زیادی مواجه شدند آمار بیکاری کاهش داشته یا افزایش؟ 

,

وی اظهار کرد: در حال حاضر که کارگران فصلی با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند چه طور می‌شود آمار بیکاری برای خراسان‌جنوبی کاهش داشته باشد؟

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم امروز آمار درست جهت اصلاح جامعه ارائه شود باید به اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم.

,

اسحاقی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به ظرفیت‌های هر استان توجه کرده و با بکار گیری نیروی انسانی برای استفاده از ظرفیت هر استان باعث کاهش نرخ بیکاری خواهد شد. برای نمونه در خراسان جنوبی ظرفیت کشاورزی، معدن و صنعت حرف‌هایی برای گفتن دارد که استفاده از این ظرفیت‌ها منجربه تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

,

وی افزود: با ارائه آمار کاهش نرخ بیکاری برای این‌که عده‌ای خوشحال شوند جامعه اصلاح نخواهد شد.

,

برای افزایش اشتغال باید به اقتصاد مقاومتی نگاه کرد

, برای افزایش اشتغال باید به اقتصاد مقاومتی نگاه کرد, برای افزایش اشتغال باید به اقتصاد مقاومتی نگاه کرد,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای افزایش اشتغال باید به اقتصاد مقاومتی نگاه کرد یعنی برای تقویت ظرفیت صنعت، معدن و کشاورزی تلاش شود و همچنین برای افزایش اشتغال باید صنعت فولاد، آهن، کشاورزی، دامپروری و معدن را در نقاط مختلف استان قوی کنیم.

,

اسحاقی گفت: اقتصاد مقاومتی به فکر فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی است نه خام فروشی که اگر محصولات تولیدی استان در تمامی زمینه‌ها فرآوری شود شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

,

مجلس برای پیشرفت اقتصادی باید دنبال رفع موانع سرمایه‌گذاری باشد

, مجلس برای پیشرفت اقتصادی باید دنبال رفع موانع سرمایه‌گذاری باشد, مجلس برای پیشرفت اقتصادی باید دنبال رفع موانع سرمایه‌گذاری باشد,

وی در مورد نقش مجلس و دولت برای پیشرفت اقتصادی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مجلس برای پیشرفت اقتصادی استان باید دنبال رفع موانع برای سرمایه گذاری در استان از نظر تنقیح قوانین و بُعد نظارتی باشد که خوشبختانه این کار آغاز شده و به حول قوه الهی جلو خواهیم رفت.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت نیز وظیفه دارد تا جایی که می‌تواند اجازه دهد سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت، معدن، محصولات کشاورزی و دامپروری وارد عرصه شوند.

,

دولت مشوق‌های سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی را فراهم کند

, دولت مشوق‌های سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی را فراهم کند, دولت مشوق‌های سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی را فراهم کند,

اسحاقی گفت: دولت باید با بخشیدگی مالیات، برخی ویژگی‌ها و شاخصه‌های اقتصادی مشوق خوبی برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبی باشد.

,

وی اظهار کرد: ما نمایندگان استان باید دفاع از محصولات کشاورزی، دامپروری، صنعت و معدن استان را دفاع ملی بدانیم. نباید اجازه دهیم زرشک و زعفران استان خراسان جنوبی مصادره شود.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در مورد مشکلات کشاورزان، گفت: باید به بحث کنتورهای آب که امروز دست و بال کشاورزان را بسته است بیشتر توجه شود.

,

اسحاقی به مشکلات کشاورزان با منابع طبیعی نیز اشاره کرد و افزود: باید محدودیت های منابع طبیعی برداشته شود و به کشاورزان اجازه برداشت محصولاتی که زحمت کاشت و داشت آن را به جان خریده‌اند داده شود نه اینکه فصل برداشت محصول منابع طبیعی مانع برداشت محصولات کشاورزان شود.

,

وی عنوان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی که مردم زیر فشار هستند با برخی قوانین دست و بال مردم را نبندیم.

,

وضعیت زرشک و زعفران خراسان جنوبی ساماندهی شود

, وضعیت زرشک و زعفران خراسان جنوبی ساماندهی شود, وضعیت زرشک و زعفران خراسان جنوبی ساماندهی شود,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی به جلسه روز شنبه 28 تیرماه که با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاوتی برگزار شد اشاره کرد و افزود: در این جلسه چند نکته را به وزیر معین استان اعلام کردم. نکته اول این‌که با توجه به ادامه‌دار بودن شیوع ویروس کرونا کشاورزان برای برداشت زرشک در پاییز با مشکلاتی مواجه و متضرر خواهند شد.

,

اسحاقی ادامه داد: در این جلسه از وزیر معین خواستار در نظر گرفتن اعتبار و بودجه برای خسارات احتمالی کشاورزان به ویژه زرشک‌کاران شدم.

,

وی بیان کرد: نکته دومی که در این جلسه مطرح شد، سامان دادن به وضعیت زرشک و زعفران خراسان‌جنوبی بود. با توجه به این‌که در این شرایط کرونا زرشک خراسان‌جنوبی در دنیا خریدار دارد از وزیر معین استان درخواست تفویض اختیار بیشتری به استاندار و تیم اقتصادی استان شدم که بتوانند به کشورهایی که خواهان زرشک و زعفران خراسان‌جنوبی هستند سفر کنند و مذاکراتی در این خصوص انجام شود.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته بعدی که در این جلسه مطرح شد توسعه صندوق کشاورزی و اختصاص اعتبار برای این صندوق بود که بتواند زرشک و زعفران کشاورزانی که در حال حاضر در خانه‌ها انباشه شده را خریداری کند. شاید در این شرایط مقداری گره مشکلات اقتصادی نیز باز شود.

,

اسحاقی گفت: همچنین در این جلسه در خصوص فولاد و بازارچه یزدان نیز مطالبی مطرح کردم و خواستار پیگیری بازگشایی مرز یزدان شدم.

,

وی عنوان کرد: در خصوص ورزش نیز خواستار توجه به ظرفیت‌های ورزشی استان و حوزه انتخابیه خود شدم و تاکید کردم که اگر به ورزش توجه نشود به اعتقادات ضربه وارد خواهد شد چراکه در حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه خیّری زمین میلیاردی خود را برای ورزش و جوانان اهدا کرده اما ورزش و جوانان به دلیل کمبود اعتبارات هیچ اقدامی انجام نداده و این کارها باعث می‌شود خیران بعد از این برای کمک به پروژه‌های ورزشی تمایلی نداشته باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه