اخبار داغ

مدیرعامل هلال احمر خوزستان:

قیمت و نوع توزیع ماسک در خوزستان نیازمند نظارت است/ هشتم مرداد؛ روز ملی ماسک

قیمت و نوع توزیع ماسک در خوزستان نیازمند نظارت است/ هشتم مرداد؛ روز ملی ماسک
علی خدادادی گفت: خلاءهایی در خصوص زنجیره توزیع ماسک در جامعه وجود دارد که مدیران باید پاسخگو باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی رهیاب اظهار کرد: با توجه به نام‍‌گذاری هشتم مردادماه به‌عنوان «روز ملی ماسک» بنا داریم ضمن تشویق آحاد جامعه در راستای استفاده از ماسک، از توان خیرین و نیکوکاران کمک گرفته شود تا امکان تأمین و توزیع ماسک را در بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر فراهم کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در این روز با حمایت خیرین خوزستانی حمایت تعدادی ماسک تهیه و به صورت رایگان در مناطق حاشیه‌نشین و کمتر برخوردار سراسر استان خوزستان توزیع می‌شود.

,

وی هدف از انتخاب نامگذاری «روز ملی ماسک» را نهادینه کردن فرهنگ استفاده همگانی از ماسک در برنامه‌های مناسبتی فرهنگی و مذهبی پیش رو، نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین احتمال اوج‌گیری مجدد کرونا و همزمانی آن با شیوع آنفولانزا و کاهش خطرپذیری افراد با ریسک بالا در این فصل اعلام کرد.

,

خدادادی با اشاره به هزینه‌ بالای زندگی در این روزها و مشکل تأمین هزینه‌های خرید ماسک در بین اقشار آسیب‌پذیر اجتماع ابراز کرد: اهدای ماسک به افراد نیازمند ساکن در مناطق کمتر برخوردار می‌تواند این قشر را نسبت به استفاده از ماسک تشویق و ترغیب کند.

,

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین خلاهایی درخصوص زنجیره توزیع ماسک وجود دارد که مدیران باید پاسخگو باشند، باتوجه به اینکه کارگاه های ماسک به دلیل طولانی شدن وضعیت کرونا تقریبا تعطیل شده اند می طلبد نهاد های مربوطه، نظارت بیشتری را بر قیمت و نوع توزیع ماسک در جامعه داشته باشند.

,

وی مشارکت همگانی در تهیه و توزیع ماسک ارزان‌قیمت را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: این پیشنهاد از سوی هلال احمر خوزستان در راستای عینیت‌بخشی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توصیه همگان به استفاده از ماسک و با هدف تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مطرح شده است.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: طبق آخرین مطالعات صورت پذیرفته در سازمان بهداشت جهانی، استفاده از ماسک به ویژه در اماکن سرپوشیده و تجمعات، بهترین عامل پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا است، لذا ضرورت دارد با ترویج فرهنگ استفاده همگانی از ماسک تلاش کنیم قطع‌کننده زنجیره شیوع این ویروس در کشور باشیم.

,

وی یاد آور شد: جمعیت هلال احمر این استان نیز تلاش می‌کند در راستای تداوم فعالیت‌های قبلی خود و به منظور افزایش توان اقشار آسیب‌پذیر، گام‌های موثرتری برداشته و برای تسکین آلام بشری با تسری آموزش همگانی و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه اجتماع‌محور با استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی زمینه افزایش تاب‌آوری در جامعه را مهیا سازد.

,

خدادادی با بیان اینکه تاکنون 670 هزار ماسک توسط هلال احمردر استان توزیع شده، اظهارداشت: جمعیت هلال احمر خوزستان 21هزار ماسک به همراه بسته‌های بهداشتی و معیشتی فقط بین بیماران صعب العلاج نیازمند، توزیع کرده است.

,

 

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه