اخبار داغ

مقام سابق صندوق بین المللی پول هشدار داد؛

کرونا؛ بحرانی که موجب فروپاشی دلار آمریکا می شود

کرونا؛ بحرانی که موجب فروپاشی دلار آمریکا می شود
وضعیت دلار آمریکا به عنوان ارز غالب جهانی به دلیل بدهی دولت این کشور در معرض خطر از بین رفتن قرار گرفته و بحران کروناویروس منجر به بحران مالی در شرکت های بزرگ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ مقام سابق صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که رویداد انفجاری می تواند باعث فروپاشی دلار آمریکا شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, IMF,

به گفته "ژو مین" مدیر اجرایی سابق این صندوق، وضعیت دلار آمریکا به عنوان ارز غالب جهانی به دلیل بدهی دولت این کشور در معرض خطر از بین رفتن قرار گرفته است.

,

هشدار وی در حالی اعلام شد که انتظار می رود آمریکا اقدامات مالی محرک خود را برای تسکین بحران اقتصادی ناشی از همه گیری کووید19 کاهش دهد. کنگره دور جدیدی از کمک را در نظر گرفته که احتمالا 1 تریلیون دلار بیشتر از 2 تریلیون دلاری که در اوایل سال جاری (2020) تصویب شد هزینه دارد.

,

ژو که از سال 2001 تا 2016 معاون مدیرعامل صندوق بین المللی پول بود گفت که با اینکه صندوق ذخیره فدرال آمریکا به سیاست تهاجمی پولی خود برای کاهش کمیت ادامه می دهد، خطر از بین رفتن ناگهانی اعتبار دلار در حال افزایش است. وی در حال حاضر، رئیس مؤسسه ملی تحقیقات مالی در دانشگاه سینگوا (Tsinghua) در پکن است.

,

وی به خبرگزاری چینی گفت: "نگرانی این نیست که دلار آمریکا در آینده کاهش 30 درصدی دارد یا خیر، بلکه این است که یک رویداد انفجاری باعث از بین رفتن اعتبار دلار آمریکا می شود."

,

وی افزود: "در همین زمان، شرکت ها نسبت به بحران مالی جهانی سال 2008 بسیار آسیب پذیرتر شده اند زیرا نرخ سود اندک منجر به افزایش بدهی شرکت ها شده است."

,

این مقام اظهار داشت که بحران کروناویروس بیش از حد انتظار ادامه داشته و منجر به بحران مالی در شرکت های بزرگ شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه