اخبار داغ

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد:

لزوم تدوین برنامه جامع برای شکوفایی اقتصادی و اشتغال پایدار/ بهره‌مندی از دانش روز نیاز اصلی کشاورزان است

لزوم تدوین برنامه جامع برای شکوفایی اقتصادی و اشتغال پایدار/ بهره‌مندی از دانش روز نیاز اصلی کشاورزان است
شهریاری، با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی نیازمند برنامه جامع هستیم، گفت: فعالان وزه کشاورزی برای ارتقای سطح بهره‌وری باید از دانش روز بهره‌مند شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، محمدمهدی شهریاری شامگاه شنبه در نشست با اعضای شورای راهبردی کشاورزی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: با توجه به وضعیت استان و شرایط موجود، کشاورزی به‌عنوان پایه اصلی توسعه آذربایجان‌غربی محسوب شده و باید در راستای افزایش بهره‌وری محصولات این حوزه تلاش بیشتری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، با اشاره به مشکلاتی که موضوع بازگشت ارز صادراتی برای صادرکنندگان ایجاد کرده، گفت: دولت به دلیل مشکلاتی که در حوزه اقتصادی داریم مجبور به انجام برخی اقدامات است که تمام این اقدامات متاثر از کاهش درآمدهای نفتی و مالیاتی در کشور است.

,

استاندار آذربایجان‌غربی، در ادامه سخنان خود، استفاده از دانش روز و بهره‌مندی از داشته‌های متخصصان کشاورزی را نیاز امروز این حوزه دانست و عنوان کرد: آنچه امروز برای استان مهم است، بهره‌وری مناسب محصولات است که این مهم در سایه استفاده از توامندی و تخصص محقق می‌شود و بر همین اساس هم داشتن دانش روز به عنوان قوه محرکه بخش کشاورزی است.

,

وی، بیان داشت: متاسفانه در بسیاری از عرصه‌های کشاورزی شاهد هستیم که با روش‌های سنتی اقدام به کاشت تا برداشت محصولات می‌شود و همین امر موجب پایین آمدن راندمان کاری شده و در نتیجه مشکلات بیشتری برای کشاورزان و فعالان پیش می‌آید.

,

شهریاری، نداشتن دانش روز و عدم استفاده از متخصصان در حوزه کشاورزی را آفتی مهم برشمرد و ادامه داد: برای داشتن کشاورزی موفق باید به سمت بالا بردن علم و دانش حرکت کنیم تا از مشکلات موجود فاصله بگیریم.

,

وی، استفاده از دانش روز زا عامل اصلی افزایش محصول نیز برشمرد و گفت: امروز در دنیا با استفاده از دانش‌های نوین نسبت به برداشت محصولات باکیفیت‌تر و بیشتر اقدام می‌کنند که متاسفانه در آذربایجان‌غربی از این حوزه غفلت شده و باید نسبت به سوق دادن مردم به سمت دانش روز حرکت شود.

,

استاندار آذربایجان‌غربی، شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی را نعمتی بزرگ برای استان دانست و خاطرنشان کرد: هرچند در شرایط تحریمی قرار داریم اما استفاده از توان و تخصص موجود در شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند زمینه‌ساز شکوفایی اقتصادی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه